saako isä tehdä näin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hdfgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä minä tiedotan isälle aina jos lapsi on hoidossa,tosin usein ei sitä ole..minä kysyn aina ensin isältä haluaako hän ottaa lapsen jos tarvitsen hoitajaa,ja näin kun olemme sopineet toimivamme!!!
eli siis isä saa valehdella että on lapsen kanssa vkonlopun vaikka todellisuudessa on siitä puolet pois!

Voihan olla että isä ja hänen puolisonsa haluaa että tapaamiset on säännöllliset riippumatta isän työvuoroista. Ja se on tosiaan heidän asiansa. Anna heille nyt kotirauhaa ja ajan kanssa ehkä isä oppii luottamaan sinuun sen verran ettei tarvitse lähteä valehtelulinjalle.

Mikä ongelma sulla tässä nyt on? Jos miehen on pakko (tai haluaa olla) töissä lapsi-viikonloppuna niin olkoon ei sen pitäisi sua kiinnostaa, kun lapsi on kuitenkin hyvässä hoidossa!
Tuskin sinäkään olet lapsen kanssa 24/7 vaan se on päiväkodissa tai ainakin joskus jonkun sukulaisen hoidossa..

muoks. ja tottakai mies valehtelee sulle noista työvuoroista kun se tietää ettei saa nähdä lasta jos onkin viikonlopun töissä

Viimeksi muokattu:
Tykkääkö lapsi äitipuolestaan ja viihtyykö tämän kanssa? Jos lapselle on ok olla hänen kanssaan, niin ei kai se mikään ongelma sinänsä ole.

Sitä en ymmärrä, että isä vaatii äitipuolta valehtelemaan. Se on koko jutun omituinen puoli. Aikuisten täytyy lapsen takia puhumaan rehellisesti toisilleen ja hoitamaan kaiken lapseen liittyvän avoimesti.

Minä tahtoisin tuoda esille sen ajatuksen, että etävanhemman ei pitäisikään ns hoitaa lasta. Siis siinä mielessä kuin päivähoidossa tai kun viedään mummilaan lapsi, sen vuoksi että tarvitaan lapselle hoitoa. Vaan etävanhempi elää lapsensa kanssa siinä missä lähivanhempikin. Mitä siihen elämään sitten kuuluukin kulloinkin. Ihan pienen lapsen kanssa toki tämäkin hämärtyy, mutta kunhan lapsi tulee isommaksi, asia on helpompi mieltää. Ja ainakin siinä vaiheessa, kun lähivanhemmasta alkaa tuntua, että no siellä etän luona on aina huvia ja hauskuutta ja täällä sitä saa koko ikävän arjen hoidella.

Kyllä tässä asiassa isä on oikeassa. Kun lapsi on toisella vanhemmalla, pitää sen toisen antaa rauha ja vapaus tehdä kuten toinen tahtoo, kunhan lasta ei vahingoiteta.

Nauran täällä. Eli sama koskisi meitä. Miehellä ja minulla on yhteinen lapsi, olemme naimisissa. Miehen lapset edellisestä liitosta joka toinen vkonloppu meillä. Miehen pitäisi siis ilmoittaa exälleen jos minä jään lasten kanssa kun hänellä tulee vaikka kiireellinen työkeikka? Älä naurata. Oletko ap mustasukkainen? Ja miks ihmeessä sä soittelet exällesi taukoamatta. Voi sun exäsi uutta naisraukkaa joka joutuu kärsimään susta. Miehen ex soitteli myös alkuaikoina jopa 10 krt päivässä. Mies laittoi tylysti puhelimen kiinni. Mene itseesi!

Viimeksi muokattu:
No joissakin paikoissa vanhemmat työntekijät voivat valita mieleiset vuoronsa ja uudemmat saavat ns paskavuorot, muistelen.

tai sitten voi ihan työnantajalle esittää toiveen että tarvitsee joka toisen viikonlopun vapaaksi kun silloin lapsi on luona.. :snotty:
kyllä se mun tuntemilta ihmisiltä onnistuu..

ja jos yritit nyt jotenkin kettuilla siitä ketjussa jossa työvuoroista puhuttiin niin kyllä, meillä vanhemmat työntekijät voivat ilmoittaa etteivät tee jotain tiettyä vuoroa, mutta meillä se työ nyt on kuitenkin omanlaista niin sitä on ehkä vähän vaikea muiden hahmottaa..
meillä myös esim opiskelijat ovat voineet ilmoittaa että voivat tehdä vain tiettyjä päiviä jne.

tai sitten voi ihan työnantajalle esittää toiveen että tarvitsee joka toisen viikonlopun vapaaksi kun silloin lapsi on luona.. :snotty:
kyllä se mun tuntemilta ihmisiltä onnistuu..

ja jos yritit nyt jotenkin kettuilla siitä ketjussa jossa työvuoroista puhuttiin niin kyllä, meillä vanhemmat työntekijät voivat ilmoittaa etteivät tee jotain tiettyä vuoroa, mutta meillä se työ nyt on kuitenkin omanlaista niin sitä on ehkä vähän vaikea muiden hahmottaa..
meillä myös esim opiskelijat ovat voineet ilmoittaa että voivat tehdä vain tiettyjä päiviä jne.

Pahoittelin typerää heittoani tuolla jo ylempänä, mutta teen sen vielä uudelleen, anteeksi.

Yhteistyössä