Saako läh.opiskelija olla 3-päivää poissa töistä omailmoituksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen siis lähihoitajaopiskelijana yhdessä vanhainkodissa.
Tulin kipeäksi (kuumetta, nenätukossa, päänsärkyä, flunssaa) ja soitin töihin, jossa osastonhoitaja sanoi, että voin olla poissa pari päivää ja että '' parantele rauhassa''. Eli olin poissa tiistain ja keskiviikon töistä.

Nyt torstaina oloni ei ollut hyvä vieläkään, joten soitin taas osastonhoitajalle. Hän oli tyyliin raivoissaan ja sanoi '' No oletko käynyt lääkärissä!? Sanoin että en ole. Sitten hän sanoi, ''Noh sovitaan näistä sun poissaoloista sitten tarkemmin, että miten meinaat korvata ne'' Sanoin etten tiedä siitä, ja kysyn opettajalta.
Hän sanoi sen jälkeen tylyyn sävyyn '' Pyydä sitä opettajaas soittaa mulle ni selvitän asiat sen kanssa''
Sen jälkeen puhelu päättyi ja itelle jäi p-fiiilis. Lähin sitte 30km päähän omaan sairaalaan ja menin hakemaan sairaspoissaolotodistuksen(?)

Mutta kumminkin, siellä vanhainkodissa oli perehdytyskansio, jossa luki että 3 päivää saa olla pois omailmoituksella, ehkä toi hoitaja ei vaa luottanut muhun.
Tää on vähän sekava sepustus, mut toivottavasti joku jaksoi lukea :)

Ensimmäinen opetus että aina kannattaa käydä se lääkärinpaperi. Ja harjottelukohtaista, jos on useamman päivän poissa, niin opiskelija joutuu korvaamaan. Se sovitaan aina työpaikkakohtaisesti, ja itsellä riippuu opiskelijasta kuinka toimin. Jos on terhakka opiskelija, ei tarvitse korvata - mutta jos on "vähemmän terhakka", niin tartvitsee korvata ihan oman itsensä takia, että ei mene se oppimisaika hukkaan

Eri kouluilla on eri säännöt noista poissaoloista joten turhaan täällä kyselet.
Meillä on ollut harjoittelijoita joiden on pitänyt korvata yhdenkin päivän poissaolo ja toisesta koulusta saivat olla pois 3päivää (todistukselle) ilman että tarvitsi korvata.

Yhteistyössä