Saako potalla lukea kirjaa/leikkiä leluilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja potta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

potta

Vieras
Lähtemättömästi on jäänyt opiskeluajoilta mieleen erään itseäni vanhemman luokkakaverin sanat: "potalla istuminen ei ole mikään luku-/leikkihetki".

Silloin minulla ei ollut vielä lapsia enkä osannut olla asiasta oikein mitään mieltä. Hän oli sitä mieltä, että lapsi pitää opettaa potalle ilman viihdykkeitä.

Nyt olen kyllä itse antanut tytön lukea potalla kirjaa... mites te muut??

Luen itsekin pöntöllä, joten miksei lapsi sais lukea potalla, varsinkin jos se auttaa rentoutumaan ja helpottaa sen asian teossa, miksi siihen pöntölle/potalle on istuttu.

Potta oli ensin leluna ja sitten pottana. En nyt viitsi linkittää kuvaa kuinka tuo juniori istuu lelu ja kirjakasan keskellä potalla. Tyytyväisenä, posket punaisina. Oppi homman 10 kk iässä. Ja juuri ehkä tuon leikkimisen varjolla. Ei potta ole mikään pyhä paikka. Mitenhän ystäväsi tuon ohjeensa perusteli.

Oon antanu lukea ja leikkiä, mut hirveesti en anna leluja veskiin roudata. Meillä on pottailu alotettu varhain ja senkin takia siihen leikkiä sisällytetty... On helpommin tykästyny hommaan. Sillon kiristetään sääntöä, kun meinaa mennä pelkäks leikiks ja tarpeet tulee pöksyyn.

No saa lukea ja leikkiä, mutta ei meillä kuitenkaan potalla istuta puolta tuntia, se ei ole enää järkevää eikä terveellistäkään. Kyllä päiväkodeissakin potalla lorutellaan ja katsellaan kirjoja yms. joten miksi ei kotonakin.

meillä on potta olkkarissa telkun edessä ja siinä vieressä sitten kasa leluja joista valita siinä kakkaa pungertaessa...6kk aloitettiin kun oli maha niin kova ettei vaippaan saanut tehtyä, ja nyt 11kk ei kakkoja muualle teekkään kuin pottaan.