saako alle 1 vee vauvalle laittaa aurinkorasvaa????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei saisi laittaa, vaan tuon ikäinen lapsi pitäisi pitää pois auringosta kokonaan, tai jos se ei ole mahdollista niin suojata leveällä lierihatulla, pitkähihaisella paidalla, pitkillä housuilla ja aurinkovarjolla+kuomulla.
Osta sellainen kesäpesä, meidän kuopuksella oli semmoinen vauvakesänään ja se oli tosi kätevä uimarannalla, maauimalassa, jne =)

Sai mun käsittääkseni laittaa, mutta siinä piti olla jotain... sinkkijuttua ja jotain mitä en muista ainesosaa, ettei se aurinkorasva IMEYDY ihoon vaan jää vain kalvoksi siihen iholle.

Eucerin-rasvassa lukee, että 6 kk alkaen. Periaatteessa ei saa panna alle 2 vuotiaille ja paras tapa on tietenkin varjo ja vaatteet, mutta kyllä mun mielestä esimerkiksi nenään kannattaa panna etelässä rasvaa.

En kyllä tajua, miksi noin pieni pitää viedä ulkomaille :$ .

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ei saisi laittaa, vaan tuon ikäinen lapsi pitäisi pitää pois auringosta kokonaan, tai jos se ei ole mahdollista niin suojata leveällä lierihatulla, pitkähihaisella paidalla, pitkillä housuilla ja aurinkovarjolla+kuomulla.
Osta sellainen kesäpesä, meidän kuopuksella oli semmoinen vauvakesänään ja se oli tosi kätevä uimarannalla, maauimalassa, jne =)

mikä kesäpesä....

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Eucerin-rasvassa lukee, että 6 kk alkaen. Periaatteessa ei saa panna alle 2 vuotiaille ja paras tapa on tietenkin varjo ja vaatteet, mutta kyllä mun mielestä esimerkiksi nenään kannattaa panna etelässä rasvaa.

jos ollaan menossa sukulaisten luokse niin vauvako pitäisi jättää kotosuomeen????

Sellaista aurinkorasvaa ehdottomasti, jossa on vain ja ainoastaan fysikaalinen suoja. Eucerinin Junior 25 käy hyvin tuonkin ikäiselle. Parempi vielä suojata vaatteilla senkin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

No mä taas tajuan sen oikein hyvin: ei matkailu tai muukaan elämä lapsen syntymään lopu. Ja 8 kk ikäiselle vauvalle on parempi olla vanhempiensa mukana reissussa kuin hoidossa sillä aikaa kun vanhemmat matkustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Taitaa olla joka päivä tämä aihe täällä :D

Kyllä, apteekista löytyy sopivaa rasvaa. Ei tavallisia kaupan rasvoja.

ehkä kaikki ei palstaile täällä joka päivä :whistle: ja piti siltikin sun tulla vastailemaan.......

saa laittaa jos haluaa. uudessa apteekinhyllyltä lehdessä sanottiin ett haitat on minimaalisia hyötyyn nähden. itse en kyllä laittais vielä nuin pienelle mitään rasvoja, taitaa olla vaan rasvafirmojen myyntipropagandaa tollanen väite. suojaisin pikkuista pitkähihaisellä ohuella/valkoisella puuvilla puserolla ja housuilla ja tietty kevyt lierillinen hattu päähän.

Suosittelen aurinkosuojavaatteita. Ne on "viilentävät" ja uimassakin niillä voi käydä .
Meidän 1,5v ei viime kesän kreikan reissulla paljoa muita vaatteita käyttänytkään.
Äidillekin lomaa kun ei tarvitse huolehtia koko aikaa rasvaamisesta ja ihon palamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mikä kesäpesä....

miniteltta hyttysverkosta/kankaasta vauvalle. Ei minusta ollut mitenkään ihmeellinen ja ainakin mun 8kk ei olisi sinne mahtunut ja siellä suostunut enää olemaan. Ei noita taida saada enää mistään? Aukinaiset vaunut , kevyet vaatteet ja tarpeenmukaan harso ilmavasti vaunuihin olisi minunkin ensisijainen suunnitelma. Mukaan Eucerinia kaiken varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:

ehkä kaikki ei palstaile täällä joka päivä :whistle: ja piti siltikin sun tulla vastailemaan.......

No hyvä että vastasi! Mitä tuota panttailemaan tietoa jos joku apua kysyy.

Sitten just luin, että 8kk vaavi tahtoo paljo syliä, alkaa se vierastelukausi ja muutenkin parasta aikaa olla VAIN vanhempien kanssa, saattaa tulla ikävä jo kun häivyt toiseen huoneeseen, ei hyvä silloin viedä hoitoon!
Tosin vauvat on yksilöjä, minä tässä alan tarkkailemaan mihin kastiin tuo oma muksu kuuluu ;)

mä ostin luontaistuote kaupasta mitä saa laittaa vauvoille..mun likka kohta 1v..joten naamaan olen vähän laittanut ja jalkoihin.mutta kyllä pyrin peittämään enempikin vaatteilla kun rasvalla

Tuollainen kesäpesä meidän poitsulla oli, hyvin mahtui siellä olemaan vielä 8-9 kk iässäkin vaikka on aina ollut tosi pitkä ikäisekseen, ja viihtyikin ihan jees kun oli leluja tarjolla =) Sai maata massullaan ja kuikuilla ympärilleen samassa kun äiti makasi viltillä ihan vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sellaista aurinkorasvaa ehdottomasti, jossa on vain ja ainoastaan fysikaalinen suoja. Eucerinin Junior 25 käy hyvin tuonkin ikäiselle. Parempi vielä suojata vaatteilla senkin päälle.

Just tätä meinasin mainostaa ;o) Eucerin sk 25, ja pullossa pitää lukea
"sisältää VAIN fysikaalisen suojan". Apteekissa myydään. Myynnissä on monia muitakin Eucerin aurinkorasvoja lapsille, mutta niissä on SEKÄ fysikaalinen että kemikaalinen suoja. Ero noissa suojissa on se, että fysikaalinen ei imeydy ihoon, kemikaalinen kyllä, ja ne siinä olevat monet myrkylliset aineet voivat aiheuttaa syöpää. Vauvan elimistö ei pysty käsittelemään niitä aineita. Ole tarkkana ostaessasi, sillä apteekeissa ei läheskään aina tiedetä mitä heillä myynnissä olevta tuotteet sisältävät! Tunnen monia , joille on apteekissa myyty väärä tuote, kun ovat menneet ostamaan tuota pelkän fysikaalisen suojan omaavaa rasvaa. Mutta kaikkein paras olisi tietysti pyrkiä pitämään lapsi poissa suorasta auringon paisteesta ja käyttämään vaaleaa, väljää ja kevyttä suojaavaa asua hänellä. Mukavaa ja turvallista matkaa perheellenne!

Alkuperäinen kirjoittaja aurinkolasit:
saa laittaa jos haluaa. uudessa apteekinhyllyltä lehdessä sanottiin ett haitat on minimaalisia hyötyyn nähden. itse en kyllä laittais vielä nuin pienelle mitään rasvoja, taitaa olla vaan rasvafirmojen myyntipropagandaa tollanen väite. suojaisin pikkuista pitkähihaisellä ohuella/valkoisella puuvilla puserolla ja housuilla ja tietty kevyt lierillinen hattu päähän.

Ohut valkoinen pusero suojaa todella huonosti auringolta, suojakerroin on tyyliin 5... Mä harkitsisin vakavasti tällaisten http://www.meditex.fi/fakta.htm vaatteiden hankintaa, vaikka maksavatkin hunajaa.

Tuollainen kesäpesä meidän poitsulla oli, hyvin mahtui siellä olemaan vielä 8-9 kk iässäkin vaikka on aina ollut tosi pitkä ikäisekseen, ja viihtyikin ihan jees kun oli leluja tarjolla =) Sai maata massullaan ja kuikuilla ympärilleen samassa kun äiti makasi viltillä ihan vieressä.

Miten tuollainen verkkokangas suojaa auringon säteilyltä?

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:

No voi että, eikö vastaukseni taaskaan miellyttänyt |O :headwall:

Yhteistyössä