Saako ikkunaluukut näkyä eli laitanko verhot vain itse ikkunan eteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Elikkäs pohdin, kun talokauppoja ollaan tässä tehty ja uusia verhoja pitää ostaa. Tässä udessa talossa on pidetty verhot niin, että aika monessa ikkunassa tanko on laitettu siten,että ikkunaluukku jää näkyviin. Se on tietty kiva ainakin kesällä, kun se luukku on auki niin verho ei törrötä rumasti siinä.

Nyt vain pohdin, että pitääkö mun ostaa silti uusia tankoja vai mitä tässä oikein olisi järkevää tehdä. Toisaalta tässä nykyisessä on niin rumat ikkunaluukut, että olen peitellyt niitä verhoilla niin nyt ne saisi olla sikäli näkyvissä, että niitä ei juuri sieltä edes huomaa ja on ihan nätit eli ei haittaa.

Miten te olette tehneet?

Siis tarkotatko nyt tuuletusikkunoita vai sellasia ulkopuolella olevia luukkuja mitkä laitetaan ikkunan eteen?

Jos tuuletusikkunoita niin ilman muutaverhot peittää nekin, onhan ne sitä samaa ikkunaa, ja saa ne avattua vaikka verhot onkin edessä.

No jestas sentään... tietty tarkoitan tuuletusikkunoita. Se on ihme, kun täällä pitää aina alkaa pohtia tommosia osan porukan, vaikka asia on varmaan selvä siitäkin huolimatta että käytän eri nimitystä asiasta.

Mutta siis pitäis ostaa uudet tangot vai niihin ikkunoihin joissa verho ei sinällään peitä tuuletusikkunaa?

[QUOTE="alkup";26908651]Ja niissä tuuletusikkunoissa siis ei ole lasia.[/QUOTE]

Joo, vaikkei niissä olekkaan lasia niin silti ne kuuluu siihen ikkunaan ja ne peitetään, se on (ainakin minun mielestä) järkyttävän näköstä jos ne jätetään näkyville!

[QUOTE="alkup";26908636]No jestas sentään... tietty tarkoitan tuuletusikkunoita. Se on ihme, kun täällä pitää aina alkaa pohtia tommosia osan porukan, vaikka asia on varmaan selvä siitäkin huolimatta että käytän eri nimitystä asiasta.

Mutta siis pitäis ostaa uudet tangot vai niihin ikkunoihin joissa verho ei sinällään peitä tuuletusikkunaa?[/QUOTE]

Tai sitten kahden eri käsitteen sotkeminen keskenään aiheuttaa sen, ettei asia tosiaankaan ole selvä ja aiheuttaa ihmetystä.

• Tykkää
Reactions: Myrna
[QUOTE="alkup";26908636]No jestas sentään... tietty tarkoitan tuuletusikkunoita. Se on ihme, kun täällä pitää aina alkaa pohtia tommosia osan porukan, vaikka asia on varmaan selvä siitäkin huolimatta että käytän eri nimitystä asiasta.

Mutta siis pitäis ostaa uudet tangot vai niihin ikkunoihin joissa verho ei sinällään peitä tuuletusikkunaa?[/QUOTE]

No niin tietty tarkoitat, mutta sekä minun että ehkä puolien muistakin piti lukea aloituksesi uudestaan ihan ajatuksen kanssa ennenkuin tajusin miksi ihmeessä olet laittamassa verhoja ulos! Niin että jos kirjoitat aita ja silti tarkoitat aidanseivästä, niin älä ihmettele jos joku luulee sun puhuvan aidasta!

Meillä on keittiössä tuuletusikkuna ja verhokappa tankoineen yltää ikkunan vuorilistan ulkoreunalle. Ei se siinä mitenkään rumasti törötä.

[QUOTE="siis";26908668]Joo, vaikkei niissä olekkaan lasia niin silti ne kuuluu siihen ikkunaan ja ne peitetään, se on (ainakin minun mielestä) järkyttävän näköstä jos ne jätetään näkyville![/QUOTE]

Näin.

[QUOTE="alkup";26908687]Niin onhan se oletettavaa, että pohdin laitanko ulkoseinällä verhot ikkunan eteen vai myös ikkunaluukun eteen...[/QUOTE]

Kannattaa varautua tarkentaviin kysymyksiin, jos vastuu viestin merkityksen päättelemisestä on lukijalla. En ymmärrä, miksi tuohdut asiasta ylipäätään, et joutunut edes itse vastaamaan tuohon tarkentavaan kysymykseeni.

[QUOTE="alkup";26908687]Niin onhan se oletettavaa, että pohdin laitanko ulkoseinällä verhot ikkunan eteen vai myös ikkunaluukun eteen...[/QUOTE]

No ei nokkavaksi kannata alkaa. Mullakin meni muutama kerta lukiessa ennen kuin ymmärsin että tarkoitat tuuletusluukkuja. Tuo aita/aidanseiväs-vertaus oli varsin osuva tähän tapaukseenkin.

Meil tehdään sekä,että..Ovat joko luukkujen edessä tai sivussa..Helpompaa ku ovat sivussa näin kesällä,niin ei tartte alkaa nyhtään niit sivuun ja ku toisekseen kesäsin ovat suht paljo auki..

ap:lle äläkä välitä muutamista kommenteista..Mä kait tajusin samontein mitä tarkotit..

Yhteistyössä