Saako jostain max 200 euron lainaa ilman puhelinliittymää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulassa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulassa.

Vieras

Ongelma = miehen palkkaa ei maksettu ajoissa, mies on vielä 8 päivää ulkomailla. Ei ehtinyt siirtää minulle rahaa ennen kuin lähti :( Miehellä on korttinsa mukana siellä matkalla, joten en voi nostaa hänen tililtäänkään rahaa.

Yritin etsiä pikavippifirmaan tai jotain vastaavaa, josta saisin sen 100-200 euroa lainaa, mutta kaikkissa lukee että pitää olla oma liittymä. Minä olen oman liittymäni käyttäjä, mutten omistaja. Omistaja on mun mieheni, syynä silloin joskus monta vuotta sitten oli se, että hänellä ei ollut ollut tän operaattorin liittymään ja sain puheaikaa, kun oli uusi asiakas :/ Eipä ole tullut mieleen, että pitäis se vaihtaa.

Eikä ole ketään, jolta lainaisin. Pankissa pienin lainasumma on 500 euroa, eikä lainaa tule ilman takaajaa kun oon hoitovapaalla.

Kuulostaa todella epäuskottavalta... Myönnä pois että olet muuten vaan pa. Muutenkin kuulostatte anteeksi nyt vain aika luuseri-pariskunnalta. :D Kuinka monella aikuisella ei ole tuon vertaa rahaa omalla tilillään???

Käske miehes soittaa sieltä matkaltaan kotikonttoriin ja kysyä että miten onnistuisi rahansiirto sinun tilille. Ja toinen keino: pääseekö miehesi internettiin? Jos pääsee, niin siirtää rahaa sinulle.

Missä pankissa pienin summa on tuon verran? Kyllä ainakin Nordeasta on joskus minulle irronnut joustoluottoa vähemmänkin.

Pikavippifirmat ovat suuri virhe ja petos. Niistähän on ollut kovasti juttua lehdissä. Monissa niissä on pienellä präntättyä sitä ja tätä ja korot usein 100 prosenttia.

Miksei miehesi voi siirtää sinulle ulkomailla ollessaan rahaa? Millainen työnantaja hällä oikein on? Minä sinuna soittaisin suoraan miehen palkkatoimistoon ja pyytäisin palkan heti. Itseasiassa olen tehnyt niin, kun mieheni isyysvapaarahoissa tuli sekaannusta palkkatoimistossa ja vahingossa vähensivät liikaa. Soitin sinne että meidän on nyt saatava rahaan ruokaa ja kerroin että meillä on lapsi kotona. Maksoivat heti. Kaupunki oli työnantajana.

Eik kannattaisi lainata ystäviltä tai sukulaisilta? Toivoisin ettet joudu turvautumaan pikavippeihin. Myös lapsesi takia.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu:
Kuulostaa todella epäuskottavalta... Myönnä pois että olet muuten vaan pa. Muutenkin kuulostatte anteeksi nyt vain aika luuseri-pariskunnalta. :D Kuinka monella aikuisella ei ole tuon vertaa rahaa omalla tilillään???

Sulla ilmeisesti tuli nyt hyvä mieli?

Joo, ei ole tilillä tällä hetkellä kuin euro. Voit ajatella siitä ihan mitä lystää, ja vetää omia johtopäätöksiäsi ihan rauhassa. Pee äs, olen myös ruma ja läski.

ap, miksi et kommentoi noihin OIKEISIIN ehdotuksiin esim. että miehesi soittaisi pankkikonttoriin ja kysyisi miten siirto onnistuisi. Tai tosiaan tuo internet. Toimii se ulkomaillakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Googleen kun kirjoitti pikalaina niin tuli pikavippifirmoja ja kaksi ekaa mitkä mä katsoin antoivat lainaa myös hakemuksella.

Mä katoin ferratum(?) ja tein hakemuksen siis netissä, mutta vastaus oli että ei myönnetä koska liittymätiedot eivät vastanneet hakemusta tms? Risicumilta en oo saanut vastausta ollenkaan :/ Luottotiedot oli ainakin vielä kaks viikkoa sitten kunnossa :D

Tai voiko se olla siitä kiinni, että mulla näkyy näköjään vanha osoite liittymässä, muutettiin hiljan eikä dna ole näköjään muuttanut mun osoitetta tähän uuteen vaikka lasku tulee tänne? Eli on ilmeisesti vaihtaneet liittymän omistajan osoitteen, mutta ei käyttäjän.

Alkuperäinen kirjoittaja kuule:
ap, miksi et kommentoi noihin OIKEISIIN ehdotuksiin esim. että miehesi soittaisi pankkikonttoriin ja kysyisi miten siirto onnistuisi. Tai tosiaan tuo internet. Toimii se ulkomaillakin :)

En mä ehtinyt vielä, jäin vastaamaan tuohon yhteen viestiin koska oikeasti minua se loukkasi :ashamed:

a

Käske miehes soittaa sieltä matkaltaan kotikonttoriin ja kysyä että miten onnistuisi rahansiirto sinun tilille. Ja toinen keino: pääseekö miehesi internettiin? Jos pääsee, niin siirtää rahaa sinulle.

Täytyy kysyä, jos on mahdollisuus nettiin jossain. Miehellä ja mulla on eri pankeissa tilit, mutta kyllähän sen pari siirtopäivää selviää ilman rahaakin, kun on kuitenkin kotona perunaa ja jauhoja yms.

Tulipa taas muistutus, että pitäisi siirtää ne tilit samaan pankkiin kun kerran ollaan saman katon alla jo :ashamed:

ei kellään voi olla oikeesti noin onneton tilanne. Ap jättää nyt jotain kertomatta... mistä vetoa ettei ap:n mies missään ulkomailla ole, vaan ap on rahapulassa oleva juoppo yh-äiti, jolla ei ole puheliniittymää maksamattomien laskujen takia. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Täytyy kysyä, jos on mahdollisuus nettiin jossain. Miehellä ja mulla on eri pankeissa tilit, mutta kyllähän sen pari siirtopäivää selviää ilman rahaakin, kun on kuitenkin kotona perunaa ja jauhoja yms.

Tulipa taas muistutus, että pitäisi siirtää ne tilit samaan pankkiin kun kerran ollaan saman katon alla jo :ashamed:

Niin ja talouden rahat samalle tilille tai sitten käyttöoikeus ristiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesis:
Missä pankissa pienin summa on tuon verran? Kyllä ainakin Nordeasta on joskus minulle irronnut joustoluottoa vähemmänkin.

Pikavippifirmat ovat suuri virhe ja petos. Niistähän on ollut kovasti juttua lehdissä. Monissa niissä on pienellä präntättyä sitä ja tätä ja korot usein 100 prosenttia.

Miksei miehesi voi siirtää sinulle ulkomailla ollessaan rahaa? Millainen työnantaja hällä oikein on? Minä sinuna soittaisin suoraan miehen palkkatoimistoon ja pyytäisin palkan heti. Itseasiassa olen tehnyt niin, kun mieheni isyysvapaarahoissa tuli sekaannusta palkkatoimistossa ja vahingossa vähensivät liikaa. Soitin sinne että meidän on nyt saatava rahaan ruokaa ja kerroin että meillä on lapsi kotona. Maksoivat heti. Kaupunki oli työnantajana.

Eik kannattaisi lainata ystäviltä tai sukulaisilta? Toivoisin ettet joudu turvautumaan pikavippeihin. Myös lapsesi takia.

Nordean sivuilla, kun mä täytän sen joustoluotto hakemuksen niin siihen tuli, että pienin lainasumma on 500 euroa? No hain sitten sillä, mutta tuli vastaus että koska ilmoitin olevani hoitovapaalla (pätkätöistä, eli ei vak. työsuhdetta) niin ei myönnetä ilman takaajaa ja että saan toki lainaa jos tulen pankkiin takaajan kanssa.

Ei mulla ole ketään ystävää tai sukulaista, jolta voisin oikeasti lainata :/ Mies on yksityisellä töissä, ja palkanmaksun kanssa on ollut ongelmia viime marraskuusta alkaen :( Palkat on myöhästelleet ja maksettu osissa. Nyt oli varmistettu, että olis pakko olla tilillä ennen kuin mies lähtee että voi jättää mulle rahaa, koska mä maksoin mun "palkalla" lainanlyhennyksiä + sähkö/tv-lupa/sairaala/laskut.

Hitto vie, mulla on muuten Kelassa ainakin kolme matkakorvaushakemusta, täytyy soittaa sinne jos sais hoputettua ne tilille :/

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei kellään voi olla oikeesti noin onneton tilanne. Ap jättää nyt jotain kertomatta... mistä vetoa ettei ap:n mies missään ulkomailla ole, vaan ap on rahapulassa oleva juoppo yh-äiti, jolla ei ole puheliniittymää maksamattomien laskujen takia. :D

En käytä alkoholia, muutenkaan, enkä varsinkaan nyt kun imetän. En ole juoppo, enkä ole yh. Mies on tällä hetkellä Albaniassa. Puhelimeni laskut on maksettu, eikä niissä kovin paljon ole maksamistakaan koska niiden suuruus on 20 euroa kuukaudessa, jotain hyvää siitä ettei ole ystäviä. Mulla oli ollut joskus dnan liittymä, vaihdoin sonerasta siihen kun sai puheaikaa, sitten radiolinjaan kun sai puheaikaa jne. Vuonna 2002 muistaakseni tämä liittymä on otettu, koska uusi asiakas sai ilmaista puheaikaa, minä en ollut uusi asiakas koska mulla oli ollut jo kerran dnan liittymä. Sen jälkeen en ole näiden kanssa jaksanut pelata.

Yks mahdollisuus on se, että mies faksaa mulle valtakirjan että saan mennä vaihtaan itseni liittymän omistajaksi. Tai kelpaakohan pankille valtakirja, että saisin nostaa miehen tililtä. Asutaan pienellä paikkakunnalla, ja kyllähän mä henkkareilla todistan olevani puoliso :/

Siis ihan oikeesti: miks se miehes ei voi soittaa pankkiin ja selittää tilannetta?

No eihän niille pankissa voi riittää se, että joku vaan soittaa ja sanoo että tehkää näin? :o Sehän on niiltä rikkomus, jos ne antaa pelkän puhelinsoiton perusteella tehdä noin. Mä en saanut edes muuttaa opintolainani lyhennystä suuremmaksi puhelimitse, kun ei riitä todisteeksi se että kerron nimeni ja annan hlötunnuksen :o

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ihan oikeesti: miks se miehes ei voi soittaa pankkiin ja selittää tilannetta?

No eihän niille pankissa voi riittää se, että joku vaan soittaa ja sanoo että tehkää näin? :o Sehän on niiltä rikkomus, jos ne antaa pelkän puhelinsoiton perusteella tehdä noin. Mä en saanut edes muuttaa opintolainani lyhennystä suuremmaksi puhelimitse, kun ei riitä todisteeksi se että kerron nimeni ja annan hlötunnuksen :o

Sanoinkin, että miehesi soittaa pankkiin ja kysyy MITEN onnistuu semmoinen asia että kun hän on ulkomailla ja vaimo tarvitsee rahaa hänen tililtään. Kyllä ne pankissa kertoo sitten että riittääkö valtakirja vai voisiko miehesi esim. käyttää puhelinpalvelun kautta omaa tiliään yms. Järki käteen hei!

Yhteistyössä