Saako kaunis muilta naisilta huonoa kohtelua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepjep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepjep

Vieras
Kylläpä alkoi ärsyttämään äsken. Mieheni on soittanut 3 vuotta bändissä, jossa on yleensä ollut todella tiivis porukka. Itse olen kuitenut saanut kohdata heti ensitapaamisesta asti todella huonoa käytöstä bändiläisten tyttöystäviltä (yhtä poikkeusta lukuunottamatta). Kerran olen tästä huonosta kohtelusta kysynyt ryyppyillassamme ja pari tyttöystävää kertoi, että he ovat kokeneet minut uhkana, koska olen kaunis, hoikka ja tosi sosiaalinen. Nyt olen kuitenkin pikkuhiljaa alkanut lähentymään parin tyttöystävän kanssa (kauan siihen menikin). Erään tyttöystävä ei edes tervehdi minua ikinä, ei puhu eikä mitään. Nytkin sain kuulla, että hän pitää kotibileet, johon minua ja miestäni ei ole kutsuttu, mutta muut kaveripiiristämme on kutsuttu. Ja ikää porukalla on 21-27v. Todella mukavaa... Eikä ole valitettavasti edes ensimmäinen kerta, kun saan kärsiä siitä, että olen ole susiruma.

Onko kohtalotovereita?

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Todennäköisesti tuossa "sosiaalisessa" käytöksessäsi on jotain mikä saa sinua karttamaan. Pelkän ulkonäön perusteella ketään ei syrjitä noin.

Sosiaalinen käytös on, että juttelen niitä näitä ja tulen toimeen (omasta puolestani) erilaisten ihmisten kans eikä siis todellakaan tarkoita mitään flirttailua tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Todennäköisesti tuossa "sosiaalisessa" käytöksessäsi on jotain mikä saa sinua karttamaan. Pelkän ulkonäön perusteella ketään ei syrjitä noin.

Sosiaalinen käytös on, että juttelen niitä näitä ja tulen toimeen (omasta puolestani) erilaisten ihmisten kans eikä siis todellakaan tarkoita mitään flirttailua tms.

Juu, et varmasti flirttailekaan mutta minun kokemukseni mukaan naiset kokevat uhkaavammaksi sosiaalisen ja itsevarman käytöksen ja tuon kaikkien kanssa toimeentulemisen, kuin kauniin ulkonäön. Eli siis "vahva" nainen on uhka.

Kyllä muuten syrjitään. Suhtaudutaan jo ennakolta nuiveasti

Jatka samaan malliin vain ja ole oma itsesi =) Muiden häpeä, jos ovat niin mänttejä. Huomavat ehkä hävetä tätä joskus myöhemmin..tai sitten eivät..Mutta älä anna masentaa sinua =)

Alkuperäinen kirjoittaja jjjjj:

Juu ensivaikutelmaan vaikuttaa ulkonäkö, mutta ei vuosia kestävään syrjintään kaveriporukassa. Kaunistakaan naista ei jakseta pidemmän päälle syrjiä pelkän ulkonäön takia, vaan jos tilanne jatkuu ja jatkuu on taustalla jotain muutakin. Mutta sehän on hyvä uutinen, sillä rumaksi on vaikea muuttua, mutta käytöstään voi tarkkailla ja pohtia mikä siinä muita ärsyttää.

Samaa mieltä. Kyllä syrjitään, on paljon omaa kokemusta! Nyt samaa on kokenut myös oma teini-ikäinen tytär. Iloisuudella pystyy kuitenkin sulattamaan paljon jäätä. Aikaa myöden nirppanokat huomaavat käytöksestä kyllä, ettet ole "uhka". Jaa no, aina nättiä ulkomuotoa ei saa kaikilta anteeksi edes ajan myötä. Silloin voi kyse olla jo henkilökemioista (? ).

Kyllä se usein on jossain muussa kohtaa se vika kuin ulkonäössä. Minä parhaassa tällingissäni saan aina paljon parempaa kohtelua sekä miehiltä että naisilta kuin silloin jos olen liikenteessä ilman laittautumista.

En tosin tiedä olenko siltikään kaunis ulkopuolisten silmissä missään olotilassani... Kauneuskin on katsojan silmässä..

Näistä asioista on kovin vaikea puhua näin, koska kauneuskäsityksiäkin on niin erilaisia. Joku voi olla omasta mielestään kaunis, ja saattaa näyttää sen olemuksellaan muille sellaisella tavalla, etteivät muut siitä pidä. Ensivilkaisu riittää.

Sellaiset tilanteet, missä kaksi naista on 'samalla viivalla' on tyypillisiä, kun kauniimpaa kohtaan tunnetaan kateutta ja mustasukkaisuutta. Etenkin, jos hän on parempi muillakin osa-alueilla. Kauniin on myös vaikea mahtua porukkaan, jossa on ennestään tavallisemman näköisiä naisia. (Jotka pitävät kiinni porukan miehistä)

Jollei tilanne helpotu ajan myötä/ei ole pitkän ajan kuluessa helpottanut, niin väittäisin kyse olevan jostain muusta kuin ulkonäöstä. Alkuunhan ulkonäkö voi vaikuttaa naisten kanssa ystävystymiseen mutta ei pitkällä aikavälillä samassa seurassa jollei jotain muutakin haraa vastaan.

Itse kun joskus nuorena olin baarissa, niin tuntematon nainen tuli ihaileen minun hiuksia ja kailotti suureen ääneen, miten ihanat hiukset ja miten ihania kampauksia niistä sais...Joku nainen siinä sitten jo otti pulttia, että saa niitä miehiä ilman että on pitkät ja paksut hiukset ja oli tosi kateellisen oloinen minulle ja sätti minua siinä, hyvä kun ei kimppuun käynyt...
Ja omassa kaveripiirissänikin oli "ystävä", joka oli ystävä edessä, mutta katala selän takana. Kuulin toiselta todelliselta ystävältäni, että hän oli puhunut hänelle, että jos vaikka pistäis hiukseni pilalle (teki minulle joskus kotipermanentin). No, meidän "ystävyys" kylmenikin siihen sitten, enkä sen koommin enää halunnut hänen minun hiuksiini koskevan.

se että nainen käyttäytyy koko ajan niin että hänestä huokuu tietoisuus omasta kauneudestaan, on hyvä ominaisuus karkottamaan ihmisiä..

moni nainen ei tiedosta tätä itsestään.. tekstistäsi vaan tuli tunnelma että itse pidät itseäni kauniimpana kuin nämä muut ovat..

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Jollei tilanne helpotu ajan myötä/ei ole pitkän ajan kuluessa helpottanut, niin väittäisin kyse olevan jostain muusta kuin ulkonäöstä. Alkuunhan ulkonäkö voi vaikuttaa naisten kanssa ystävystymiseen mutta ei pitkällä aikavälillä samassa seurassa jollei jotain muutakin haraa vastaan.

Voihan se olla, että nämä pari tyttöä/naista, jotka eivät tunnu sietävän minua eivät pidä minun jostain luonteenpiirteestäkään. Ärsyttää vain, kun tiedän, että nämä mustamaalaavat minua porukallemme. No, onneksi olen nyt muutaman kanssa alkanut lähentyä ihan kaveriasteelle :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
se että nainen käyttäytyy koko ajan niin että hänestä huokuu tietoisuus omasta kauneudestaan, on hyvä ominaisuus karkottamaan ihmisiä..

moni nainen ei tiedosta tätä itsestään.. tekstistäsi vaan tuli tunnelma että itse pidät itseäni kauniimpana kuin nämä muut ovat..

Luehan teksti uudelleen läpi ajatuksen kanssa.

Voihan se olla, että nämä pari tyttöä/naista, jotka eivät tunnu sietävän minua eivät pidä minun jostain luonteenpiirteestäkään. Ärsyttää vain, kun tiedän, että nämä mustamaalaavat minua porukallemme. No, onneksi olen nyt muutaman kanssa alkanut lähentyä ihan kaveriasteelle :)

Uskon että ihmiset lopulta muodostavat itse omat mielipiteensä joten eiköhän se siitä pikkuhiljaa lähde. Toivotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:

Näistä asioista on kovin vaikea puhua näin, koska kauneuskäsityksiäkin on niin erilaisia. Joku voi olla omasta mielestään kaunis, ja saattaa näyttää sen olemuksellaan muille sellaisella tavalla, etteivät muut siitä pidä. Ensivilkaisu riittää.

No, kyllä minä ainakin pystyn tunnustamaan, jos joku on kaunis,sievä, nätti, hyvännäköinen jne. Kauneutta on monentyyppistä, eikös niin. Minua ottikin korvaan (tai silmään ) tuo "joku voi olla omasta mielestään kaunis ja saattaa näyttää sen.." ÖÖÖÖ. Tuohan kuulostaa siltä, että viehättävän naisen olisi parasta olla ainakaan korostamattaa viehättäviä puoliaan pukeutumisella + meikeillä, koska se saattaisi häiritä muita naisia :o! Itse olen aina röyhkeästi korostanut parhaita puoliani, mutta itsetuntoni ei silti ole ollut kovin hyvä. Se ei ole parantunut sillä, että saan kehuja ulkonäöstäni. Ne lähinnä nolottavat :(.

Uskon että ihmiset lopulta muodostavat itse omat mielipiteensä joten eiköhän se siitä pikkuhiljaa lähde. Toivotaan.

Jopa miehet ;) Heidän jokaisen kanssa onneksi olen tullut alusta asti toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja pretty woman:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:

No, kyllä minä ainakin pystyn tunnustamaan, jos joku on kaunis,sievä, nätti, hyvännäköinen jne. Kauneutta on monentyyppistä, eikös niin. Minua ottikin korvaan (tai silmään ) tuo "joku voi olla omasta mielestään kaunis ja saattaa näyttää sen.." ÖÖÖÖ. Tuohan kuulostaa siltä, että viehättävän naisen olisi parasta olla ainakaan korostamattaa viehättäviä puoliaan pukeutumisella + meikeillä, koska se saattaisi häiritä muita naisia :o! Itse olen aina röyhkeästi korostanut parhaita puoliani, mutta itsetuntoni ei silti ole ollut kovin hyvä. Se ei ole parantunut sillä, että saan kehuja ulkonäöstäni. Ne lähinnä nolottavat :(.

Luitko sä mun viestiä ollenkaan? Puhuin olemuksesta, en meikeistä ja vaatteista. Kyllä mäkin olen tietoinen kauneudestani, mutta se ei tule silmille mun olemuksesta. Ja vaikka koristautuisinkin, ei se muuta mun perusolemusta miksikään. Mutta miksi koristautuisin, jos kerran olen jo kaunis ilmankin?

Yhteistyössä