"Sä oot niin ujo"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jenni";26697398]Ai sä oletkin oikeasti koppava vai? Häivyt kun vastapuoli ei kelpaa?

[/QUOTE]

En tietenkään kesken keskustelun häivy. Yritän olla kohtelias keskustelun aikana, mutta ei minun jatkossa tarvitse olla tekemisissä tai kaveerata ihmisten kanssa, joista en pidä.

Ja kun minun ujous ja herkkyys nostetaan aina ongelmaksi, niin kyllä siinä oppii väkisinkin kovettamaan itsensä ja ryhtyy narttumaiseksi. Jos en kelpaa sellaisena kuin olen, niin pakko sitten yrittää jotakin muuta.

Yllättävän moni puhelias tyyppi on kuitenkin sosiaallisesti taitamaton möläyttelijä. Puhutaan mitä sylki suuhun tuo. Ei niihin kommentteihin tarvitse mitään vastata, mulkaiset vain pahasti, niin luulisi tajuavan. Ei sulla ole selitysvelvollisuutta kellekään.

Menee vähän samaan kategoriaan mitä itse olen joutunut kuulemaan kaikenlaisten kännisten järjenjättiläisten suusta. En ole erityisemmin ujo, mutta en välttämättä puheliaskaan jos sille päälle satun eikä ole kiinnostavaa seuraa. Ja kovin kiinnostavaa seuraahan sellainen vanha, känninen höpöttäjä harvemmin on.
Viimeksi perjantaina sain kuulla erään sellaisen suusta että "älä ole noin pelokas, mitä sä jännität, pelkäätkö sä jotain". Huoh. Ihan siinä rauhassa istuskelin kaverin vieressä ja katselin ihmisiä, kävin tanssimassa, juttelin kaverin kanssa välillä. Sitten tällainen tulee mua analysoimaan totisena. En mä sitä kauhean vakavasti ottanut, mutta väkisin tuli epämiellyttävä olo että näytänkö mä nyt tosiaan muka pelokkaalta! Rupes niin ärsyttämään. Sanoinkin sille että ei tarvitse mua analysoida, etten mä mitään jännitä. Toisaalta mulla on paniikkihäiriötä mutta silloin olin kyllä ihan rentona. Onhan se vähän loukkaavaa että jollain vieraalla on otsaa tulla laukomaan "totuuksia" päin naamaa tai muita arveluitaan. Olkoon sitten kännissä tai ei. Junttia ja typerää toimintaa. Jokaisella kai on oikeus sentään olla sellainen kuin on. Seuraavan kerran kun joku "herrasmies" tulee jotain aukomaan, sanon kyllä takaisin ja pahasti.

No känniääliöt nyt sanoo mitä vaan kenelle vaan... selityksiä sille miksi ehkä ei sitten itse olekaan näköjään toisen mielestä niin viehättävä seura kuin mitä omassa jurrissa itse kuvittelee olevansa.

Minäkään en tosiaan ole ujo. Silti mm. minua on sanottu kapakassa ujoksi. Enkä ole myöskään feministi enkä katkera enkä puutteessa enkä horoperse, en ole leuhka enkä kielitaidoton. Olenpahan vain hyvännäköinen nainen, joka havaitaan, mutta joka ei nyt aina viitsi tuntemattomien känniääliöiden juttuja kuunnella.

Miksi jotkut uudet tapaamani ihmiset kokee tarpeelliseksi mainita heti tavatessamme, että olen ujo? Tiedän sen hyvin, mutta oon tehnyt tosi paljon töitä sen eteen ja en pidä itseäni enää niin ujona kuin joskus olin. Yritän tosi paljon vaikuttaa reippaalta, vaikka jännitän sosiaalisia tilanteita enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa. Yritän silti olla normaali. Siksipä nuo kommentit saa minut pahoittamaan mieleni ja kyseisen ihmisen pisteet laskee silmissä.

En minäkään ensi tapaamisella kommentoi, että "olet liian puhelias", "naurat liikaa", "olet lihava", "sinulla on tyhmät jutut..." Miksi siis tuota ujouttakaan pitää kenenkään kommentoida? Jokainen ihminen on sellainen kuin on, antakaa kaikkien kukkien kukkia!

sinä et näytä sitä! Sinua voi ärsyttää mutta ne vahvemmat ihmiset kuittaa!Ne jotka näyttää itsensä tietää että minua ei satuta sanat! Itse ujo ja kuuntelen kaikkia mutta saan tään paskan päälle! Kun en puhu!

No ei ne pälättäjätkään kyllä laita itseään likoon, monesti vaan pälättävät jännityksestä, hermostuksesta tai jostain muusta syystä juuri peittääkseen sisimpänsä tai sitten vetävät jotain roolia.

Usein heitä ei myöskään muiden asiat oikeasti kiinnosta, joten turha on muilla osallistua keskusteluun, ei pälättäjillä aina ole tosiaan sosiaaliset taidot kohdillaan. Jos päättäjä tuntuu hyökkäävätä, niin hitaampi vetäytyy.

Heittäisin lonkalta, että normaali suomalainen keskustelu on aika verkkaista eikä siinä tauot haittaa.

ehkäpä sinusta ei tykätä? Itse olen oma ihteni: "ketä kiinnostaa"!!!!! Vaikka ujo!
Tapasin monta henkilöä johoin kiinnyin mutta elämä on mitä on! Ei kaikki sinusta tykkää!

Yhteistyössä