Saako olla surullinen, kun imetys loppuu..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Imettävä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Imettävä äiti

Vieras
Lapseni on nyt 9kk, maitoallerginen. Tähän asti imetys on sujunut hyvin, mutta nyt kun on alettu kokeilemaan/etsimään sopivaa erityiskorviketta, oma maidon tulo on vähentynyt selvästi. Neuvolan kehoituksesta korvikkeen etsiminen aloitettiin jo nyt, että löytyisi sopiva juoma ennen 1v syntymäpäivää (silloin kuulemma korvike on jo parempi vaihtoehto allergiselle lapselle). Pelkäänpä, että imetys tulee loppumaan nopeammin, kuin oli aikomus, kun muutaman päiväimetyksen väliin jättäminen tekee jo niin ison muutoksen rintamaidon määrään. Kohta ei varmasti riitä enää "nukutustissilliseen". Tiesinhän minä sen, että imetyksen aika alkaa olla lopuillaan, mutta en voi silti olla olematta vähän surullinen...

Se on haikeeta :'(
Yksi vaihe takana.. Ja saattaa olla hormoneillakin osuutta asiaan, jos haikealta tuntuu :hug:

Mulla samanikäinen ja tiedän, että vauvakuume iskee, kun imetys loppuu =)

No toki saa olla surullinen, onhan se yhden vaiheen päätös. Minua ainakin suretti vaikka imetys loppui lapsen ollessa jo 1,5v.

Se tunne oli niin ihana kun lapsi rentoutui rintaa saadessaan ja nukahti syliin, sitäkin on ikävä =)

Se oli mulle kova pala. Jos olisin tiennyt miten kova niin olisin jotenkin varautunut. Itku tuli useasti ja vieläkin ikävä. Seuraavaa lasta imetän varmaan vuoden tai enemmänkin.

Mä olin vain riemuissani, kun sain kroppani ja seksihaluni takaisin. Lapsi tosin oli otollisessa iässä ja kaikki meni siksi helposti, joten haikeutta en tuntenut. Eteenpäin sano mummo lumessa:)

Saa olla surullinen. Itselläni sama edessäpäin, ja tiedän että itseänikin tulee surettamaan. Imetys on niin ihanaa. :heart: Mutta lapsi kasvaa, ja pian haikeus muuttuu iloksi siitä kun lapsi kasvaa vauvasta taaperoksi, ja oppii koko ajan uutta, sitä on kiva seurata. =) :heart:

Kyllä olin tosi surullinen kun jouduin lopettamaan ja vielä niin aikaisin lapsi oli 4.5 kk kun oli lopetettava allergian vuoksi, ei vain saatu millään dieetillä lasta oireettomaksi.. Itkin monta päivää sen jälkeen ja kauan sen jälkeenkin oli tosi surullinen olo. Toivottavasti tätä seuraava saisin imettää tarpeeksi kauan.

Yhteistyössä