Saako asuntolainaa ilman takaajaa? Onko minun edes järkeä ostaa asuntoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nana"

Vieras
Asun tällä hetkellä kosteusvaurioisessa vuokrakämpässä, ja asuminen on sietämätöntä. Koko ajan hegitystiet tukossa, kaikkia ikkunoita ja ovia on pakko pitää auki 24/7, koska muuten ilma on niin ummehtunutta että sitä ei voi hengittää ollenkaan. Omistaja ei aio tehdä asialle mitään, isännöitsijä totesi vain että juu kyllä hän on kosteusvauriosta tiennyt jo kauan mutta ei se niin vakavaa ole, tuuletahan tyttö vaan kunnolla. Kämppä on muutenkin vanha ja nyt kesän tullen seinien sisältä tulee ihania ötököitä. Muutto on edessä väkisinkin.

Olen vakituisessa työssä, kuukausi vielä koeaikaa jäljellä ja suunnitelmissani olisi heti koeajan päätyttyä muuttaa tästä homeluukusta pois ja ostaa oma kämppä. Olen niin kurkkuani myöten täynnä vuokralla asumista. Pankissa olen käynyt alustavasti kyselemässä, ja mikäli koeajasta selviän niin minun olisi realistista ottaa n. 70 000 e lainaa, saisin sillä pienen kaksion tämän käupungin asuntomarkkinoilta mikä riittäisi hyvin. Tuolla lainamäärällä maksaisin asumisestani summittainen yhtiövastike mukaanluettuna saman verran kuussa kuin mitä maksan nyt vuokraa. Eli erona se että maksaisin kämppää itselleni.

Vaan miten tuo takaus... Vanhemmat eivät takaa, enkä keksi ketään muutakaan jonka saisin takaajaksi... Onko lainaa mahdollista saada ilman takaajaa? Onnistuisiko se jos on paljon rahaa säästössä?

Auttakaa tyhmää :D

Onnistuu saamaan lainaa ilman takaajaa, jos on jonkun summainen käsiraha olemassa :) niin sitten takaukseksi riittää se käsiraha ja sit se tuleva uusi koti :) eli ei kun ostohommiin..!!

Me saatiin ilman takaajaa.. mies töissä (brutto n 2600/kk),minä hoitovapaalla vielä n 1,5vuotta. 140 000e laina 25vuoden maksuajalla. Kyllä oman osto kannattaa,ja jos tulee vaikeuksia maksaa lainaa,niin ainahan sen voi myydä pois ja palata vuokralle..

On mahdollista saada lainaa ilman takaajaa. Ilman muuta kannattaa ostaa oma asunto, vaikka palstan mielestä onkin fiksumpaa asua vuokralla koko ikänsä. Älä usko näitä tolvanoita.

Kyllä oma on aina OMA. Vaikka maksat lainaa takaisin kuinka hitaasti vain, niin jokainen maksettu sentti on kotiinpäin. Ainahan voit myydä asunnon tai ottaa lyhennysvapaata lainasta, jos tulee tiukkaa..

[QUOTE="Joo";24116323]Valtiontakaus onnistuu jos sulla on ensin säästettynä osa itse, olikohan se 15 % lainasummasta vai miten se meni.[/QUOTE]

Ei tartte olla ollenkaan säästöjä, justiinsa pankin tädin kanssa asiasta puhuttiin ja harvalla niitä nykyään edes on.

Eli koska olet ensiasunnon ostaja? saat valtiontakauksen osaan ja ainakin nordeasta on mahdollista saada oma takaus ja kun kysyttiin lainaa summalle 60 000€, ei takaajia olisi tarvittu ollenkaan, joten ota yhteyttä pankkiin, sovi aika ja mene keskustelemaan asiasta.

• Tykkää
Reactions: MINTYNEN

Yhteistyössä