"Sä oot ihan punanen!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Sanoi työkaveri tänään. No shit, oon vai? Koko ikäni olen saanut kuulla asiasta. Punastun erittäin herkästi ja jos tulee yhtään kuuma, olen punainen kuin tomaatti. Kyllä, tiedän sen itse varsin hyvin.

Miksi sitten ihmisten pitää jatkuvasti huomauttaa asiasta? Pelkäävätkö muut, ettei ihminen itse olisi huomannut asiaa? Vai mikä tuohon on syynä?

Oletko sinä tämmöinen huomauttelija? Jos olet, kerro ihmeessä miksi? Koska mä olen ERITTÄIN kyllästynyt asiaan ja kärsin siitä. Enkä voi sille mitään, oi kun voisinkin.

Kohta alan sanoa takaisin yhtä epäkohteliaasti.

En huomauttele, mutta mulle huomauteltiin, jopa lääkäri kerran. Se oli viimeinen niitti ja hankin Propralia, eri lääkäriltä tietty. Enää ei kukaan huomauttele.

Mä olen myös koko ikäni kärsiny samasta vaivasta, punastun herkästi ja jotkut neropatit ne vaan aina jaksaa huomauttaa asiasta. Minua jopa aikoinaan koulukiusattiin asiasta ja se on todellakin arka paikka.

Jos keksit jonkun nasevan vastasanan niin jaa se minullekin. :D

Mä punastun kans herkästi, yleensä ihmiset luulee että ole palanut kasvoilta. Aika hyvin olen oppinut tietyillä keinoilla vähentämään punastumista, psyykkaamalla itteeni.

Mä punoitan näin kesäaikaan ihan jatkuvasti, koska on kuuma. Inhoan kuumuutta, talvella on paljon helpompaa.

Mä en vaan pysty psyykkaamaan itseäni, vaiva on sen verran paha.

Kiinnostaisi tietää, huomautteleeko samat ihmiset myös atoopikoille (sulla on kauhee ihottuma! ), lihaville (sä oot kauheen lihava! ), laihoille (etkö sä syö mitään?! ), syöpäsairaille (sulla on peruukki! ) yms. Vai mistähän mahtaa olla kyse? Kertokaa nyt, mä tiedän että täältäkin varmasti löytyy tälläisiä huomauttelijoita.

Mä kärsin samasta ongelmasta... Mutta nykyään jos joku sanoo jotain "oot ihan punanen" tai muuta älykästä, esitän TOOOOSI hämmästynyttä ja sanon et "oon vai???ihanko tosi???punainen???niinku naamasta punanen???kauheeta!!!". Yleensä silloin tämä toinen osapuoli on nolompana. X)

huomauttellaanko esim. atoopisesta ihottumasta. Kyllä, ainakin meidän lapselle. Tosi törkeää kun tuntemattomat kaupassa kyselee onko lapsen naama paleltunut tai likainen vai mitä siinä on (ihottumaa siis).

Aivan sairasta!!!

tsemppiä ap:lle

No tuskin se yksittäinen huomauttelija tajuaa että on arka paikka, ajattelee että on ihan diipadaapa keskustelua ja luulee että olet palanut, hengästynyt sinulla on kuuma ja tarvitset vettä tms...

Ymmärrän että se tuntuu ikävältä, (mulla ollut sama ongelma joskus)mutta tuskin kommentoija pahaa tarkoittaa ja on minusta vähän moukkamaista ja lapsellista mennä tahallaan nolaamaan jotenkin "kostoksi".

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ..... ja WhiteSnow
No tuskin se yksittäinen huomauttelija tajuaa että on arka paikka, ajattelee että on ihan diipadaapa keskustelua ja luulee että olet palanut, hengästynyt sinulla on kuuma ja tarvitset vettä tms...

Ymmärrän että se tuntuu ikävältä, mutta tuskin kommentoija pahaa tarkoittaa ja on minusta vähän moukkamaista ja lapsellista mennä tahallaan nolaamaan jotenkin "kostoksi".

Mutta kyseessä ei aina ole mikään yksittäinen huomauttelija. Voi olla että tulee nolostuttava tilanne josta häkeltyy ja sitten punastuu ja siihen saattaa joku työkaveri tuumata että voi kauhia ku oot punainen. ÄRRRRSYTTÄVÄÄ!!

Ja vaikka oliskin diipa daapaa niin onko se kuitenkaan asiallista huomautella toisen punaisuudesta?

[QUOTE="Cherry";26616792]Mutta kyseessä ei aina ole mikään yksittäinen huomauttelija. Voi olla että tulee nolostuttava tilanne josta häkeltyy ja sitten punastuu ja siihen saattaa joku työkaveri tuumata että voi kauhia ku oot punainen. ÄRRRRSYTTÄVÄÄ!!

Ja vaikka oliskin diipa daapaa niin onko se kuitenkaan asiallista huomautella toisen punaisuudesta?[/QUOTE]

No jos sama jankuttaa tuota usein niin luulisi hänen jo tajuavan....

Mulla ei ole Propralit koskaan auttaneet punastumiseen. Sähän voit sanoa huomauttelijalle, että ai jaa, sä taas oot kauhean lihava/laiha/ruma tms. Ihan yhtä älykästä kuin se että rääytään toiselle että SÄ OOT IHAN PUNANEN!!!

mul oli aikoinaan koulukaveri jonka kans pyöräilin kouluun,lähettiin fillaroimaan aina ajoissa,ja kilsaa ennen koulua kaveri ain sano jos voitas kävellä hissukseen loppumatkan.kyllä se sopi,kaveri halus ain et puna laskee naamalt ennen ku saavuttii koulun pihaan.kumminki jotku typerät aina näki ja kerkes huomauttaa punasuudesta...TODELLA TYPERÄÄ.

Juu, oon kans kova punastelemaan. Joku satunnainen orava juoksee tien yli ja oon jo hämmästyksestä punaisena. Ja kun tajuan punastuneeni muutun entistä punaisemmaksi... Mutta mulle on sanottu siitä vaan kiusoittelumielessä. Ja väännän sen itsekin vitsiksi, siten se helpottaa. Ihmiset ei välttämättä tarkoita mitään pahaa...

Mutta meikillä sitä punastelua saa häivytettyä. Sekoitat esimerkiksi Joe Blascon tai Make Up Storen punaisen neutralisoijaa meikkivoiteeseen, levität kasvoille ja se häivyttää punoitusta.

Niin tosiaan, sitä ei yleensä sanota mitenkään "ystävällisen huolestuneena" vaan nimenomaan huomauttelija haluaa kiusata ja nolata (tai omasta mielestään varmaankin vain kiusoitella) toista. Ja se ON todella ärsyttävää!! :mad:

[QUOTE="vieras";26616833]Mulla ei ole Propralit koskaan auttaneet punastumiseen. Sähän voit sanoa huomauttelijalle, että ai jaa, sä taas oot kauhean lihava/laiha/ruma tms. Ihan yhtä älykästä kuin se että rääytään toiselle että SÄ OOT IHAN PUNANEN!!![/QUOTE]

mä oon taas sitä mieltä et kosto on perseestä,ja fiksumpi on se joka ei lähe tohon haukkumis leikkiin.älykkäämpi on se joka osaa olla laukomatta...

[QUOTE="Pauliina";26616884]Mun tyttö näki bussissa naisen jolla punoitti nassu ja hihkas kovaa "possunaama"! :D Kaikki repes ja naisen naama alkoi punoittaa vaan enemmän! :D[/QUOTE]

Juku miten hauskaa!

Yhteistyössä