Saako loisteputken katkaista vasaralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Minkä hemmetin takia ihmisen elämä on tehty näin vaikeaksi? |O |O Lamppu paloi, mutta onneksi mulla on tikkaat. Kiipesin sinne kolmen metrin korkeuteen - onneksi lamppu ei sentään ole katossa - ja aikani ähellettyäni sain sen luukun auki. Mutta se hemmetin loisteputki ei lähde sieltä mitenkään päin :headwall: Sitä pitää varmaankin kiertää jotenkin, mutta kokeilin jo kaikki suunnat, eikä irtoa. Voiskohan sen pamauttaa poikki? Siis lähinnä ekologisessä mielessä ajattelen, kun eikös noi ole jotain ongelmajätettä?

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Mulla oli samanlainen ongelma.. en saanu sitä mitenkään irti. Piti odotella miestä apuun
Eli sitten saan odotella maailman tappiin asti |O Keittiöön sain just vaihdettua, mutta se putki oli paljon lyhyempi ja lamppu matalammalla eikä tarvinnu tikkaiden varassa keikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Ootko jo pyytänyt Junnua kokeilemaan saisko se sen sieltä irti? Monesti miehillä/pojilla on taipumusta osata jotenkin luonnostaan monia naisille vaikeita asioita :whistle: ;)
Se nukkuu jo, pitää huomenna kysyä siltä. Mulla vaan on erittäin harvinaislaatuinen siivousmania menossa ja luultavasti huomenna heitän taas kintut pöydälle ja syljeskelen kattoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Paina sitä jompaan kumpaan suuntaan.Saattaa olla jousikuormitteinenkin.
Ei auttanut sekään. Liikku noin 5 mm. Meillä on toinen samanlainen lamppu, mutta en keksinyt siitäkään, miten lampun saa irti. Tossa on pakko olla joku lukitus, mutta millanen :/

Siis sellainen tavallinen loisteputkilamppu, joka on kiinni molemmista päistään? Kiertämällä se lähtee, eli kierretään ja vedetään pois. Joskus voivat olla aika jäykkiä, ja voi olla tekemistä että löytää sen oikean kohdan missä asennossa se lamppu tulee pois sieltä.

Rikkoa ei kannata, koska tuloksena on pienenpientä lasinsirua jota saat sitten imuroida asunnostasi seuraavan vuoden. Siksi toisekseen niitä kantoja on sitten vielä vaikeampi irroittaa, jos itse lamppu on särki.