Saako lapsenne kuunnella ns. aikuisten musaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klassista vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klassista vaan

Vieras
Muuten oon tarkka äiti, en pidä siitä, että katsotaan aikuisten ohjelmia tai pelataan aikuisten pelejä yms, mutta musiikkia kuunnellaan laidasta laitaan. En tykkää kun hevikin välillä soi lapsilla, kun isin levyä kuunnellaan, ja haluisin vaan lastenmusiikkia soitettavan, silti on mennyt siihen, että rokki kiinnostaa enemmän, välillä otan sitten levyjä pois, kun on vaan rähinämusaa...

Mitä musaa muiden lapset kuuntelee, miten ajattelette, onko vaikutusta, jos kuuntelee pieni lapsi heviä, eikö se levottomaksi tee tuommonen musa?

Kyllä meilläkin metalli soi usein ja lapsi tykkää kovasti. En minä sitä mitenkään vaarallisena pidä. Musiikkia kuunnellessa touhutaan yleensä kaikkea muuta samalla joten ei lapsi ehdi jäädä miettimään sanoja. En ole huomannut levottomuutta, tosin lapseni on vasta 1- vuotias ja musiikkia ei kuunnella koko aikaa.

Jos mä joutuisin esim. autoa ajaessani kuuntelemaan jotain täti moonikaa, peppi pitkätossua ja känkkäränkkää, niin takuulla ajaisin siinä vitutuksessa vielä kolarin tai ojaan.

Pakostakin siis kuuntelevat välillä "mun musiikkia". Ei ne näytä pilalle menneen.
Lastenlevyjä kuuntelevat kotona omassa huoneessaan tai joskus tästä tietokoneelta, mutta enemmän varmaan tulee sitä aikuisten musiikkia.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Jos mä joutuisin esim. autoa ajaessani kuuntelemaan jotain täti moonikaa, peppi pitkätossua ja känkkäränkkää, niin takuulla ajaisin siinä vitutuksessa vielä kolarin tai ojaan.

Pakostakin siis kuuntelevat välillä "mun musiikkia". Ei ne näytä pilalle menneen.
Lastenlevyjä kuuntelevat kotona omassa huoneessaan tai joskus tästä tietokoneelta, mutta enemmän varmaan tulee sitä aikuisten musiikkia.

Sulla on mun luonne :D

Meillä ei autossa ole ees mitään lasten musiikkilevyä..eli pääasiassa "aikuisten musiikkia" joutuvat kuuntelemaan, tai radio Rockia..pienempi aina jammaa mukana, hatun tupsu vaan heiluu =)
Ja isompi saattaa "laulaa" mukana:)

vähän ot, mut musta on jotenkin kieroutunutta, kun siinä staraokessakin ne lapset laulaa jotain "ihmisten edessä"-biisiä ymv. joteskii ei sovi musta lapsen suuhun kaikki biisit.

Hmm.. kertoiskohan se jostain, jos lapsi pitää enemmän miehesi levyistä? Vaikkapa siitä että siinä on oikea melodia ja oikea musiikki.. eikä väkisin väännetty tiitiilaallaa rämpytys? Kun oikeesti tosi monet lasten laulut on musikaalisesti tosi huonoja, melodia mielikuvitukseton ja sanat kuin apinalle.. ! Meillä ainakin tykätään Metallicasta eniten ja sitten groove fm:n musasta kans.. oikein tanssitaan kun tulee kunnon jatzi-biisi ja sit jos tulee kunnon rokkia niin nytkytykset peliin..

no meillä tyttö on nyt vasta (3v) edes kiinnostunut lastenmusasta, aina ennen pyysi että "laita äiti lokkia, ei tätä musaa". mutta sujuvasti kyllä kuuntelee sekä lastenlevyjä että heviä/rokkia/poppia. Junnu Vainion levyjä en anna miehen kuunnella kyllä :whistle:

:laugh: :laugh: jep samoin, liikenneturvallisuuden vaarantamistahan se olis.. ja täysin vastuutonta.. :laugh:

Lähes kaikkea varmaan tulen kuuntelemaan. Death metal olisi iisimpää kuin esim. suomi pop jota kuuntelen. Tuhmia lauluja en ala kuuntelemaan kuitenkaan tai vartavasten mitään tappobiisejä.

Death metallistahan lapsi ei edes ymmärrä sanoja ennen kuin on murkkuikäinen!

kuuntelee aikuisten musiikkia, ei kuitenkaan mitään raskas metallimusiikkia kun emme itsekkään sellasta kuuntele. Millon on nova päällä joskus taas voice tai suomipoppia :)

Samat on ajatukset- meillä ei ole koskaan kuunneltu noita :x

lapsetkin tykkäävät Nightwishistä ja jopa rammsteinista :laugh:

Yhteistyössä