Kannattaa tutustua järjestöjen henkilöstörakenteisiin ja siihen mihin niiden rahat menevät.
Se, että osa järjestöistä tekee hyödyllistä työtä, ei tarkoita sitä, että jokainen järjestö tekee hyödyllistä työtä. Ja vaikka kaikissa järjestöissä ei ilmene väärinkäytöksiä, se ei tarkoita sitä, että niitä ei esiinny.
Minusta aloite on järkevä. Järjestöjen tarkoitus ei ole ylläpitää entisten politikkojen elintasoa tai tarjota työpaikkoja. Yleisesti järjestöjen tehtävät pitäisi olla Sote- alueiden alla ja kuulua niiden palveluvalikoimaan. Näin vältytään yhdeltä ylimääräiseltä ja kalliilta hallintoportaalta ja rahat menevät oikeaan työhön.
Rydman taitaa haluta selkeyttää sitä, millaisille järjestöille rahaa annetaan ja odottaa jonkinlaista vastinetta rahoille. Minusta se on ihan hyvä.
Kannattaako meidän oikeasti antaa useille eri ulkomaalaisjärjestöille kaksisuuntaiseen kotoutumiseen useita miljoonia euroja? Tai miksi ihmeessä me rahoitamme setaa? Setan tarkoitus on edistää ihmisoikeuksia ja tasa- arvoa seksuaalisuudesta riippumatta, mutta minusta se näyttää keskittyneen tiettyjen seksuaaliryhmien esiintuomiseen ja syrjintään niitä kohtaan, jotka eivät heidän ideologiaansa kannata.
Stea avustusten käyttöä ja kohdentamista seurataan hyvin heikosti ja rahaa kylvetään huolimattomasti eri järjestöille vailla minkäänlaista tulosvastuuta.