K
Kilin kellit..
Vieras
..on ryhmätilanteessa ja joutuu odottamaan vuoroaan, esim kun ollaan ensimmäistä kertaa uudessa ryhmässä ja kerrotaan itsestämme? Aivan helvetillisen noloa kun 30-vuotiaana huomaa panikoivansa jopa tuttujen ihmisten edessä. Luulin että vaiva oli jo takana päin mutta tänään kielikurssilla oli sijainen joka halusi kuulla asioita meistä ja pahinta on kun odotat vuoroasi ja meinaat juosta ovesta ulos juuri ennen h-hetkeä. Tunne on kuin kuolisi, henki ei kulje, pää tärisee, puhe tärisee ja pää on tulipunainen. Kyse ei siis ole siitä etten osaisi asiaa mitä hän kysyy (esim.kerro itsestäsi) vaan siitä että pelkään että kohtaus tulee. Olen siis syönyt lääkitystäkin tähän vaivaan ja olen saanut kohtaukset loppumaan muuten, mutta näköjään odottamattomia tilanteita voi vieläkin tulla..eikä siis voi edes ottaa beetasalpaajaa etukäteen kun ei tiedä tulevasta.
Helvetti pitääkö tästä kärsiä lopun ikää? Onko mitään vinkkejä mitä tehdä ettei keräisi tuota paniikkia vaan oppisi rentoutumaan tuossa tilanteessa?
Ja siis esitelmiä yleensä en voi pitää kuuna päivänä, mutta se ei ole minulle ongelma.
Helvetti pitääkö tästä kärsiä lopun ikää? Onko mitään vinkkejä mitä tehdä ettei keräisi tuota paniikkia vaan oppisi rentoutumaan tuossa tilanteessa?
Ja siis esitelmiä yleensä en voi pitää kuuna päivänä, mutta se ei ole minulle ongelma.