Saako perhepäivähoitaja kieltäytyä hoitamasta lapsia, jos oma lapsi on kipeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoidokin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoidokin äiti

Vieras
Eli tilanne tämä: hoitajan oma lapsi on sairastunut flunssaan. Hän sai 3 päivää sairaslomaa, vaikka lapsen isäkin on kotona. Miksi pph ei voisi hoitaa sitten vieraita ja isä hoitaa sitä sairasta lasta?

Onhan varahoito järjestetty, mutta taas jälleen kerran sain raahata 3v. päiväkotiin vasten tahtoaan, kun hoitajan oma lapsi sairastui. Tuntuu, että näitä hoitajan omien lasten sairastumisia on aika paljon :/ MItä mieltä ootte?

Alkuperäinen kirjoittaja hoidokin äiti:
Eli tilanne tämä: hoitajan oma lapsi on sairastunut flunssaan. Hän sai 3 päivää sairaslomaa, vaikka lapsen isäkin on kotona. Miksi pph ei voisi hoitaa sitten vieraita ja isä hoitaa sitä sairasta lasta?

Onhan varahoito järjestetty, mutta taas jälleen kerran sain raahata 3v. päiväkotiin vasten tahtoaan, kun hoitajan oma lapsi sairastui. Tuntuu, että näitä hoitajan omien lasten sairastumisia on aika paljon :/ MItä mieltä ootte?

on oikeus, ja onhan se sunkin etu ettei tartte viedä paikkaan missä on sairaita ihmisiä, ja omakin lapses tulee kipeeks.

Vastakysymys sulle: haluatko sä ehdoin tahdoin viedä oman lapses sinne niin että sekin tulee kipeäksi? Eiköhän tuossa ole vähän ajateltu sitä ettei kaikki hoitolapset sairastuis...

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
No mä en haluaisi edes viedä lastani silloin jos hoitopaikassa joku on sairaana :ashamed:
No mäkin mietin, että vaikka olisi vaan hoitajan puoliso tai teini esim vatsataudissa, niin en kyllä mielelläni veisi omaa lastani tartuntaa saamaan.

Molemmat vanhemmat eivät saa saada kyllä samaan aikaan sairaslomaa lasta hoitaakseen. Onko tämä isäkin siis saanut vapaata sairaan lapsen hoitoa varten?

En kyllä itse haluaisi viedä omaa lasta ehdoin tahdoin tautia saamaan. Vaikka todennäköisesti siellä päiväkodissa on kyllä niitä nuhaneniä tartuttamassa kuitenkin.

muista että suurin osa pp-hoitajista hoitaa sairasta lasta kotona ilman palkkaa! Onhan kipeän lapsen saatava levätä ja parantua rauhassa. Se ei onnistu, jos talossa on 3 vierasta lasta....

kyllä se on sen lapsen oikeus saada levätä sairaana rauhassa. Eläkä kuule rupea yleistämään että hoitajien lasten sairastumisia on paljon,kun et asiasta tiedä. vai julkaistaanko teillä jotain listaa siitä kuinka monta päivää kenenkin hoitajan lapsi ollut sairaana????Että voi ottaa aivoon tollaset äidit ja isät. Hoitajat lähes ilmaseks hoitaa lapsia ja sitten eivät saisi pitää lomiaan ja hoitaa omia sairaita lapsiaan tai sairastaa itse...ei kuulu näköjään oikeuksiin!

Tässäkin on eräs huono puoli. Lapseni oli sairas ja sain viikon saikkua lapsen hoitamiseen. Hoitolapset toivat uudet pöpöt sit varahoidosta ja taas ollaan kipeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja gissa:
Alkuperäinen kirjoittaja juupajuu:
Saa kieltäytyä, mutta hän ei saa noilta päiviltä palkkaa ollankaan.

saa kyllä palkkaa, lapsen sairaus on palkallista vapaata 3 päivää.

Ei saa pph!!!!

ei saa!!!eikö olekkin ihanaa!missään muussa ammatissa ei näin ole, mutta pph hoitaa omat sairaat lapset ilman palkkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

Ei saa pph!!!!

ei saa!!!eikö olekkin ihanaa!missään muussa ammatissa ei näin ole, mutta pph hoitaa omat sairaat lapset ilman palkkaa!

Viimeksi olin niin "viisas" et pyysin terkkaa kirjoittamaan saikun mun nimellä kun sanoin,et en saa palkkaa jos se lappu on lapsen nimellä. Th vaan sanoi, et ilman muuta se käy.

Ei saa pph!!!!

Näin juuri. Itsekin olen joutunut hoitamaan palkatta vatsatautisia lapsiani kotona, kun tein kotona töitä pph:na. Kukaan ei tuo lapsiaan hoitoon, jos hoitajan omat lapset oksentaa.

Tottakai saa.
Ja siitä vasta meteli nousisikin, jos pph ottaisi hoitolapset luokseen vaikka oma lapsi on sairaana: kamalaa, tahallaan tartuttaa meidänkin lapset, paha piittaamaton pph!

Hoitolapsen kannalta varahoitoon meneminen on ehkä ikävää, mutta se nyt vaan kuuluu eräänä osana tähän hoitomuotoon. Pph on ihminen, hän sairastaa, hänen lapsensa sairastaa, jne.

Ei saa pph!!!!

Viimeksi olin niin "viisas" et pyysin terkkaa kirjoittamaan saikun mun nimellä kun sanoin,et en saa palkkaa jos se lappu on lapsen nimellä. Th vaan sanoi, et ilman muuta se käy.

meidän kunnassa on käytäntö, että jos pph:n lapsi on kipeä, niin hoitajan pitää ilmoittaa lasten vanhemmille siitä ja sitten on vanhempien oma päätös tuovatko lapsensa hoitoon vai vievätkö varahoitopaikkaan. jos kukaan ei tuo niin se on sitten palkatonta "vapaata" pph:lle.

Mutta "ainahan" vanhemmat nurisee jos joutuvat lapsen viemään varahoitoon. Hoitajalla ei saisi olla muuta elämää kuin se työ ja aina pitäisi olla tavoitettavissa...ja vanhemmat olettaa että hakuja ja tuonteja voidaan joustaa miten sattuu, kun ainahan se hoitaja on työpaikallaan!