Saako lapset mielestäsi kiljua ja huutaa pihalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos se on vain leikkiin liittyvää äänenkäyttöä, ei tappelua tms.

Meidän lapset on naapurin pihalla leikkimässä ja mies tuli raivona sisälle, että ei tartte toiste tuonne päästää kun kiljuvat kuin heikkopäiset..

Minä hölmönä että no missä ne lapset sitten saa käyttää ääntä?! Metsässäkö?

Mielipiteitä kehiin, kiitos!

Mua ärsyttää jos omat lapset kiljuu ja kailottaa vaikka leikkipuistossa, vaikka hoen itselleni et kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Jotkut lapset leikkii näristi paikallaan hiljaa, meillää juoksee ja pälättää, kiljuu yms (innoissaan) kokoajan/vähän väliä.

Saa, toki järkeä voi käyttää ja muita huomioida. Leikkeihin kuuluu ääniä eikä tartte kuiskia, mutta jos kiljutaan vaan kiljumisen ilosta tai kilpaillaan kuka kiljuu koviten, käsken lopettamaan tai isompia painumaan sinne metikköön kiljumaan....

[QUOTE="vieras";28457766]No meidän lapsi ainakin huutaa ja ihan täysiä ja huutamisen riemusta ajoittain. Pihalla saa mun puolesta huutaakin :)[/QUOTE]

Joo, voin kuvitella kuinka vihattu penskas on jos huutamisen riemusta siellä saa kirkua. Sellaset muksut on kertakaikkisen ärsyttäviä. Toki se vika on vanhemmissa.

Riipuu vähän, ääntä saa minun puolestani käyttää, mutta ei kiljua kuin "heikkopäiset" eli tavalla jonka voi kauempaakin tulkita hädäksi tai avunhuudoiksi, jos ja kun siihen ei ole aihetta.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Kyllä ääntä maailmaan mahtuu. Näyttävät nuo isot miehet tuolla lätkäkatsomossakin ölisevän ku viimeistä päivää, ni miksei lapsi sitten saisi ulkona leikkiä ja välillä huutaakin. ;)

Tuo on totta, että lapsesta joka huutaa pihalla eivät aikuiset pidä. Kertoo huonosta kasvatuksesta. Haluaisin kuulla teiltä, että mitähän tarvetta ihminen tyydyttää huutamalla? Minusta se on häiriökäytöstä. Tähän en siis laske lasten leikkiääniä jotka ovat normaalia puheääntä kovempia vaan kiljumista ja huutamista.

mua itseäni häiritsee jos joku pitää meteliä, joten en halua omien lastenikaan huutavan ja kiljuvan sen enempää sisällä kuin ulkonakaan. Leikkiä saa toki ja leikeistä kuuluu välillä ääniä, mutta kyllä mun mielestä on korrektia ottaa naapuritkin huomioon ja lapsille voi kyllä opettaa ettei pidetä liikaa meteliä vaikka leikitäänkin.

Suomi taitaa olla ainoa maa, jossa lasten pitäisi olla äänettömiä ja mieluiten myös näkymättömiä, ettei ketään vaan alkaisi ärsyttämään!:confused:

Suomessa ollaan myös erityisen hyviä ymmärtämään kaikki tahallaan väärin ja loukkaantumaan turhasta.

Se että sanotaan ettei tarvitse TURHAA huutaa pihalla kuin heikkopäinen, ei tarkoita että pitää istua turpa kiinni sormet ristissä. Miten olis että lapsilta vaatii ihan vaan niitä perus käytöstapoja? Ei kukaan jaksa aikuisenkaan ärjymistä päivästä toiseen kuunnella... Olisko se kiva jos naapurin ukkokin tulis huutamaan ja kiljumaan siihen sun ikkunan alle päivästä toiseen?

Ääni on ok, leikeissä joskus tulee kiljahduksia, mutta sellainen turha älämölö ja joikulaulanta on sellaista mitä voi mennä harjoittamaan sinne metikköön.

Jösses. No minäkin huudan ja kiljun välillä pihalla jos ollaan vaikka hippaa tai jotain "jännää" leikkiä. Sehän on osa viehätystä, äiti on krokotiili joka jahtaa ja sitä pitää kiljuen juosta pakoon kunnes se yllättääkin tulemalla vaikka huvimajan takaa vastaan ja taas pitää kiljua kun säikähtää ja juosta pakoon :D

[QUOTE="noh";28457837]
Se että sanotaan ettei tarvitse TURHAA huutaa pihalla kuin heikkopäinen, ei tarkoita että pitää istua turpa kiinni sormet ristissä. Miten olis että lapsilta vaatii ihan vaan niitä perus käytöstapoja? Ei kukaan jaksa aikuisenkaan ärjymistä päivästä toiseen kuunnella... Olisko se kiva jos naapurin ukkokin tulis huutamaan ja kiljumaan siihen sun ikkunan alle päivästä toiseen?
[/QUOTE]
:laugh: Tervetuloa Kallioon. ;)

Jösses. No minäkin huudan ja kiljun välillä pihalla jos ollaan vaikka hippaa tai jotain "jännää" leikkiä. Sehän on osa viehätystä, äiti on krokotiili joka jahtaa ja sitä pitää kiljuen juosta pakoon kunnes se yllättääkin tulemalla vaikka huvimajan takaa vastaan ja taas pitää kiljua kun säikähtää ja juosta pakoon :D

No jösses. Eikö juur sanottu että joskus ne kiljahdukset kuuluu leikkeihin. Tuskin tuo teidän huutaminen kovin montaa tuntia kestää.

Mutta kun on lapsia jotka huutaa JATKUVASTI KAIKESSA SIINÄ PIHALLA OLLESSAAN!!!!!!!!!!!TÄHÄN TAPAAN. Niille vois opettaa että ei tartte huutaa, kun pyytää kaverilta lapiota.

Yhteistyössä