Saako kissasta millään rauhallisempaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt kissan omistaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt kissan omistaja

Vieras
Siinäpä se kysymys siis olikin.

Meille on pian syntymässä vauva ja täällä meidän kanssa asustaa reilu kaksi vuotias, leikattu poikakissa. Ja tämä kissa on aivan mahdoton. Saa useita kertoja päivässä ihme kohtauksia. Siis juoksee, huutaa ja raapii kaikkea mahdollista. Ja jos menet silloin lähelle niin käy kimppuun eli puree ja raapii. Meinataan miehen kanssa tulla hulluksi. Ollaankin mietitty, että jos se ei tuosta miksikään muutu silloinkaan kun vauva on täällä niin meillä ei taida olla muuta mahdollisuutta kuin luopua kissasta. Ajatus siitä tuntuu kamalalta koska kissa on kuitenkin meille kovin rakas. Ja kyse ei nyt tosiaan ole mistään pienestä kissan juoksentelusta vaan se on aivan mahdoton silloin. Juoksee siis hyppien pöydille ja joka ikiseen paikkaan mihin vaan pääsee ja sitten meillä onkin kädet täynnä verisiä raapimisjälkiä. :/

Joten.. voiko tuolle tehdä yhtään mitään?? Kuulin kerran, että erään tuttavan kissalle määrättiin mielialalääkkeitä samankaltaiseen ongelmaan. Voiko pitää paikkaansa? Osaavatko auttaa esim. eläinlääkärissä jos soitan ja kerron tästä ongelmasta?

Kiitän kovasti jos joku osaisi auttaa.

Näin 6 kissan kokemuksella en näe tota kyllä normaalina kissan käytöksenä. Vaikea sanoa, elääkö se muuten mukavaa elämää mutta on tuo vauvan kanssa vähän epävarma tekijä. Enkä kyllä itsekään katsoisi elukkaa mikä raapisi mua päivittäin kahden vuoden ajan...

[QUOTE="vieras";28079798]No mitä olette tehneet tähän mennessä ongelman ratkaisemiseksi (aloitusta kaksplussalle ei lasketa)?[/QUOTE]

No alunperin se leikattiin ihan siitä syystä, että vähän rauhottuisi. Eipä rauhoittunut.. Ja monenlaisia rangaistuksia on kokeiltu.
Sitähän mä tässä vähän niin kuin kysyinkin, että mitä sille voi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt kissan omistaja;28079809:
No alunperin se leikattiin ihan siitä syystä, että vähän rauhottuisi. Eipä rauhoittunut.. Ja monenlaisia rangaistuksia on kokeiltu.
Sitähän mä tässä vähän niin kuin kysyinkin, että mitä sille voi tehdä?

Onko se käytetty lääkärissä ton ongelman johdosta? Kun ihan oikeasti, ei leikkaus auta siihen, että kissa saa 'kohtauksia'.

[QUOTE="vieras";28079802]Onko kissalla tarpeeksi tekemistä ja virikkeitä? Leluja, kiipeily/raapimispuita, valjaissa ilkoilua tai ulkotarha jne.[/QUOTE]

Kiipeilypuu ja lelut löytyy kyllä. Ei se vaan oikein ole niistä innostunut. Ei tykkää olla ulkona. On siis täysin sisäkissana.

Ehkä kissa rauhoittuis jos sillä olis leikkikaverina kissa. Mun kissa, tosin vasta pentu, riehuu yksin ollessaan ihan kamalasti. Ottaa eteisestä vauhtia ja juoksee suoraan verhoihin(onneks on verhotanko, ni verhot pysyy kiinni). Mut sitten otin siskon kissan tolle kaveriks, niin nyt se ei riehu samalla tavalla, mutta kyllä ne jahtaa toisiaan ympäri asuntoo, mut vessa on hyvä rauhoittumispaikka.

Yhteistyössä