Saako opiskelija mitään tukia kesälomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

ff

Vieras
Olen suorittanut toisen asteen tutkinnon ja nyt menisin uudestaan syksyllä opiskelemaan. mietin vaan sitä että onko mahdollista saada minkäänlaisia tukia kelalta jos ei saakkaan kesätöitä?

jos minulla on vaikka kuukauden kesäloma niin olenko silloin niinsanotusti kirjoilla kouluissa ? vai ollaanko koulussa kirjoilla siitä lähtien kun aloitetaan ja sinne kun lopettaan?

[QUOTE="apap";23574298]jos minulla on vaikka kuukauden kesäloma niin olenko silloin niinsanotusti kirjoilla kouluissa ? vai ollaanko koulussa kirjoilla siitä lähtien kun aloitetaan ja sinne kun lopettaan?[/QUOTE]

Koulussa ollaan kirjoilla siitä asti kun koulutus alkaa ->aina valmistumiseen saakka, ellet itse keskeytä opintoja. Aloituksessasi kuitenkin kerroit, että olet suorittanut yhden tutkinnon ja aloitat syksyllä uuden opiskelun, näin ainakin ymmärsin? Jos näin on, et ole kesällä opiskelija.

[QUOTE="apap";23574298]jos minulla on vaikka kuukauden kesäloma niin olenko silloin niinsanotusti kirjoilla kouluissa ? vai ollaanko koulussa kirjoilla siitä lähtien kun aloitetaan ja sinne kun lopettaan?[/QUOTE]

koulussa ollaan kirjoilla siitä päivästä alkaen kun se aloitetaan siihen päivään kun valmistuu eli esim. 1.8.2001-31.5.2004

Mä sain aina toimeentulotukea kesät jos ei kesätöitä löytynyt (valitettavasti usein ei). Jos siis on opinnot kesken ja olet päätoiminen opiskelija, saat toimeentulotukea. Sain kyllä opintotuen loppumisen jälkeenkin toimeentulotukea kun opinnot oli vielä kesken. Ei vaan saa olla mitään myytävää omaisuutta eikä avopuolisoa tms. joka elättäisi.

Yhteistyössä