saakelin exä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
ollaan jo 5vuotta sitten lastenvalvojalla sovittu, että se tuo lapsen viikonloppukylästä klo18 maissa sunnuntaina et lapsi ehtii rauhoittuun kotona ja oleen hetken äidin kanssa ennen nukkumaan menoa.
nytkin lapsi mennyt iskälle jo torstaina eikä vieläkään näy!!!!
perkele!!
oikeesti ex on mieletön isä, mahtava ja vastuuntuntoinen, hoitaa lapsen moitteetta ja lapsi menee isille mielellään, mutta tämä palautusaika on ONGELMA jota se ei tajua!!
tuhat kertaa keskusteltu asiasta eikä mee jakeluun. kiva ottaa joku lastenvalvoja tällaseen sitten välikädeksi, hernehän exällä siitä nenään menee. voi luoja että on taas vaikeaa!!
kiitos, helpotti..

Monelta lapsi menee nykyisin nukkumaan ja monelta herätys?
Jos noin on sovittu viisi vuotta sitten, niin onko tuo rauhoittuminen enää kuinka tärkeä asia ja onko aamuherätys edelleen samaan aikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos noin on sovittu viisi vuotta sitten, niin onko tuo rauhoittuminen enää kuinka tärkeä asia ja onko aamuherätys edelleen samaan aikaan?

herätys riippuu mun työvuoroista, mutta kuitenkin aina klo5.30-8 ja nukkuun tarvii päästä aivan viimeistään klo20 et nukahtaa sit puol yhdeksäksi.

ja sopimus on sopimus!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

herätys riippuu mun työvuoroista, mutta kuitenkin aina klo5.30-8 ja nukkuun tarvii päästä aivan viimeistään klo20 et nukahtaa sit puol yhdeksäksi.

ja sopimus on sopimus!!

Ja monelta se herätys nyt huomenna on? Kuinka vanha lapsi muuten on kyseessä?

Sopimus on sopimus joo, mutta lasten kanssa iän tuleminenkin vaikuttaa siihen, miten relevantti seikka tuo rauhoittuminen enää on.

lapsi on sen viiden ikäinen ja kun on ollut monta päivää poissa ei malta käydä nukkumaan kun tulee kotiin. jos ex tuo sen tapansa mukaan 19-20 maissa, niin lapsi puhua pulputtaa vielä kymmeneltäkin eikä malta rauhoittua nukkumaan. huomena aamulla herätys vähän ennen seitsemää ja lapsi tosi kiukkuinen jos ei ole saanut nukkua tarpeeksi!
ja mä haluan olla lapseni kanssa hetken ennen sitä nukkumaanmenoa, on mullakin ollut sitä ikävä.

Onko tuo oikeasti vaikeaa? Haittaako tuo todella? Jos muutoin on huippuisä jne. niin kannattaako tunnista-paristakaan tehdä tuollaista numeroa?

Samoilla linjoilla. Ihan kuin vituttais aptä nyt joku ihan muu asia.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta kun itse nyt otti esille.
Exä on ilmeisesti tasapainossa eron jälkeen, ap itse ei ja pitää alkaa vittuilemaan kotiintuloajoista jotka kuitenkin vielä ihan kohtuulliset.Ne on nuo kuuluisat päivärytmit taas mistä mulla ei oo niin vankkaa tietoa.

lapsi on sen viiden ikäinen ja kun on ollut monta päivää poissa ei malta käydä nukkumaan kun tulee kotiin. jos ex tuo sen tapansa mukaan 19-20 maissa, niin lapsi puhua pulputtaa vielä kymmeneltäkin eikä malta rauhoittua nukkumaan. huomena aamulla herätys vähän ennen seitsemää ja lapsi tosi kiukkuinen jos ei ole saanut nukkua tarpeeksi!
ja mä haluan olla lapseni kanssa hetken ennen sitä nukkumaanmenoa, on mullakin ollut sitä ikävä.

Jaa, no meillä tuo 5 v saattaa pulpattaa muutoinkin kymmeneen ja herätys on seitsemältä. Käy sitten seuraavana iltana aiemmin nukkumaan + nukuu hyvin päiväunet hoidossa päivällä. Toisinaan on kiukkuinen toisinaan ei, eikä se aina ole edes tuosta nukkumisen määrästä riippuvainen :whistle:

Löysää nutturaa vähän.

Kivasti heitätte paskaa ap:n päälle... Must toi on törkeetä, eri asia jos joskus sovittaisiin että tuo myöhemmin jos on joku meno, mutta lapsella pitäis säilyttää kyllä normaali rytmi vaikka isällä olisikin. mä ehkä huomauttaisin tosta, vaikka joka kerta erikseen että jos se joskus oppis. Mut ei välttämättä kannata lastenvalvojaa asiaan sotkea..

Esitä exällesi että se myöhäinen tuominen tekee lapselle hallaa kun viikko pitä aloittaa väsyneenä ja kiukkuisena. Jos on vastuuntuntoinen ja kiva isä, luulisi ymmärtävän kun esität asian vaikka tuosta kulmasta!

Suorastaan tympäsee lukea tällaista. Miten joku viitsii valittaa tuollaisesta isästä? Olisit onnellinen, että haluaa kuulua lapsensa elämään. Omien lapsieni isästä ei ole taaskaan kuulunut kuukausiin mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Kivasti heitätte paskaa ap:n päälle... Must toi on törkeetä, eri asia jos joskus sovittaisiin että tuo myöhemmin jos on joku meno, mutta lapsella pitäis säilyttää kyllä normaali rytmi vaikka isällä olisikin. mä ehkä huomauttaisin tosta, vaikka joka kerta erikseen että jos se joskus oppis. Mut ei välttämättä kannata lastenvalvojaa asiaan sotkea..

En heitä paskaa, vaan sanoin oman rehellisen mielipiteeni. Jos se on sun mielestä paskaa, niin sille en voi mitään.

HÄH? ihan outoja vastauksia.

Meillä (ei-eroperhe) syödään sunnuntaisin iltapalakin puoli tuntia aiemmin kuin muina päivinä, että ne saadaan ajoissa nukkumaan. Maanantaiaamut on muutenkin niin rasittavia, ja siihen vielä yliväsyneet pikkulapset...

AP olet aivan oikeassa! Älä jousta! Mieti kun tulee kouluun meno, onko muka läksyt tehtynä kun tulee takaisin klo 20!

Mua on muutaman kerran kyrsinyt se, että likkaa ei tuoda silloon kun pitääs tai ei osata sanoa kellonaikaa koska tuodaan. No siinäpähän soittelevat mun oven takana odotellessa, että missä olet...en mun tarvitte kotona istua odottamassa, että koska mahdetaan ilmestyä paikalle.

Mä en mitenkään voi käsittää miksi te jotkut ap:tä moititte. Olen joo tosi mustavalkoinen ihminen mutta mulle on itsestäänselvää että sovituista asioista pidetään kiinni. Jos niistä halutaan poiketa, neuvotellaan uudet sopimukset.

Kurja homma että lapsen palauttaminen tökkii :/ tiedän tunteen siitä et lapsi käy ylikierroksilla eikä menaa rauhoittua kun on ollu viikonlopun isällä.
Mutta mutta, jos tapaamiset toimii ok ja lapsi on hyvällä hoidolla ja tapaa mielellään sekä isä tapaa mielellään niin en itse ottaisi lastenvalvojaa asiaan mukaan, koska oikein kovasti hirtyneeseen tilanteeseen jos joutuu niin tilanne saattaa tulla hankalaksi kaikkien puolesta. Siis että isä alkaa käräjöidä huoltajuutta tai lakkaa kokonaan tapaamasta lasta tai alkaa hankalaksi ja joustamattomaksi tapaamisten suhteen. Että hankala tilanne, mutta kokemus on mulle ainaki opettanu että joskus pienempi harmi kannattaa vaan niellä eikä hieroa isompaa ongelmaa periaatteessa hyvin muuten toimivaa tilannetta.

no en mä oikeesti tähän lastenvalvojaa sotke, kiehuu vaan pinna nyt..
lapsi nukahti vajaa puoli tuntia sitten, eli yöunet jää aivan liian lyhyiksi ja aamusta tulee yhtä tappelua, mä niin tiedän sen 100% varmaks.

no en mä oikeesti tähän lastenvalvojaa sotke, kiehuu vaan pinna nyt..
lapsi nukahti vajaa puoli tuntia sitten, eli yöunet jää aivan liian lyhyiksi ja aamusta tulee yhtä tappelua, mä niin tiedän sen 100% varmaks.

Toi on oikeesti niin kurjaa ja sitte kun se oot sinä joka joudut sitä lasta rauhottelee eka nukkumaan ja aamulla kestämään kiukuttelut kun yöuni on liian lyhyt. Tiedän tunteen kyllä.
Ei teillä olis mahdollista että (siis jos lapsi on päivähoidossa) että isä veisi hänet ma aamuna suoraan sinne? Vai ihan mahdoton ajatus?

Jousta ny sentää pikkusen! Mulla ex palauttaa lapset klo 16 vaikka papereissä lukee et klo 19 et silleen...
Kivempi kuiteskin ajoissa kuin liian myöhään, ymmärrän sun ketutuksen...meillä pitää lasten ol viim klo20 sängys...muuten on vaikeaa nousta aamul

Alkuperäinen kirjoittaja DarkVanillaDevil:
Jousta ny sentää pikkusen! Mulla ex palauttaa lapset klo 16 vaikka papereissä lukee et klo 19 et silleen...

jousta ja jousta, en kuule todellakaan kun kyse on jo lapsen hyvinvoinnista kun ei saa nukkua kunnon yöunia!

Yhteistyössä