Saako kirppiksellä viikossa mitään myydyksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii miten myis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii miten myis

Vieras
Mietin kun itsellä olisi viisitoista kappaletta sellaisia vaatteita/kenkiä, jotka voisin myydä pois, mutten tiedä onko niitä liian vähän että kannattaako varata pöytää. Vaatteet ovat lähes kaikki käyttämättömiä, joten en ihan eurolla tai kahdella niitä myisi, mutta kuinka kauan sitten kestää että jotain saa myytyä kalliimmalla? Onko joku 15 euroa esim. käyttämättömästä vakosamettijakusta liian kallis hinta? Vaatteet ovat sellaisia nuorille naisille sopivia, noin kokoa 34-36. Siksikään en halua myydä nitä tosi halvalla, koska sitten joku sellainen kirpputoriyrittäjä ostaa ne ja myy omassa pöydässä kalliimmalla, enkä halua kannattaa sellaista toimintaa. Ja muutenkin rahalle olisi käyttöä kun opiskelija vielä olen. Tuntuu vaan että on riskialtista varata pöytä viikoksi jos mitään ei sitten saakaan myydyksi ja menee rahat hukkaan. Huuto.netissäkin taitaa joutua maksamaan aika paljon postituksesta?

Saa, jos sopivaan hintaan myy ja sattuu sopivia ostajia juuri silloin kohdalle.

Jos huutiksessa myyt, niin todennäköisesti saat paremman hinnan ja ilman riskejä (kirppareilta varastetaan, eikä koskaan tiedä, käykö kauppa tarpeeksi). Huutiksessa kannattaa ilmoittaa yhdistävänsä eri tuotteiden postikuluja ja jos vähänkään isommalla paikkakunnalla asut, niin noutomahdollisuus voi helpottaaa myyntiä. Tai sitten voi yrittää myydä sopivina paketteina.

Itse henk.koht. sitä mieltä, jotta olkoon tuote uusi tai käyttämätön tai vaikka kaks kertaa pidetty, niin kirppari on aina kirppari. Itse myyn sillä hinnalla, jonka itsekin maksaisin :) Huuto.netissähän yleensä ostaja maksaa postikulut, joten sinun ei niistä tarvitse huolehtia :)

Mietin kun itsellä olisi viisitoista kappaletta sellaisia vaatteita/kenkiä, jotka voisin myydä pois, mutten tiedä onko niitä liian vähän että kannattaako varata pöytää. Vaatteet ovat lähes kaikki käyttämättömiä, joten en ihan eurolla tai kahdella niitä myisi, mutta kuinka kauan sitten kestää että jotain saa myytyä kalliimmalla? Onko joku 15 euroa esim. käyttämättömästä vakosamettijakusta liian kallis hinta? Vaatteet ovat sellaisia nuorille naisille sopivia, noin kokoa 34-36. Siksikään en halua myydä nitä tosi halvalla, koska sitten joku sellainen kirpputoriyrittäjä ostaa ne ja myy omassa pöydässä kalliimmalla, enkä halua kannattaa sellaista toimintaa. Ja muutenkin rahalle olisi käyttöä kun opiskelija vielä olen. Tuntuu vaan että on riskialtista varata pöytä viikoksi jos mitään ei sitten saakaan myydyksi ja menee rahat hukkaan. Huuto.netissäkin taitaa joutua maksamaan aika paljon postituksesta?

Ei kannata viedä vain 15klp vaatteita. Paa mieluummin huutikseen. Itse vein kirpalle 2 ikenkassillista ja 4 pahvilaatikollista ja kannoin vain yhden laatikollisen kotiin. Sain kahdessa viikossa useamman satasen

Ehkäpä myyn sitten huutiksessa, ei ainakaan ole sitten niin tiukkaa aikarajaa. Se siinä tutuu vain vähän hankalalta että ihmiset ei pysty heti sovittamaan, niin saa nähdä joutuuko monta kertaa lähettelemään vaatteita edestakaisin. En asu mitenkään erityisen isolla paikkakunnallakaan.

[QUOTE="aloittaja";24501169]Ehkäpä myyn sitten huutiksessa, ei ainakaan ole sitten niin tiukkaa aikarajaa. Se siinä tutuu vain vähän hankalalta että ihmiset ei pysty heti sovittamaan, niin saa nähdä joutuuko monta kertaa lähettelemään vaatteita edestakaisin. En asu mitenkään erityisen isolla paikkakunnallakaan.[/QUOTE]

Sinulla taitaa olla huutiksen periaate vähän hukassa. Sinä ilmoitat ilmotuksessasi vaatteen kokonumeron ja mielellään vielä tärkeimpiä mittoja ihan senttimetreinä. Huutaja ostaa omalla vastuullaan saamiensa tietojen perusteella, ei niitä lähetellä kokeiltavaksi. Jos kuvauksesi tuotteesta pitää paikkansa, se on sitten ostajan vika, jos ei olekaan sopiva.

[QUOTE="vieras";24501183]Sinulla taitaa olla huutiksen periaate vähän hukassa. Sinä ilmoitat ilmotuksessasi vaatteen kokonumeron ja mielellään vielä tärkeimpiä mittoja ihan senttimetreinä. Huutaja ostaa omalla vastuullaan saamiensa tietojen perusteella, ei niitä lähetellä kokeiltavaksi. Jos kuvauksesi tuotteesta pitää paikkansa, se on sitten ostajan vika, jos ei olekaan sopiva.[/QUOTE]

Aijaa, tuo olikin kyllä hyvä tietää :) Minä olen ollut ihan siinä luulossa että ostajat saa lähetellä niitä mielensä mukaan takaisin jos ei tykkääkkään. En oo koskaan ostanut sieltä mitään, enkä paljoa sitä selaillutkaan.