Saako 4-vuotiaalle antaa allergialääkettä ilman reseptiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allergisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allergisen äiti

Vieras
Tänään lapsi menisi papalle ja mammalle kylään ja siellä eläimiä, joista saa oireita.

Eilen panin merkille että lapsi yskii ja on nuhainen pihalta tultuaan ja silmät kutisee. Siitepölyjä ei ole testattu, mutta epäilys on kova. Onko nyt jo siitepölyä ilmassa? Vai johtuuko tuo katupölustä, kun kipeä lapsi ei ole.

Olemme itse luopuneet kaneista jokin aika sitten ja lapsen olo kotona helpotti suuresti.

Mutta voinko antaa tänään apteekin käsikauppalääkkeenä myytävää allergialääkettä?

[QUOTE="Xxx";28364925]Vesirokossa voi antaa vain ataraxia, vähän eri asia kuin allergia[/QUOTE]

Kyse onkin nyt siitä mitä paketissa kun paketissa lukee ja uskooko tekstiä. Mun pakkaus kertoo kilomäärän MUTTA ei saa antaa 4v.

Meillä annettiin vesirokkoon 2 ja 3vuotiaille nestemäistä zyrteciä, taisi olla paketissa ilmoitetusta annoksesta puolikas. Ilman reseptiä ostin ei käyty lääkärissä, taisi terveysneuvonnassa sanoa, että sitä kannattaa antaa. Ja zyrtec lievittäisi allergiaoireita tietysti. Minä varmaankin antaisin.

Yhteistyössä