S-pankki ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen sitten ymmärtäny ihan väärin. Kun ymmärsin että se korvaa myös pankkikorttini. Samoin kun muistaakseni op:n korttiin saa lisättyä K_plussa ominaisuudet. Mut jos näin ei ole, niin alkaa homma vähän kirkastua.
No kyllähän se tavallaan korvaakin pankkikortin mutta silloin se pankki on S-pankki.
Ethän sinä sillä OP:n kortillakaan voi ostaa siten että ostot veloitetaan Nordeasta.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Tää menee hiustenhalkomiseksi nyt mutta... Maksan s-kaupan kassalla. Annan tuollaisen uuden hienon Visa-siru-S-kortin. Jos haluan maksaa ihan "oikeasta" pankista (op) ja sanon kassalle "pankki", mistä se tietää puhunko S-pankista vai op:sta? Vai pitääkö mun alkaa selittää mistä pankista maksan? Kun maksan nyt aina op:sta, hyvin harvoin S-tililtä ja sillon riittää siis vain se vanhempi S-sirukortti. Ymmärsikö joku mitä kysyin? :D
Vähän oli epäselvää tarinaa mutta meinaatko siis maksaa S-pankin visalla OP:n tilitä? No eihän se tietenkään onnistu!

Mä olen sitten ymmärtäny ihan väärin. Kun ymmärsin että se korvaa myös pankkikorttini. Samoin kun muistaakseni op:n korttiin saa lisättyä K_plussa ominaisuudet. Mut jos näin ei ole, niin alkaa homma vähän kirkastua.

Juu siis K-korttiin saa vaan lisättyä sen op tilin, mutta S-korttiin tulee s-pankin oma tili.

No kyllähän se tavallaan korvaakin pankkikortin mutta silloin se pankki on S-pankki.
Ethän sinä sillä OP:n kortillakaan voi ostaa siten että ostot veloitetaan Nordeasta.

En voi en. Kiitos tästä selvennyksestä, pahoittelen kun olen niin lahopää. :)

En voi en. Kiitos tästä selvennyksestä, pahoittelen kun olen niin lahopää. :)

Mutta hyvä että selvisi. Nykyään on niin paljon kortteja ettei aina voi pysyä perässä :)

S-pankin korteille tulee automaattisesti alle 25 vuotiaille (vai olikohan 26 vuotiaille) se ominaisuus että tarksitaa tilin.
Ja siis luonnollisesti myös mikäli asiakkaalla ei ole luottotiedot kunnossa.
Ja mikäli tätä ominaisuutta ei ole niin kassa tarkistaa tilin katteen vasta kun ostokset ylittyy 150?.
Näin opastettiin ainakin keväällä koulutuksessa.

Ja siis tosiaan debit ei tarkoita että olis electron, vaan ihan normi pankkikortti.

Mikäli asiakkaalla on pelkkä käteiskortti, tililtä rahan nosto onnistuu ainoastaan pankkipisteestä, esim. Prismoissa ja Sokoksilla, jossain s-marketissa (Karjaalla??) olen nähnyt pankki pisteen). Ennen oli mahdollista nostaa myös tavan s-marketeissa kassoilta mut enään ei onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
S-pankin korteille tulee automaattisesti alle 25 vuotiaille (vai olikohan 26 vuotiaille) se ominaisuus että tarksitaa tilin.
Ja mikäli tätä ominaisuutta ei ole niin kassa tarkistaa tilin katteen vasta kun ostokset ylittyy 150?.

Ja siis tosiaan debit ei tarkoita että olis electron, vaan ihan normi pankkikortti.

Mikäli asiakkaalla on pelkkä käteiskortti, tililtä rahan nosto onnistuu ainoastaan pankkipisteestä, esim. Prismoissa ja Sokoksilla, jossain s-marketissa (Karjaalla??) olen nähnyt pankki pisteen). Ennen oli mahdollista nostaa myös tavan s-marketeissa kassoilta mut enään ei onnistu.

Mä oon 23 ja ei mulla ikinä ole tullut ei myyntilupaa, vaikka tili ylittynyt muutaman kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja se:
se DEBIT siinä kortissa tarkoittaa että se kortti on pankkikrtti ja sillä voi maksaa joka paikassa missä voi pankkikorteilla maksaa

Nyt puhut paskaa ei se noin kyllä mene... kun kyse on kuitenkin V_I_S_A debitistä!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie.:

Mä oon 23 ja ei mulla ikinä ole tullut ei myyntilupaa, vaikka tili ylittynyt muutaman kerran.

Sama täällä 24v ollaan ja tili on miinuksella joka kuu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Heips!

Selvennykseksi: S-pankin Visa debit-kortti on yleensä aina ihan kuin normaali pankkikortti eli EI TEE MISSÄÄN ostotilanteessa katevarausta heti, EIKÄ SILLÄ PYSTY tarkastaan kassalla, että onko tilillä rahaa. Tällä kortilla veloitus siis tapahtuu ns. viiveellä.
Toinen vaihtoehto on ottaa kortti aina varmentavana, jolloin katevaraus tapahtuu heti korttia käyttäessä, eli toimii ihan samalla tavalla kuin Visa Electron.
Visa debit ja Visa Electron ovat siis kaksi eri tavalla toimivaa korttia.
Luottotiedottomalle tietysti tulee automaattisesti aina varmentava kortti, koska kuten Platina sanoi niin luottotiedotonhan ei voi pankkikorttia saada, sen paremmin S-pankista kuin mistään muualtakaan.

En ota kantaa tuohon s-pankin tilin miinuspuoleen.
Tiedä tosiaan onko tänä päivänä vielä tarkempaa,mutta tiedä luottotiedottoman joka on kyllä ihan pankkikortin saanut.
Riippuu varmaan paljolti pankista ja siitä kuinka hyvin asiakkaan tuntee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei noin:
Alkuperäinen kirjoittaja mie.:

Sama täällä 24v ollaan ja tili on miinuksella joka kuu :D

Ok.
Se voi sit olla että tää käytäntö on tullut nyt sit keväällä näihin.
Että uusiin kortteihin on näin laitettu.
Mut tosiaan oli koulutuksessa puhetta tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rontto:
Seuranta ei ole lainkaan vaikeaa.

Minä säilytän aina pankkikorttikuitit lompakossani ja aika-ajoin tarkistan nettipankista joko veloitus on mennyt tililtä. Kun kuitti on veloitettu tililtä, poistuu kuitti myös lompakosta. Tässä samalla voi sitten laskea plakkariin jääneet kuitit yhteen niin tietää missä mennään.

Mä teen kanssa näin. Ja aina olen pysynyt ajan tasalla tilini suhteen. Että mitä siellä on ja mitä on vielä menossa.

Ihan kätevä idea :) Mites sit kun on yhteinen tili? :D Molemmat vinguttaa eri kaupoissa. Vielä pitää totutella.

niin mullakin vaan hulahti álussa tili miinukselle kun pöljänä luulin et ei voi ylittää no mitäpä tästä opimme en enää maksa etukortilla

paitsi tiistaina kun prisman myyjä veti kortin läpi bonuksia varten ja alko tivaamaan henkkareita :o minä siinä rahat kädessä et mitä helvettiä ja kaivoin ajokortin jossain kohtaa selvis et tää "tehomyyjä" oli pistäny maksuun kortilta ja sitä siinä sitten selviteltiin kolmen myyjän voimin peruutuksia sun muita kaiken huippu oli että kukaan ei vaivautunu mulle mitään puhumaan eikä pahoittelemaan |O

tänään kävin tilin tarkistamassa ja oli samantien veloitettu se summa ja hetkeä myöhemmin palautettu :D

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
niin mullakin vaan hulahti álussa tili miinukselle kun pöljänä luulin et ei voi ylittää no mitäpä tästä opimme en enää maksa etukortilla

paitsi tiistaina kun prisman myyjä veti kortin läpi bonuksia varten ja alko tivaamaan henkkareita :o minä siinä rahat kädessä et mitä helvettiä ja kaivoin ajokortin jossain kohtaa selvis et tää "tehomyyjä" oli pistäny maksuun kortilta ja sitä siinä sitten selviteltiin kolmen myyjän voimin peruutuksia sun muita kaiken huippu oli että kukaan ei vaivautunu mulle mitään puhumaan eikä pahoittelemaan |O

tänään kävin tilin tarkistamassa ja oli samantien veloitettu se summa ja hetkeä myöhemmin palautettu :D

No joskus kun kouraan lyödään ensin se kortti yksinään, eikä edes näytä siltä, että asiakas olisi kaivamassa toista korttia tai rahaa, saa sen käsityksen, että asiakas haluaa maksun otettavan s-kortilta. Itse kyllä ensin kysyn, jos ei asiakas sano erikseen, että haluaa maksaa kortilta, mutta voihan noinkin käydä joskus. Ihmisiä me kaikki ollaan.

Ja miksi tuossa tilanteessa olisi erityisesti pitänyt pahoitella. No joo, ehkä olisin itse sanonut, että anteeksi sekoiluni, mutta eihän tuossa ollut mitään muuta kuin väärinymmärrys tai näppäilyvirhe, joka kuitenkin heti korjattiin, eikä käsittääkseni sinulle koitunut mitään harmia tuosta (no aikaa ehkä meni vähän enemmän).

Yhteistyössä