Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Ei saa ymmärrystä eikä hyväksyntää eikä mitään muuta kuin inhoa ja vihaa ja katkeruutta. Koulukiusaaminen ei oikeuta siihen, että riistetään toisilta (myös syyttömiltä) henki.
Ei oikeutakaan, mutta ymmärtämisessä ei olekaan kyse siitä että sen ajateltaisiin olevan oikeutettua.
Miksi tavallisen ihmisen pitäisi ymmärtää asiaa?
Ne, jotka näitä asioita hoitavat työkseen on eri asia, olisi ammattitaidottomuutta olla ymmärtämättä teon taustoja. Kuitenkin yleissivistykseenkään ei kuulu niin syvällinen ymmärtäminen mielensairauksista, kuin näiden tekojen ymmärtäminen vaatii.
Kuka on sanonut että täytyisi ymmärtää? Se on joku teidän oma päätelmä. Ei mahdottomuuksiin voi ketään pakottaa.
Itseasiassa minua lähinnä häiritsee tietyt lauseet näissä viesteissä. Kovasti vakuutellaan, että ei tarvitse ymmärtää, mutta sitten kuitenkin sieltä loistaa tyytyväisyys itseensä, koska pystyy ymmärtämään tekoa tai tekijää. Tiedätkö mitä tarkoitan. Sellaista heikon itsetunnon puhetta, jolla saadaan omaa kohotettua, kun vähätellään muita.
Tai puhutaan äärimmäisestä empatiakyvystä, jota verrataan tavallisen ihmisen empatiakykyyn.
Minä en kyseenalaista ollenkaan sitä, ettettekö voisi ymmärtää tekoa, mutta sen tekeminen meriitiksi luonteenpiirteissään häiritsee minua. Yritän korostaa sitä, että kenenkään ei tarvitse tuntea mitään häpeää, vaikka ei halua edes miettiä sympatiaa tekijää kohtaan. Ja toistan, teidän vakuuttelunne samasta asiasta vaikuttavat vahvasti korulauseilta, joten ne eivät vakuuta.