saako lentokoneeseen viedä oman lastenv.kopan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Soitin finnairille ja kysyin sitä koppaa matkalle, mutta sen saa kuulemma vain pitkille lennoille esi. thaimaa, Nyk... Sanoi että kysy vielä tsekkauksessa josko saatte viedä oman kopan koneeseen... Siis HÄ? mitä järkeä siinä nyt on? siis tietty viemme jos saamme , mutta outoa?
Tietääkö ketään?

Alle 2v paikka on aikuisen sylissä. Muutamalla lentoyhtiöllä testattu.. vauvalle ei siis ole varattu omaa paikkaa. Varmaan rahalla saa. Jos koneessa on tilaa niin siksi kannattaa kysyä.

Mun käsittääkseni saa mutta pitää varata normaali paikka tällöin vauvallekin kun muuten menisi sylilapsena. Korjatkaa jos olen väärässä. Tai ainakin turvakaukalon kanssa ollut näin kun joskus vuosia sitten oli vastaava tilanne itsellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmailija:
Eikös tässä nyt tarkoitettu esim. irroitettavaa kovaa vaunukoppaa?? Mä soittaisin kyllä ja kysyisin joltain sielä kentällä. Mutta miksikäs ei kun kerran olette ihan edessäkin. Mutta tarkista lentoyhtiöltä.

juu sitä tarkotin! sanoivat siis finnairilla että voi olla että sen saa koneeseen, riippuu kuulemma tilanteesta....

finskin koneissahan on valmiina koppa vauvalle eturivissä. paikkatilanteella tarkoittivat sitä, että jos joku jää tulematta koneeseen ja on ylimääräinen paikka kopalle. en ole koskaan kuullut tai nähnyt kellään omaa koppaa koneessa...miksi sen ottaisitte? varsinkin kun eturivissä on finskin koppa.

No aika kiva kun et saa varmaa vastausta. Mitenkäs sen sitten saa ruumaan jos on asennoitunut että saa sen sinne matkustamoon.. selittikö ne?

Käsimatkatavaroihin? Meidän kärryt on menneet jollakin lentoyhtiöllä jonnekin lentoemojen "omiin varastoihin" lentokoneen taka- tai etuosiin.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
No aika kiva kun et saa varmaa vastausta. Mitenkäs sen sitten saa ruumaan jos on asennoitunut että saa sen sinne matkustamoon.. selittikö ne?

Käsimatkatavaroihin? Meidän kärryt on menneet jollakin lentoyhtiöllä jonnekin lentoemojen "omiin varastoihin" lentokoneen taka- tai etuosiin.

En mä vaan tiedä? Virkailija sanoi mulle ettei niitä koppia ole muissa kun niissä koneissa jotka menee kauas, thaimaa yms. Kuulemma siis asiaa voi tiedustella siinä vaiheessa kun mennään viemään laukkuja.... Ja jos koppaa ei voi viedä, se menee kuitenkin vaunujen kanssa ruumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Siis pitäisittekö koppaa poikittain teidän molempien sylissä vai miten? :o Joissain lenskareissa saa eturiviin lentokoneen puolesta sellasen "kopan" mutta ei kaikkiin.

Ei kun olemme maksaneet ja varanneet ihan eturivinpaikat. Siis siinä meidän edessä. Luulimme varausta tehdessä että myös koppa saataisiin koneesta, mutta kuulemma sitten ei...

Ei kai lastenvaunun koppaa saa ottaa matkustamoon pelkästään turvallisuussyistä. Turvakaukalo on mahdollista saada, jos varaa/maksaa sille oman paikan. Joillain yhtiöillä on myös niitä omia "kaukaloita".

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
En mä tiedä mitä sa virkailija mulle sitten seposti...? Samaahan mekin vähän ihmeteltiin.....
Eli ostettiin eturivinpaikat sitten ihan turhaan:(

Voi taivas. Emmä tiedä mitä.... Ootko ihan teini, kun et osaa asiaa selvittää keskustelussa. Jos et ymmärrä niin kysy uudestaan. Ei me täällä asiaa voida keskenämme ratkaista. Muuten neuvot ja ksekutelu oli ihan asiallista, mutta nyt mulla ....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä tiedä mitä sa virkailija mulle sitten seposti...? Samaahan mekin vähän ihmeteltiin.....
Eli ostettiin eturivinpaikat sitten ihan turhaan:(

Voi taivas. Emmä tiedä mitä.... Ootko ihan teini, kun et osaa asiaa selvittää keskustelussa. Jos et ymmärrä niin kysy uudestaan. Ei me täällä asiaa voida keskenämme ratkaista. Muuten neuvot ja ksekutelu oli ihan asiallista, mutta nyt mulla ....

no en teini nyt ole! kunhan kysyin täältä. sinne kun soittaa sekin maksaa. rupesin puhelun jälkeen asiaa vasta oikein ihmetteleen.... vauva siinä kitisi soittaessa niin ei ihan tulut oltua skarppina.... anteeks nyt aiheuttamastani harmista!

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Siis pitäisittekö koppaa poikittain teidän molempien sylissä vai miten? :o Joissain lenskareissa saa eturiviin lentokoneen puolesta sellasen "kopan" mutta ei kaikkiin.

Ei kun olemme maksaneet ja varanneet ihan eturivinpaikat. Siis siinä meidän edessä. Luulimme varausta tehdessä että myös koppa saataisiin koneesta, mutta kuulemma sitten ei...

Se lentokoneen oma koppa (jos sellainen on tarjolla) on erilainen kuin vaunukoppa; se kiinnittyy lentokoneen seinään teidän jalkatilan yläpuolelle. Vaunujen koppa ei siis aja samaa asiaa, vaikkakin jos etupenkin paikat on teillä varmat niin siinä luulisi olevan vähän enemmän jalkatilaa että vaunukoppa saattaisi mahtua lattialle. Mut saman asian ajaa musta sit vaikka vaikka Jyskin parin euron viltti jonka päälle nukkuvan vauvan voi laskea.. Mulla on vauvan kanssa yksin matkustaessa ollut mukana äitiyspakkauksen makuupussi joka on toiminut alustana, peittona jne.

en tiedä mihin se oma koppa lentokoneessa mahtuu. Jos olette ostaneet eturivin paikat, ainakin finskin lomalennoilla siihen saa seinään kiinnitettävän kopan. Lapsen tulee olla nousujen ja laskujen aikana olla turvavöillä kiinnittynä aikuiseen.

Ymmärsiköhän se asiakaspalveluihminen mitä tarkoitit? Mä olen varannut parilla viime lomalla myös eturivin paikat ja varannut sen kopan. Yleensä noilla lomalennoilla on 2 paikkaa johon sen kopan saa kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mihin olette menossa? Ainakin kanarianlennoilla saa kopan eturiviin.

Egyptiin ollaan menossa. No, perhana jos nyt ei ymmärtänyt mitä tarkoitin! Kysyin nimenomaan että saanko nyt varattua sen kopan lennolle kun eturivinpaikat on maksettu? epäselväki nyt vain jäi että SAAKO meidän lennolle kumminkin sen kopan vai ei? Finnarin lento.

Yhteistyössä