S-pankki ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Meil oli aiemmin se tavallinen S-kortti, ja tilille pistettiin rahaa ruokaa varten. Viime kuussa hommattiin sellaset Visa Debit-kortit, kun ajateltiin että voi sit ostaa muistakin kaupoista ruokaostoksia sieltä ruokatililtä. Mut nyt ärsyttää, kun edes ne S-ketjun liikkeistä tehdyt ostokset ei kirjaudu kuin muutaman päivän viiveellä tilille! Tili on mennyt miinukselle, kun katsoin toissapäivänä että on vielä rahaa mut eipäs siellä sit ollutkaan. Se ei näytä niitä jo tehtyjä ostoksia edes sillai käytettävissä-summana niinkun meidän toisella tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No noinhan ne pankkikortit yleensäkin toimii

Depit on sama kun electron. Eli pitäs tarkistaa tili ja laittaa se heti katevaraukseen.
Ainakin seppälässä se ei kattonut, että tilillä on rahaa ja vingutin miinuksille :/ Ja jossain kylmäasemilla... Kökkö homma.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
No noinhan ne pankkikortit yleensäkin toimii

Depit on sama kun electron. Eli pitäs tarkistaa tili ja laittaa se heti katevaraukseen.
Ainakin seppälässä se ei kattonut, että tilillä on rahaa ja vingutin miinuksille :/ Ja jossain kylmäasemilla... Kökkö homma.

Mut toimii ku entinen kultakortti. Tosi helposti menee miinukselle jos ei koko ajan ole kuusalla asiasta. Mä mieluummin käyn nostaan käteistä aina et pysyy tili kondiksessa.
Jos perjantaina olet ostanu kortilla niin saattaa vasta seuraavana tiistaina tai keskiviikkona lähtä tililtä.

Kyllä mä tiedän omasta tilistäni mitä siellä on käytettävissä vaikka kaikki ei olis mennykkään heti, pitää siellä olla kuitenkin saldoa suoraveloituksia ja e-laskuja varten.

Debit ei ole sama kuin Electron. Kaikki kortit tulevat muuttumaan tulevaisuudessa Visa -nimikkeellä toimiviksi, joko Visa Debit tai Visa Credit -korteiksi. Debit vastaa nykyajan normaalia pankkikorttia ja Credit luottokorttia. Aivan kuten joku edellä jo mainitsikin niin pankkikortilla maksaessa tapahtuma näkyy viiveellä tilillä eli aivan oikein ketjun aloittaneen kortti toimii. Ainoastaan Electron tekee katevarauksen heti, vaikka raha lähtisikin tililtä vasta päivien viiveellä.

Ymmärrän kyllä että toi olisi ärsyttävää jos rahat on kohtuullisen tiukilla, ja joutuu saldoa seuraamaan tarkkaan. Meillä on tehty niin, että tilillä on tietty perussaldo pohjalla, joten ruoka/bensa tms ostoilla sitä ei saa vedettyä nollille. Jos olisi toinen tilanne, niin varmasti ärsyttäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ssp:
Debit ei ole sama kuin Electron. Kaikki kortit tulevat muuttumaan tulevaisuudessa Visa -nimikkeellä toimiviksi, joko Visa Debit tai Visa Credit -korteiksi. Debit vastaa nykyajan normaalia pankkikorttia ja Credit luottokorttia. Aivan kuten joku edellä jo mainitsikin niin pankkikortilla maksaessa tapahtuma näkyy viiveellä tilillä eli aivan oikein ketjun aloittaneen kortti toimii. Ainoastaan Electron tekee katevarauksen heti, vaikka raha lähtisikin tililtä vasta päivien viiveellä.

Kyllä se muuten tarkisti(muutamaa paikkaa lukuunottamatta) että tilillä on katetta. Takapuolellakin lukee "Depit use only" ja pankkikorttiahan ei luottotiedoton saa, tuon saa, kuten electroninkin.

palstakaanonin mukaan S-ryhmä ei voi tehdä mitään väärin ja niiden tuotteetkin saa olla kalliimpia kun niistä saa sit kuitenkin bonareita...

Näin. Hienoa laittaa rahaa toisesta taskusta toiseen. Ja sit saa syyttää itseään kun kaikki on niin kallista - kilpailutuksesta viis, jos ostoksista saa bonuksia. Turhin kortti mulla, ja silti ropisee rahaa sähköyhtiön ja vakuutusten kautta. Mieluummin ostaisin kyllä halvempaa sähköä...

mulla on toi debit myös ja se ei koskaan ole menny miinukselle,vaan toimii samanlailla kun muutkin electronit. jos ei ole katetta,ei voi ostaa.
onks sulla siinä luottomahdollisuus? jos ei ole ni ota yhteys sinne pankkiin..normaali debit ei toimi noin.

Heips!

Selvennykseksi: S-pankin Visa debit-kortti on yleensä aina ihan kuin normaali pankkikortti eli EI TEE MISSÄÄN ostotilanteessa katevarausta heti, EIKÄ SILLÄ PYSTY tarkastaan kassalla, että onko tilillä rahaa. Tällä kortilla veloitus siis tapahtuu ns. viiveellä.
Toinen vaihtoehto on ottaa kortti aina varmentavana, jolloin katevaraus tapahtuu heti korttia käyttäessä, eli toimii ihan samalla tavalla kuin Visa Electron.
Visa debit ja Visa Electron ovat siis kaksi eri tavalla toimivaa korttia.
Luottotiedottomalle tietysti tulee automaattisesti aina varmentava kortti, koska kuten Platina sanoi niin luottotiedotonhan ei voi pankkikorttia saada, sen paremmin S-pankista kuin mistään muualtakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Kyllä mä tiedän omasta tilistäni mitä siellä on käytettävissä vaikka kaikki ei olis mennykkään heti, pitää siellä olla kuitenkin saldoa suoraveloituksia ja e-laskuja varten.

Joo mut meillä on toinen tili suoraveloituksia ja e-laskuja varten (jossa on aina tarpeeks), toi on vaan ruokarahatili. On vaan niin tottunut siihen että saldon näköö oikeesti reaaliajassa tililtä, että on aiheuttanut nyt sekaannusta tämä. Ja se että on tullut osteltua sit sillä kortilla enemmän kuin vain ruokaa vaikkei pitänyt :ashamed:

Mua ihmetyttää, että miten te saatte ne tilinne miinukselle? kait te kauppaan mennessä tiedätte, että paljonko on vara ostaa? ja vaikka tarkistaisi tilin saldon, niin itse ainakin katson nettipankista, että viime päivien ostat ovat kirjantunut ja tilinsaldo oikein..

Alkuperäinen kirjoittaja Ssp:

Juuri näin.. Debit ei ole kuin electron vaan samanlainen kuin pankkikortti!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mua ihmetyttää, että miten te saatte ne tilinne miinukselle? kait te kauppaan mennessä tiedätte, että paljonko on vara ostaa? ja vaikka tarkistaisi tilin saldon, niin itse ainakin katson nettipankista, että viime päivien ostat ovat kirjantunut ja tilinsaldo oikein..

Meillä menee ainakin jatkuvasti. Sais kyllä koko ajan kulkea jonkun listan kanssa missä on saldo ja sitten aina kaupassa merkata siihen paljonko meni. Usein kun menee viikkokin ennen kuin se summa on velotettu tililtä, ja sit sieltä lähtee useempi satanen yleensä kerralla. Kyllä sen nyt tietysti suunnilleen tietää paljonko käyttää, mutta vaatii vielä totuttelua ainakin multa. Meillä oli ennen electronit käytössä, niin aina saldot oli reaali ajassa. Meillä vielä totutellaan :D

Tämä sekaannus et se ois kuin electron johtuu siitä, kun se debit on sen verran uusi. Niin joidenkin kauppojen järjestelmät lukevat sen kuin electronin. Mutta sen kuuluisi toimia samalla tavalla kuin pankkikortin...

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Meillä menee ainakin jatkuvasti. Sais kyllä koko ajan kulkea jonkun listan kanssa missä on saldo ja sitten aina kaupassa merkata siihen paljonko meni. Usein kun menee viikkokin ennen kuin se summa on velotettu tililtä, ja sit sieltä lähtee useempi satanen yleensä kerralla. Kyllä sen nyt tietysti suunnilleen tietää paljonko käyttää, mutta vaatii vielä totuttelua ainakin multa. Meillä oli ennen electronit käytössä, niin aina saldot oli reaali ajassa. Meillä vielä totutellaan :D
Seuranta ei ole lainkaan vaikeaa.

Minä säilytän aina pankkikorttikuitit lompakossani ja aika-ajoin tarkistan nettipankista joko veloitus on mennyt tililtä. Kun kuitti on veloitettu tililtä, poistuu kuitti myös lompakosta. Tässä samalla voi sitten laskea plakkariin jääneet kuitit yhteen niin tietää missä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Seuranta ei ole lainkaan vaikeaa.

Minä säilytän aina pankkikorttikuitit lompakossani ja aika-ajoin tarkistan nettipankista joko veloitus on mennyt tililtä. Kun kuitti on veloitettu tililtä, poistuu kuitti myös lompakosta. Tässä samalla voi sitten laskea plakkariin jääneet kuitit yhteen niin tietää missä mennään.

Mä teen kanssa näin. Ja aina olen pysynyt ajan tasalla tilini suhteen. Että mitä siellä on ja mitä on vielä menossa.

Yhteistyössä