Saako flunssainensairas perhe viedä lapsen hoitoon, epäily sikiksestä, ei varmaa tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Päiväkotitäti jonka lapsella sikainf.:
Lääkäri sanoi ,että minä joka olen päiväkodissa töissä voin mennä töihin koska minulla ei inf.oireita .meillä sikainf. lapsi kotona ja olen nyt ollut 4 pv. hänen kanssaan kotona.Maanantaina siis pitäis töihin mennä ,mutta en mene(otan omankäden valtuuden) jos lapseni vielä sairas.
Siis periaatteessa kaikki näköjään voivat mennä minne tahansa vaikka kotona joku perheenjäsen sairastaakin.

Meillä töissä on kolmen eri perheen vanhempia, joilla toinen puolisoista on jäänyt kotiin hoitamaan sairastuneita. Pitäiskö näiden kolmen oireettoman vanhemman myös jäädä pois töistä, kuka kirjoittaa sairasloman?

En tarkottanu että aikuisten pitäisi jäädä pois töistä jos on joku sairas kotona.
Olen huolissani kun sikasairaanperheen lapsi pärskii ja yskii. Olen huolissani niiden lasten puolesta joilla ei vielä perheessä sikaa.
Lisäksi huolettaa että riskiryhmälasta tarvii lähteä viemään jonnekin jos alkaa tuo yskiminen häntä niin ahdistaa ettei saa henkeä. Vanhemmat eivät luvanneet tulla hakemaan ennen kuin ovat koko perhe saaneet levätä rauhassa. Jos ei kukaan huomaa hälttyyttää lanssia, niin ovat ne vanhemmat taas vihasia ja tekevät valituksen.
Onneksi työvuoro on päättymässä just pian.