Saako lapsenne lahjan jouluvierailta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jossu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja se ristiäislahja harmitti siksikin että siskon mies veti yksinään about puolet voileipäkakusta, he kun tulevat SYÖMÄÄN juhliin, ei niinkään kahvittelemaan.

[QUOTE="Jossu";27726079]Ei, en käskenyt hoitamaan lastani vaan PYYSIN. Ja siksi että olivat tulossa jouluna meille, vaikka EI ollut kutsuttu, itse halusivat! Ei kuulu minulle mihin rahansa käyttää, MUTTA MIKSI VALEHTELEE ETTEI OLE RAHAA KUN SE EI OLE TOTTA!? Mulla ei olis pokkaa mennä toisen ristiäisiin tai mihinkään muihinkaan juhliin ilman lahjaa. Muutamalla eurollakin saa jotain, kun se muistaminen on tärkeintä. Kuten edellä sanoin niin meillä ON heille pieni lahja, jollaisen ostimme sekä siskolleni (ja hänen miehelleen) että miehen sisaruksille. En ole ennenkään KOSKAAN saanut siskoltani lahjaa: en valmistujaisissani, ylppäreissä, häissä jne ja ihan sama, mutta siinä kohtaa kun ei edes lasta muisteta niin alkaa jo harmittaa. Siskoni kun vaikuttaa että minua/meitä voi kohdella miten sattuu. Me ollaan AINA ennen annettu melko kalliita lahjakortteja (vaikkakin opiskelin ja rahaa ei silloinkaan ollut liikaa.) Siis lähinnä ketuttaakin kun muistaminen on AINA ollut yksipuoleista :/[/QUOTE]

jos kutsut vanhempasi joiden vieraana siskosi on niin tottakai on kohteliasta pyytää myös siskosi.
sulle ei nyt vaan kuulu sun siskon raha-asiat, koita tajuta pienillä aivoillasi. se saa käyttää mihin haluaa rahansa, kuten teet sinäkin.

saanko minäkin nyt määrätä, että sulla on kyllä rahaa ostaa mulle ja siskollesi burberryn laukut, koska kylläsulla rahaa on, kersoillesikin ostit legoja. ihan turhia.

Saa mun lapset lahjan omilta tädeiltään ja lisäksi myös ovat saaneet lahjan mun ystävältä, joka on meillä usein joulun tienoilla. Jos/kun tulee vasta aaton jälkeen tämä ystävä lähettää lapsille lahjan yleensä postissa etukäteen.

Minä ostan myös sekä mun että miehen siskojen lapsille lahjat. Ja ostaisin tuon kaverinkin lapselle, jos hänellä olisi lapsia (mutta ostan sitten hänelle, kun ei ole).

En muuten pyytäny vanhempianikaan :) Hekin ovat sen tyylisiä että "Kiva kun joku passaa". Mutta kuten sanoin ei kuulu heidän rahankäyttö mulle, niin en vastedes aijo heitäkään muistaa. Nyt olis just yhet heidän juhlat tulossa mut ei taideta sinne edes päästä.

Ja nyt siis tilanne korjaantuu kun alamme viettää jouluja muualla, tiedän että oma sukuni siitä loukkaantuu kun tänne on vaan helppo aina itsensä tuoda. Ja olin kyllä ajatellut siskoni mahdollisesti tulevia lapsia muistaa ja haluaisinkin hemmotella heitä, mutta nyt ei oikein huvittais..