Saako perhepäivähoitaja kyläillä lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sommarcat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sommarcat

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
3 037
0
36
Laitoin tän mitäs nyt osioon, mut kerkis kadota, kun niin paljon keskusteluja...Laitan siis tänne.
Siinä kysymys. En tiedä onko ko. perhepäivähoitaja kysynyt lupaa lasten vanhemmilta, mutta kerran olivat tässä meillä ja hoitolapsi leikki omia leikkejään palikoilla, sillä aikaa kun tämä perhepäivähoitaja hoiteli ja seurusteli lapsenlapsensa kanssa? En ole itse pph.

Kyllä mun mielestä pph on töissä sillon kun se hoitaa lapsia. En minäkään kesken työpäivän mihinkään kyläilemään ole lähtenyt. Tosin ei kyllä ole ollut mahdollistakaan. Oma lapsenikin oli pph:lla hoidossa. Ei kyllä käynyt mielessäkään, että olisivat jonnekin lähteneen kyläilemään ilman minulle kertomatta. Puistossa ja pihalla pph näki muita aikuisia ja luonnollisesti näiden kanssa jutteli, mutta kyllä hän lapsista huolehti.

kyllä saa kyläillä mutta siihen on oltava vanhempien lupa ja siitä pitää ilmoittaa tarpeeksi ajoissa
jos yhden lapsen vanhemmat eivät halua että lasta kuljetetaan *siihenkin pitää olla kirjallinen lupa*, silloin ei mennä kyläilemään/ retkille

mun lapsi pph:lla hoidossa, ja käyvät kyläilemässä. Yleensä kyllä ilmottaa, mut en pistä pahaks vaikkei aina sitä etukäteen sanokaan. Luotan kyllä hoitajaan, et osaa hoitaa. Monesti ovat esim. käyneet paistamassa makkaraa toisen pph: luona.

Siis jos vanhemilta on lupa! Onhan se lapsillekkin kivaa vaihtelua käydä välillä "retkellä" esim. toisen perhepäivähoitajan lasten luona. Hyvä ystäväni on pph ja hän käy usein pienimpien lasten kanssa meillä päivällä leikkimässä kun isommat lapset on esim. kerhossa. Ja kaikilta vanhemmilta on tietenkin lupa tähän touhuun. Pph: n pitää pyytää vanhemmilta aina lupa, jos meinaa esim. kuljettaa lapsia autossa, mutta jos vanhemmat antavat luvan, niin mitään estettä en siinä näe!

Minä olen ammatiltani perhepäivähoitaja ja meitä kaikissa kokouksissa kehotetaan käymään muiden perhepäivähoitajien luona kylässä. Se on lapsille kuin aikuisillekkin mukavaa vaihtelua, eikä ainakaan meillä ole koskaan tullut mitään moitteita, päin vastoin.

Olen ollut pph ja kyllä saa kyläilläja itse asun niin kaukana muista että kyläilemään tai kerhoihin oli mentävä autolla johon oli kirjallinen lupa jokaiselta vanhemmalta! En kyllä jokapäivä erikseen kysynyt voinko lähteä toisellle hoitajalle tai puistoon tai kauppaan ym. mutta jos oli ennalta tiedossa menoja niin toki ilmoittelin niistä! Toiset vanhemmat tykkää että liikutaan ja toiset ei!
Kompromisseja on tehtävä eli sitten ollaan myös omassa pihassa ja ei mennä kylään! Mutta mielestäni minunkin mielenterveyteni takia oli hyvä että näki muita aikuisia ja sai jutella !
Aiheen varsinaiseen asiaan eli siihen että en minäkään kyllä omilla sukulaisillani kyläillyt... :) :)

Yhteistyössä