S-bonuksilla maksaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blondi mikä blondi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blondi mikä blondi

Vieras
voi olla,että oon tyhmä(ja kai niin onkin...)mutta mulla on ollut tähän asti vain käteiskortti s-eturyhmän kauppaan..Nyt sain sen sirukortin jolla voi maksaa kassalla kertyneillä bonuksilla.Mutta tarviinko sen nelinumeroisen tunnusluvun siihen,vai miten se tapahtuu?

Se sirukortti on kuten tavallinen pankkikortti. Eli tarvitset tunnusluvun, jos aiot sillä maksaa. Pelkät bonukset voi ottaa vain käyttämällä korttia siinä lukijassa ja painamalla kakkosta.

tarviit jos ko. kaupassa on se korttipääte mitä asiakas ite käyttää.. toimii ihan electronin tavoin, eli jos ei ole sitä asiakaskäyttöistä korttipäätettä, niin sitten annat sen normaalisti sille kassatädille/-sedälle :D

tajusitkohan mitään? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:
tarviit jos ko. kaupassa on se korttipääte mitä asiakas ite käyttää.. toimii ihan electronin tavoin, eli jos ei ole sitä asiakaskäyttöistä korttipäätettä, niin sitten annat sen normaalisti sille kassatädille/-sedälle :D

Ai niin, totta, niit on alkanu olla ABC:llä mm. mut muut kaupat ei oo alkanut täällä vielä käyttää :)

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Et tartte kassalla mitään, kuittauksen ottavat kassakuittiin :)

??? Ihanko totta?? Mä oon ihan siinä luulossa, että allekirjoitus ei pian enää kelpaa, vaan tarvii sen tunnusluvun.

Ei ne voi siirtyä pelkkään tunnuslukuun, ennen kuin kaikki kortit on vaihdettu sirullisiin. Mun tavallinen siruton pankkikortti on voimassa vuoteen 2012 asti, joten niin kauan ainakin allekirjoittelen kuitteja.

Tosin, yhdessä paikassa ei ollut muuta kuin sirukortinlukija, eikä heillä ollut höylää tmv., joten kirjoittivat vaan johonkin paperille ylös kortinnumeron ja mun nimen. Vähän jäi mietityttämään, että mitähän sieltä velottavat, kun en kuittiakaan saanut, mutta ihan rehellisiä olivat olleet, kun tiliotteesta asian tarkistin.

Ai niin, totta, niit on alkanu olla ABC:llä mm. mut muut kaupat ei oo alkanut täällä vielä käyttää :)

tosin sillon kun mä sain ton mun sirullisen s-kortin, enkä koskaan muistanu tunnusta niin ne kassalla höyläs se silti :ashamed:

Täällä päin on jo lähes kaikissa S-marketeissa ja Prismoissa nuo sirukortinlukijat.

Alkuperäinen kirjoittaja kslkjfi:
Ei ne voi siirtyä pelkkään tunnuslukuun, ennen kuin kaikki kortit on vaihdettu sirullisiin. Mun tavallinen siruton pankkikortti on voimassa vuoteen 2012 asti, joten niin kauan ainakin allekirjoittelen kuitteja.

Oletko varma? Ettei korttisi olisi voimassa tämän vuoden joulukuuhun asti? Käsittääkseni pankit vaihtavat SEPA-uudistuksen myötä tavalliset pankkikortit uusiin tämän vuoden loppuun mennessä.

Oletko varma? Ettei korttisi olisi voimassa tämän vuoden joulukuuhun asti? Käsittääkseni pankit vaihtavat SEPA-uudistuksen myötä tavalliset pankkikortit uusiin tämän vuoden loppuun mennessä.

"Suomea EPC:n korttityöryhmässä edustaa korttikehitysyksikön päällikkö Jarkko Anttiroiko Osuuspankkikeskuksesta. "Vuoden 2008 alun jälkeen kansallisia pankkikortteja ei saa enää laskea liikkeelle, ja vuoden 2010 jälkeen ne eivät enää käy", hän aikatauluttaa."

"Suomea EPC:n korttityöryhmässä edustaa korttikehitysyksikön päällikkö Jarkko Anttiroiko Osuuspankkikeskuksesta. "Vuoden 2008 alun jälkeen kansallisia pankkikortteja ei saa enää laskea liikkeelle, ja vuoden 2010 jälkeen ne eivät enää käy", hän aikatauluttaa."

Kai ne mulle sieltä pankista sitten laittaa uuden kortin, jos tuo ei enää käy... Mulle on jo ainakin viimeiset 6 vuotta pankissa hoettu, että korttia ei enää uusita, että pitäis vaihtaa toisenlaiseen, mutta joka toinen vuosi sieltä vaan aina uusi samanlainen kortti luukkuun kopsahtaa. Mä en siis enää kauheesti luota siihen, että ne vaihtuu... Saas nähdä nyt sitten taas joulukuussa :D