Saako pieni lapsi juoda kahvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
pienellä tarkoitan alkaen 1-vuotiaasta? Mun mielestä kahvi ei kuulu lapsen eikä nuoren ruokavalioon ainakaan ennen 15-vuoden ikää. En tiedä miksi näin ajattelen mut ajattelen vain. Mitä mieltä olette tästä? Tiedän monen kaverini 1-5-vuotiaan lapsen juovan päivittäin pari-kolme kupillista kahvia enkä tiedä miksi tämä ärsyttää minua...

En mäkään anna kahvia lapsilleni, mutta esim. serkkuni on tarjonnut lapsilleen 2 vuotiaasta alkaen. En hyväksy myöskään energiajuomia ainakaan alle 15 vuotiaille. Nyt lapsi on 3, eikä meillä syödä myöskään sipsiä, karkkia, pitsaa tai juoda limua. Oon ehkä tiukkis.

opettanut lapsillemme jo pienestä kahvinjuontia. Pikku tilkka kahvia, paljon maitoa ja ripaus sokeria.

Me vanhemmat emme juo kahvia, joten kahvittelu jää juhliin ja mummolayökyläilyihin. En usko, että puolentusinaa "kupposta" mitään haittaa.

Teetä juovat silloin tällöin, keskim. kupillisen viikossa. Colajuomia eivät saa.

Meillä 7v saa kahvia jos joskus haluaa maistaa juhlapäivinä. Ei halua kahvia kuitenkaan muuten kuin sen vuoksi, että saa uittaa sokeripalaa kahvitilkassa, jossa on paljon maitoa :D

Eihän kahvi ole terveellistä, en suosittelisi sitä alle 15-vuotiaille säännölliseen käyttöön

Meillä jokainen lapsi on jossain vaiheessa "juonut" kahvia kun ovat halunneet maistaa mitä äiti ja isä juo.
Koskaan eivät kuitenkaan ole omaa kupillistaan saaneet vaan se on jäänyt siihen muutamaan hörppyyn päivässä.

Energiajuomia meillä ei juoda.

Paljonko noissa kupillisissa on itse kahvia?

Meillä tuo vajaat 4v. saa tilkan pohjalle ja loput maitoa, osaa pyytää pari kertaa kuukaudessa niin tuskinpa se tuon vuoksi kieroon kasvaa :) Teetäkin maistelee kun näkee meidän aikuisten sitä juovan.

Ei mun mielestä. Maistaa saa jne, muttei juoda päivittäin eikä viikottainkaan. Itse olen juonut kahvia tokaluokkalaisesta asti, joka päivä, mutta omille lapsille en kyllä samaa "sallisi".

Itse varmaan aloitin kahvinjuonnin about 4-vuotiaana, ihan sellainen minimuki, lapsille suunnattu kahvimuki. Sellasia ei varmaan enää edes myydä missään.

Muistan kyllä että olin ihan ekaluokkalaisesta asti koukussa aamukahviin. En tosin sit tiedä onko se lopulta niiiin paha asia? Ehkä vähän turhaa sitten.

Meillä poika 11 v juo nykyisin kahvia päivittäin. Aluksi olin sitä mieltä että se homma pitää lopettaa... mutta oon sitte antanu juoda. Saattaa aamulla huikata mulle kouluun lähtiessä että äiti voitko keittää kahvit valmiiksi kun hän tulee koulusta :)

Oma lapseni joi 3-vuotiaana harva se päivä "kahvia", joka oli siis käytännössä kupillinen maitoa ja tilkkanen kahvia lähinnä väriksi. Sittemmin kyllästyi eikä ole enää vuosiin edes maistanut.
Itse aloitin vasta yli kaksikymppisenä.

Ihmettelen että miksi sen pienen lapsen pitäisi saada kahvia? Mitä se siitä hyötyy, mielihyvää kun aikuinenkin saa niin hänenkin pitää saada? Vaikka olisi pienikin tippa niin onhan se lapsikin pieni kokoinen.

Yleensähän sitä kahvia juodaan että piristytään kofeiinin avulla, joten pitääkö sen lapsenkin siis saada piristystä?

Meneekö tää sitte siihen, että aletaan antamaan kaljaakin lapselle, laitetaan vähän limpparia sekaan laimentamaan koska lapsi niin haluaa?

[QUOTE="asd";27015226]Ihmettelen että miksi sen pienen lapsen pitäisi saada kahvia? Mitä se siitä hyötyy, mielihyvää kun aikuinenkin saa niin hänenkin pitää saada? Vaikka olisi pienikin tippa niin onhan se lapsikin pieni kokoinen.

Yleensähän sitä kahvia juodaan että piristytään kofeiinin avulla, joten pitääkö sen lapsenkin siis saada piristystä?

Meneekö tää sitte siihen, että aletaan antamaan kaljaakin lapselle, laitetaan vähän limpparia sekaan laimentamaan koska lapsi niin haluaa?[/QUOTE]

No ei sillä teelusikallisella kahvia maitolasissa juuri piristy. Ja juu en ole antanut lapselle kaljaa. Alaikäisten kahvin juomista ei sentään ole vielä kriminalisoitu.

[QUOTE="asd";27015226]Ihmettelen että miksi sen pienen lapsen pitäisi saada kahvia? Mitä se siitä hyötyy, mielihyvää kun aikuinenkin saa niin hänenkin pitää saada? Vaikka olisi pienikin tippa niin onhan se lapsikin pieni kokoinen.

Meneekö tää sitte siihen, että aletaan antamaan kaljaakin lapselle, laitetaan vähän limpparia sekaan laimentamaan koska lapsi niin haluaa?[/QUOTE]

Mistä menee. Lapset on iänkaiken juonut kahvia, muttei silti kahvia. En sano että lapsen tarvii juoda kahvia, mutta tuo kommentti oli kyllä outo.

Mistä menee. Lapset on iänkaiken juonut kahvia, muttei silti kaljaa. En sano että lapsen tarvii juoda kahvia, mutta tuo kommentti oli kyllä outo.