Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Ootko ottanut huomioon allergikot? Meitin päiväkodissa ainakin toivotaan et mieluummin jotain namuja kuin leivonnaisia, kun joukossa on aina allergikkoja jotka ei sitte välttämättä voi syödä kaikkea.
Allergisille lapsille vanhemmat tuo itse ja täydentää heidän omia herkkuvarastojaan.
On mahdotonta ottaa huomioon päiväkodin kaikki allergiset, kun heitä voi olla monta ja jokaisella omanlaisensa.
Allergiset lapset ovat tottuneet siihen, että heillä on omat eväät ja muut syö jotain muuta.
He eivät koe sitä ikävänä tai että "miks mä en saa mansikka-kermakakkua.." tms.
Olen itse vienyt oman lapsen synttäriherkuiksi semmosta, mitä oma voi syödä ja se toinen allerginen lapsi on syönyt, jos on voinut..
Ja mitä tulee makseisten tuontiin kuten eräs ehdotti:
MIKSI PITÄÄ AINA TUODA MAKSEISIA?? MIKSI PIENETKIN LAPSET TOTUTETAAN KARAMELLIIN??
ON OLEMASSA VAIKKA MITÄ MUUTA HYVÄÄ HERKKUA LAPSILLE, VAIHTOEHTONA KARAMELLILLE!!
ESIM. jäätelö, keksit, mokkapalat, tai ihan mitä tahansa !
Itsellä kävi mielessä että ehdottaisin päiväkodin vanhempainillassa yhteiseksi säännöksi, että synttäriherkuksi EI SAA tuoda makeisia !
Monet allergiset ovat allergisia myös makeisille, ja se vasta tylsää on kun toiset saa karkkia ja itse joutuu nakertelemaan keksejä.