Saako pieni lapsi juoda kahvia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Ja jos saa niin miksi tai miksi ei saa?

Mun muutaman kaverin pienet lapset 1v-5v saavat juoda useitakin kuppeja kahvia päivässä ja lapsien pyynnöstä sitä jopa keitetään.
En tiedä miksi tämä minua ärsyttää, en osaa sanoa...

Mun mielestä kahvi ei kuulu alle 15-vuotiaan ruokavalioon ollenkaan... Enkä tiedä miksi tai mistä tällainen ajatus mieleen on tullut.

Omat lapseni ovat maistaneet kahvia, mutta eivät juoneet, eivätkä koskaan pyytäneet. Enkä antaisi vaikka pyytäisivät.

Mitä mieltä ootte?

no jokainen tavallaan, eipä se minua nyt ärsytä.
Omilleni en anna, on liian kovaa "myrkkyä" pinen lapsen mahalle.

Tosin itse oppinut 2v juomaan tuttipullosta maito sokeri kahvia mummon opettamana ja siitälähtien kahvia on mennyt.

Mutta minullapa olikin koulussa keskittymis vaikeuksia ja kukaan ei siihen aikaan tajunnut että kahvia ei olisi syytä litkiä montaa kuppia päivässä.

Monet ihmettelee kun meillä ei teinitkään juo kahvia. Suurin syy siihen varmaan se että en ite juo eikä tule arkisin keitettyä. Mies juo vaan aamulla ja illalla.
On nuo meillä saaneet maistella jo pienestä asti. Osa sanoo ettei tykkää. Tokaluokkalainen jois niin paljon kuin antaa. Yleensä kun mies lomalla ja tekevät jotain "miesten hommia" talkoilla niin sit saa kahvia palkaksi jos haluaa.
Ite kyllä ihmettelen niitä joilla ala-aste ikäisetkin juo päivittäin kahvia.

Yhteistyössä