Saako lastaan haukkua netissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diudiu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"diudiu"

Vieras
Mulla yksi tuttu, kahden lapsen yh, kirjoittelee facebookin päivityksiinsä (mun mielestä) todella törkeästi lapsistaan. Tyyliin "vitun idiootti kakarat kun eivät nuku vaan vittu saatana hilluvat pitkin vitun kämppää enkä mä saa edes katsoa rauhassa vittu telkkaria". Porukka ihmettelee miksei se pistä "vitun kakaroitaan" sänkyyn, vaan valittaa vaan netissä. Tutun mielestä hän on kasvattanut lapsensa hyvin, niillä nyt vaan on omanlaisensa unirytmit. Kertoo myös että lapset 3v ja 5v, näyttävät keskisormea ja käskevät äidin haistaa vittu. Lisäksi ihmettelee miksi päivitykset lapsista pitäisi aina olla ihanaa hehkutusta ja pelkkää ruusuilla tanssimista, miksei saisi ilmaista vitutustaan vapaasti.

En ole mielestäni mikään kukkahattutäti, ja on mullakin joskus pinna kireällä oman lapsen takia. En silti jaa sitä julkisesti fb:ssä, ja kerro mitä "vitun kakarani/mulkkulapseni/apinani" on tehnyt. Mitä mieltä olette? Puhutteko te noin rumasti lapsistanne?

Tuolla lailla mielestäni saa "haukkua".
Siinähän äiti ei oikeastaan moittinut niinkään lapsiaan kuin tuuletti omaa oloaan ja osaamattomuuden tunteitaan kasvatuksen ja jonkinlaisen elämänhallinnan suhteen.

Sen sijaan en hyväksyisi lapseen kohdistuvaa pilkkaa, tämän salaisuuksien paljastamista, tämän vähättelyä tms. Jos vanhemmalla oikeasti on rumia tunteita lastaan kohtaan niihin haetaan apua muualta kuin lapsen julkisesta nolaamisesta.

Tosi huonoa käytöstä. Kun ei äitikään tuon paremmin omaa käytöstään osaa hillitä, niin senhän tietää, minkälaisia lapsista tulee - tai niin kuin on jo tullut, jos tuon ikäisinä jo haistattelevat ja näyttelevät keskaria. Sitä saa mitä tilaa.

Ilmeisesti äiti ei rajaa nimittelyään pelkästään nettiin, mikäli lapset haistattelevat noin omalle äidilleen. Minusta silloin pitäisi hakea apua itselleen/perheelleen, jos väsymys vaikuttaa jo kaikkiin.

Jokainen tyylillään, toiset tyylittä vai miten se meni. Ikinä en itse kehtaisi puhua noin rumasti lapsistani! Mielummin puran ketutustani vaikka kaverille puhelimitse, kun julkisesti rupean laukomaan tuollaisia typeryyksiä. Kenenköhän vika se on, jos lapset ei tottele..?

En ikinä koskaan puhuisi tuolla tavalla lapsestani julkisesti, enkä varsinkaan haukkuisi häntä päin naamaa millään tavalla, mutta kyllä mä oon muutamaan otteeseen manannut mun miehelle tuota "perkeleen pentua", ja kerran kun olin tosi väsynyt ja lapsi vaan huusi eikä nukkunut ollenkaan kun teki ekoja hampaitaan, mä rehellisesti sanottuna karjuin meidän pihalla suoraa huutoa "saatanan paska mä en jaksa enää!" Mut mä oon kyllä muutenkin tosi tempperamenttinen ihminen, ja välillä tulee (aikuisille) sanottua mielipiteeni vähän turhankin suoraan jos joku ärsyttää.

Yhteistyössä