Ryyppääminen.......

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toiminko väärin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Toiminko väärin?

Vieras
hohhoijakkaa!
on niin paha mieli monestakin syystä nyt.
lapset olivat isovanhemmillaan pari päivää(3 ja 5 vee) kun mulla paljon opiskelujuttuja ja yh olen.
ovat viime aikoina, omasta aloitteestaan halunneet helpottaa arkeani ja ottaneet lapsia pariksi päiväksi kyläilemään(asuvat toisella paikkakunnalla, välimatkaa 180km).
nyt kun eilen kotiutuivat ja itse tulin kotipihaani niin oma isäni aivan selvästi oli humalassa.
olivat tulleet ehkä tuntia aiemmin, joten TOIVON syvästi et oli korkannu pullon vasta siinä kohtaa.
oli jättänyt lapset ulos pihalle yksin ja kadottanut hetkeksi jo toisen(oli siis mennyt piiloon).
no, ei tietenkään myöntänyt eikä suostunut lähtemään poliisiasemalle puhaltamaan.
veti herneet ja sanoi, TÄSSÄKÖ NYT ON KIITOS ja hyppäs autonrattiin että lähtee sitten pois jos olen tota mieltä. sanoin ettei lähtisi, ja jos ajaisi autoa niin soittaisin poliisille.
päätti lähteä kuitenkin ajamaan.
ja minä todellakin soitin poliisit.
en tiiä saivatko kiinni vai mitä on tapahtunut???
ja nyt tosi paha mieli siitä, että tein niin omalle isälleni??
paha mieli siitä, että mun pitäs sallia sen vetää viinaa jos lapsia hoitelee, vai MISSÄ ON MUN KIITOS??
paha mieli kun oma äiti( joka siis ei ollut nyt mukana tuomassa lapsia) ei sanonut muuta kuin että voi ei, TAASKO kävi näin.
itse en ota viinaa kun lapset kotona kun sen pari-kolme kaljaa maksimissaan, ja enpä ole moista tainnut tehdä kun pari kertaa.
mulla vaan menee asia niin tunnepuolelle ja siihen miltä tuntu lapsena kun isä sekä äiti( nyt ei voi ottaa enää kun kova lääkitys) joivat. oli aina ruokaa, rahaa, eivät rymyneet baareissa.
mutta joku perusturvan puuttuminen on jättäny jälkensä.
lasten isällä oli myös ongelmia alkoholin kanssa, otti harvoin mutta kun otti niin aina sattui ja tapahtui. ja tämä tuli todella yllätyksenä mulle, oltiin kuitenkin paljon puhuttu siitä kun itse aloin meidän tutustumisen aikaan vähentämään juomistani( ei siis ole ollut koskaan ongelma) kun tuntui että se on niin turhaa. lapsiani en ikinä halua siihen hommaan vetää mukaan.
kun vain kuulenkin isäni olevan humalassa niin menen ihan lukkoon ja "vaivun" jonnekki tasolle, en osaa selittää.
nyt ahdistaa ihan kauheesti, että miten homma purkautuu tästä.
en voinu mennä edes kouluun kun viime yö meni niin huonoilla unilla ja rinnasta puristaa.
anteeksi vuodatus.
toivottavasti saitte jotain tolkkua!

Et missään nimessä tehnyt väärin soittaessasi poliisit! Ties kenet isäsi olis kännissä tuolla tiellä tappanut :(.
Minusta edesvastuutonta hoitaa lapsia humalassa, varsinkin kun noin pienet lapset humalassa. Miksei se mummo lähtenyt mukaan tuomaan lapsia? Laittoi kännisen ukin matkaan lasten kanssa!!?

Itse en kyllä enää tuollaiseen paikkaan lapsiani hoitoon veisi, ellei isovanhemmat pysty olemaan selvinä sitä aikaa, kun lapsenlapset heillä kyläilevät :(.

noh, ei mummo tiennyt et nyt se VIINAPIRU taas iskee.
ja mummolla menoa lääkäriin ja en nyt ihan jaksa uskoa et olis koko 180km matkaa ajanu kännissä.
ja on mitä mainion pappa lapsille, siis sillon kun on selvinpäin.
ja piiiitkän pitkän aikaa on homma menny hyvin.
on siis ollut ennenkin ongelmia kun lapset on siellä olleet, tosin ainakaan mun tietoon ei oo tullu et olis ottanu ikinä muulloin kun sillon kun minäkin siellä oon ollu mukana.
ehkä kuitenkin jotenki varmistelee et on joku muu hoitaja.
ja sehän tässä taas kurjaks homman tekee kun lasten isä ei juurikaan lapsiaan näe, sen vanhemmat kuolleet ja muu suku asuu muualla maailmalla.
oma sukuni on pieni ja jos nyt omat vanhempani tai isä ei olekaan enää menossa mukana. nii eipä ole lapsilla hääppäsesti mistä muita turvallisia suhteita kasvattaa.
puhumattakaan et mulle ainakin on ihan sika rankkaa yhdistää opiskelu+lapset kun on yksin.
olen niin poikki iltaisin ja siksi on olleet kultaa kalliimpia kun oon toisinaan saanu levähdyshetkiä tätä kautta.
ja eipä mee kieltäminen siitäkään etteivätkö auttas meitä myös taloudellisesti.
perrrkele et potuttaaaaa.

humalaista ei auton rattiin saisi päästää ja selvinpäin on oltava, jos lapsia hoitaa.

Keskustelepa vakavasti vanhempiesi kanssa ja jos ei auta/järki tule mukaan, pyydä sos.tsolta apua esimm niiksi päiviksi, kun sinulla opiskeluja yms.

voi veeeeee.
nyt ilmesty kysymään et saako tulla takaisin(kun tietää et huomenna tarttisin pakostakin apua).
myönsi juoneensa pari lonkeroa(voi siis tuplata,ainakin).
ei anteekspyyntöä, intti vaan ovella et mun pitää tietää.
mikä vitun tietotehdas minä oon, et tekee mulle mitä vaan niin alta 5minuutin tulee nokkela, tasapuolinen, järkevä, oikeudenmukainen ja viisas ratkaisu.
jos olis jättäny juomatta ei mun tarttis tässä asiaa edes miettiä DAAAA.
ja kun sanoin miksi hyppäs autonrattiin,niin ei kuulemma ajanu pitkää matkaa??? ja ei ny niin hirmusta ollu ja et tapahtuko lapsille sit jotain sinä aikana kun oli yksin huppelissa niitten kanssa(kuulemma n. puol h).
no, vittu sehän tästäs viel ois puuttunukki et jotain olis käyny niille.
onneks pystyin pitämään tunteet kurissa siltä osin siis etten sanonu: et ei se mitään, tervetuloa tuhlaajapoika takaisin taas.
ei auttanu kun näyttää omalle isälle ovea, ja voin kertoa et mulle erityisen kova paikka.
nyt tekis mieli vetästä kyllä känni päälle.
harmi vaan etten osaa yhtä "rennosti" olla asian tiimoilta ja ajatella et kyllähän noi lapset tossa menee vaikka äiti pienessä pierussa onkin.
joten jätän omat haluni taka-alalle ja selvitän fiiliksiäni ihan muilla keinoin.
voi olla et lapset hokee perkelettä hiukan herkemmin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Toiminko väärin?;23570834:
voi veeeeee.
nyt ilmesty kysymään et saako tulla takaisin(kun tietää et huomenna tarttisin pakostakin apua).
myönsi juoneensa pari lonkeroa(voi siis tuplata,ainakin).
ei anteekspyyntöä, intti vaan ovella et mun pitää tietää.

TARKOITAN TOSSA ET MUN PITÄÄ TIETÄÄ NYT JUST ET VOIKO HÄN KÄVELLÄ TAKAISIN KUN EI MITÄÄN OLIS TAPAHTUNNU.
tietää siis et kuinka riippuvainen olen heidän avustaan mut no thanks any more.
aika lienee katkaista napanuora heihin.
vaikkakin tarkoittaa opiskelujen lopetusta tältä haavaa ja paluuta töihin( joita ei siis ole odottamassa).
ei auta itku markkinoilla nyt.

Uskomatonta käytöstä aikuiselta mieheltä.
Missä on vastuunkanto?
Itselläni on ainakin kaikista vaikeinta hoitaa jonkun toisen lapsia kun pelottaa jos jotain vaikka kävis niin vanhemmat sitten syyttäisivät minua ja minä luonnollisesti sitten itseäni.
Omien lasten kanssa selviää kuitenkin vain itsesyytöksillä.
Todella outo asenne isältäsi.
En olisi moisen kanssa tekemisissä tai veisi lapsiani hoitoon.

Ihan oikein toimit, ap. Teet palveluksen itsesi ja lastesi lisäksi myös isällesi. Hänellä ei tunnu olevan oikein terve suhde alkoholiin.

Lapsenlapset ovat kovin rakkaita isällesi? Jos nyt pysyt tiukkana ja teet selväksi, että hän voi tavata lapsia vain selvin päin, hän ehkä ryhtyy ajattelemaan asioita ja kaipaa lapsia. Ehkä hän pystyy sitoutumaan ehtoisisi. Se on hänelle nyt valinnan paikka.

Voimia sinulle, asioilla on tapana järjestyä! :hug:

Yhteistyössä