Saako mies mielestäsi olla suhteessa se heikompi osapuoli?

no kyllä mä siitä miehestä haen semmosta turvallisuuden tunnetta, eli tekis mieli vastata, että kyllä. tosin jokasella on omat 'tarpeensa' ja varmasti on naisia, jotka haluavat suojella miestään. seurustelin aikoinaan miehen kanssa, joka oli vähän 'raukka'. musta tuntui, että mä olin se, joka piti huolta meistä molemmista. sillon kun olisin ite kaivannu turvaa, ni mun pitiki huolehtia miehestäni.. eli enpä sitten jatkanut hänen kanssaan koska haluan lapsilleni suojelevan ja turvaa antavan isän.

Hmmm.

Saa.

Muttei mun suhteessani. Haluan tasavertaisen kumppanin, en rauhoiteltavaa enkä rauhoittelijaa. Tai siis siinä mielessä kyllä, että rauhoitellaan vuoroin toisiamme, jos on tarvis.

Minusta tuntuu että minun mieheni on meistä se heikompi. Vaikka ei sitä myönnäkään.
Usein pelottelee minua ja jos ovelta kuuluu yöllä ääniä ni herättää minut kauhuissaan "kuulitko, sieltä kuulu jotain" jne. :laugh:

Kaipaisin kyllä miehestäni turvaa, eli vähän on pattitilanne siltä osin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sudenkorento:
no kyl mä haluan että mies on se "vahvempi" osapuoli ku itse oon niin hiton ahdistunu, hermoheikko et jos minusta herkempi olis mun mies ni ei tulis mitään

peesi :D kyllä mä haluan, että mies on se perheen suojelija :)

mutta eihän sille mitään voi jos joku mies on suhteessa se heikompi osapuoli, kyllä mä arvostan sellaista miestä joka on kuitenkin rehellinen eikä esitä kovempaa kuin mitä on.

tää on ehkä vähän sama homma, kun mitä jos mies on lyhempi naistaan tai mitä jos mies on nuorempi naistaan. riippuu ihan ihmisistä ja miten se kumppani kokee myös asiat, jos molemmat ovat tyytyväisiä niin asia on ok eikä ne muille kuulu.

mun ois vaikea aatella itteeni muussa asemassa... :D iha hullu fiilis ois.

Muuten ois kiva olla vaik naisen alistettu seksiorja tai jotai... :D

Okei, myönnetään, on myöhä ja levoton ja kuuma pää.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Dude-76:

Muussa kuin missä asemassa? :D Heikkona vai vahvana? :whistle:

No juu, tämäpäs aika jännä näkökulma...tuskin jaksaisin rauhoitella mutta enpä ole itse rauhoiteltavakaan. Eli jotenkin edellytän samaa kuin itseltäni, en kaipaa sen enempää nojapuuta kuin perässävedettävääkään.

Mutta se juttu joo, että jos/kun niitä tunteita ilmenee niin ne näytetään, oli mies tai nainen. Ei se ole heikkoutta että myöntää että pelottaa...ilman pelkoa ei ole rohkeuttakaan (koska mitäs sillä silloin tekisi). Joskus on rohkeampaa myöntää, että pelottaa, kuin esittää rehvakkaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Dude-76:

Muussa kuin missä asemassa? :D Heikkona vai vahvana? :whistle:

Siis vaikea ois kuvitella itteni sinä heikompana osapuolena. Siis just tollasissa asioissa mistä yllä puhuttiin.
Muutoinhan naiset on ihan ylivertaisia olentoja meihin miehiin nähden. ;)

Voihan toinen olla toisissa asioissa vahvempi, ja toinen taas jossain muussa jutussa. Jos nyt ajatellaan tuota pelkoa, niin toinen voi pelätä pimeää ja toinen vaikkapa hämähäkkejä. Rauhoittelu sitten vuoronperään ja tarpeen tullen toinen toistansa tukien :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
No entäpä jos mies on nössömpi kuin vaimonsa ja vaimo kaipaisi turvallisuutta. Mistäs sitä sais sitte? :headwall:

Onko se turvallisuutta jota haluis nimenomaan mieheltä? Vai onko se korvattavissa jollain muulla?

:saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voihan toinen olla toisissa asioissa vahvempi, ja toinen taas jossain muussa jutussa. Jos nyt ajatellaan tuota pelkoa, niin toinen voi pelätä pimeää ja toinen vaikkapa hämähäkkejä. Rauhoittelu sitten vuoronperään ja tarpeen tullen toinen toistansa tukien :)

No siis joo, minä pelkään hämähäkkejä ja ötököitä ja kyllä mies minut niiltä urhoollisesti pelastaa ( nauraen räkäsesti kun mamma hyppii jakkaralle hämähäkkiä pakoon :snotty: ) mutta jos ajatellaan sitten vaikka sitä että rappusilla kolisisi öisin joku niin luultavasti se olisin minä joka paistinpannun kanssa sinne lähtisin vahtiin :kieh:
Mies jäisi peiton alle turvaan :laugh:

Mä ajattelin otsikosta että moraalisesti heikompi..

No saa toki yleisesti ottaen, mut ei ehkä mun kanssa, koska oon ite niin säikky ja heikko että sellainen tyyppi joka mut ylittää noissa on aika hermoheikko tapaus.

Yhteistyössä