Saako näin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin joo ja kastajaisten alla sitä on ihmeellisessä hormonitilassa yleensäkin. Eli ei ainakaan enempää tule vituttamaan enää tulevaisuudessa, jos yhtään lohduttaa =)

Nämä on oikeasti just näitä. Nimiasioissa meneen oikeasti niin että se joka kerkee niin laittaa sen mistä itse pitää eikä ajattele muita.
Eriasia jos ystävän kuullen on jo puhutellut sitä omaa nassukkaa Pertiksi ja tehnyt selväksi että tämä vauva on Pertti, jos silloin toinen laittaa nimen niin kyllä päräyttäisin hälle.

Saa tehdä, ihan vapaasti jokainen.

Jos on valinnut itse jonkun nimen eikä halua sitä muiden tietoisuuteen niin kannattaa pitää se omana tietona eikä huudella siitä kavereille. Kannattaa myös tulevaisuudessa yleisillä paikoilla olla kutsumatta lasta hänen oikealla nimellä ettei muut vaan kuule siitä ja anna ko nimeä lapselleen. Eikä kannata koskaan päästää lasta kouluun tms ettei kukaan vain koskaan saa tietää lapsen nimeä.

Aina jaksaa huvittaa nämät jotka kilahtavat "nimen varastelusta". Ei nimiä voi omia tai omistaa niin ettei kukaan muu niitä saisi käyttää.

Ei tuota nimeä voi varata eikä se siitä kulu. Serkkuni oli imarreltu kun lapsestani tuli hänen lapsensa kaima ja vielä niin, että toinen nimi oli sama kuin serkullani. Tosin pikkuserkuksilla on ikäeroa 6v. =)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ajatelkaas nyt.

Pitäisikö heidän jättää antamatta lapselleen se nimi, joka lapselle parhaiten sopii, ja joka heitä eniten miellyttää, vain siksi että äidin kaveri ajatteli samaa nimeä lapselleen?.

Keneltäkään ei voi kieltää nimeä antamasta, mutta miksi ei edes maininnut ennen nimenantoa kaverille, että meinaa hänen lapselleen meinaaman nimen antaa omalleen, kerta jo raskausaikana ovat nimistä puhuneet.

Kyllä mäkin tuosta loukkaantuisin. Varsinkin jos on kyseessä ystävä, jonka kanssa ollaan paljon tekemisissä. Kun työkaverini sai lapsen ja kastoi sen samannimiseksi kuin omani, en loukkaantunut lainkaan. Ensinnäkin mun lapseni on saanut nimensä jo neljä vuotta sitten. En voi olettaa, ettei kukaan tuntemani henkilö saisi nimetä lastaan samannimiseksi. Mutta jos oltais oltu yhtäaikaa raskaana ja olisin jo ilmoittanut, että meidän lapsesta tulee Pirkko, niin kyllä sitten olisin loukkaantunut, jos heidänkin lapsestaan olisi tullut Pirkko.

Jos joku lähipiiristäni antaisi tismalleen saman nimen toista ja kolmatta nimeä myöden, niin kyllä mä sitten jo hiukan ihmettelisin...

loukkaantyisin kyllä tosi pahasti. Musta tosi töykeetä. Olisi voinut edes kertoa sinulle ennen kastajaisia että nimi vaihtuikin samaksi kun teillä oli tarkoitus.
Sinuna antaisin edelleen saman nimen lapselleni kun oli alunperin tarkoituskin.

Yhteistyössä