Saako lapsi olla toisella paikkakunnalla hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertoo ken tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kertoo ken tietää

Vieras
Siis tilanne se, että haluaisin muuttaa mieheni luokse toiselle paikkakunnalle. Mutta tosiaan alle 30km päähänä lapsen nykyisestä hoitopaikasta. Voiko lapsi jäädä nykyiseen hoitopaikkaan, kun minun työ kuitenkin on siellä suunnalla? Ja lapsen isäkin siellä asuu. Vai pitäisikö lapsen olla viikko mulla ja viikko isällä, että tuollainen järjestely voisi jotenkin edes käydä? Isä kyllä asuu hyvinkin lähellä lapsen hoitopaikkaa, mutta lapsi hänellä vain joka toinen viikonloppu. Ja toki osoite pysyisi lapsella mun luona. En millään haluaisi lasta ottaa pois mukavasta päiväkodista, jossa on kerennyt jo vuoden olemaan. Ja uus hoitopaikka sijaitsee ihan toisessa suunnassa, missä työt.

Riippuu kunnasta suostuuko maksamaan toiselle kunnalle siitä päivähoidosta. Yksityisellä saisi olla, kunnallisella tosiaan välttämättä ja todennäköisesti ei. Joskus kunnat suostuvat esim. kauden loppuun maksamaan, ettei lapsen tarvi vaihtaa paikkaa. Mutta ei varmaan enää ainakaan ensi syksystä alkaen. Mutta sun tarvii vaan soittaa ja kysyä.

Voi, ainakin siinä tapauksessa, että uusi kunta suostuu ostamaan hoitopaikan vanhasta kunnasta. Jossain vaiheessa oli tulossa laki, joka sallisi tuollaisen paremminkin, mutta en tiedä, onko voimassa.

Mutta tosiaan, onnistuu ainakin noin. Meidän lapsi oli aikanaan hoidossa minun työpaikkakunnallani.

on se mahdollista jos saat uudelta kunnalta maksusitoumuksen että maksavat lapsesi hoidon siellä vanhassa kunnassa. se että myönnetäänkö semmosta riippuu varmasti paljon siitäkin minkälainen tilanne sen uuden kunnan päivähoidossa on, jos siellä on valmiiksi jo lapset ylipaikoilla niin ehkä suostuvatkin, jos siellä taas on vajausta lapsista niin varmasti eivät suostu..

Yhteistyössä