Mitkä ovat oikeuteni erossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dip

Vieras
2 pientä yhteistä lasta, ei naimisissa, talo on miehen.
Molemmat ollaan "normaaleja" ihmisiä ilman mitään alkoholi tai muita vastaavia ongelmia.

Jos haluan erota, mies sanoo että mulla on aikaa tyyliin 2 vrk pakata kamani ja häipyä mutta lapset jää tänne.

Joo, talo on hänen mutta ei kai voi pakottaa mua ulos ilman lapsia?

Jos olette naimisissa ja vaikka talo kuinka olisi hänen, niin käsittääkseni hän ei voi sinua siitä mihinkään häätää. Ainakaan tuollaisella varoitusajalla. Avioliitto velvoittaa.

Jos huoltajuus riitaantuu saatte sovittelevan virkamiehen jonka kanssa sovitte virallisesti huoltajuudesta. Hän ei voi pakottaa sinua etkä sinä lapsia. Paras jos pääsette sopuun keskenänne huoltajuudesta mutta virallisestikin asia hoituu.

Jos sinulla on kuitteja, millä todistat maksaneesi esim talosta jotain, voit olla vailla niitä. Mutta jos kaikki on miehen nimissä ja et voi todistaa maksaneesi niitä, et saa mitään.

Ja kyllä, huoltajuus ratkaistaan oikeudessa sitten jos ette pysty sopimaan keskenään.

Mä kieltäytyisin lähtemästä ilman lapsia jos huoltajuutta ei olisi sovittu vielä!! Törkeä vaatimus sun ukolla.

Mutta muistaisin jostain kuulleeni ettei asunnossa asuvaa henkilöä saa noin vaan potkia pihalle. Täytyy antaa muuttoaikaa tms...

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Mutta muistaisin jostain kuulleeni ettei asunnossa asuvaa henkilöä saa noin vaan potkia pihalle. Täytyy antaa muuttoaikaa tms...

Pitää paikkansa. Avoliitossakaan jos mies omistaa asunnon mutta koko perheen vakituinen asunto, vain tietyin edellytyksin sai myydä vaikka se oli kokonaan miehen.

Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
Jos sinulla on kuitteja, millä todistat maksaneesi esim talosta jotain, voit olla vailla niitä. Mutta jos kaikki on miehen nimissä ja et voi todistaa maksaneesi niitä, et saa mitään.

Ja kyllä, huoltajuus ratkaistaan oikeudessa sitten jos ette pysty sopimaan keskenään.

En vaadi mitään omaisuutta, olen exien kaa (ilman lapsia) tapellut ihan tarpeeksi tavarasta. Lähden kyllä täältä mutta en noin lyhyellä varoitusajalla, enkä ilman lapsia.

Yhteistyössä