Saako pph nukkua työaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nukun tai pistän silmät kiinni nukkariaikana, herään kyllä heti. Niin tekee työkaveritkin. Jos potkut tulee niin tulkoon, ei mulle niin paljon makseta. Tosin pomoa ei kiinnosta.

Jos nukkuhuone on lapsiturvallinen, ja hoitaja asemoinut itsensä niin, ettei kukaan livahda mihinkään jne., pitäisin jopa parempana sellaista suht kevyttä päikkäriunta kuin sitä, että istuu tuolissa ja katsoo ankarasti, jos joku pyörähtää sängyssä. Paremmin lapset nukahtavat unille, kun kukaan ei kyylää, ja levätessään/torkahtaessaan aikuinen on kuitenkin paikalla valvomassa, etteivät ranttaliksi pistä.

Näin siis siinä vaiheessa, kun pph jo vähän tuntee lapsiryhmänsä ja tietää, kuka luultavasti nukahtaa ja nukkuu hyvin, kuka ehkä tarvitsee hoitajan viereensä, ja kuka ei nuku jne. Alussa varmaan saa vähän hakea toimintatapojaan.

Mitäköhän pahaa siinä sitten on jos hoitaja vähän loikoilee sohvalla ottaen esim rennosti tai vähän koiranunta nukkuu. Käsiittääkseni kotona työskentelevän pph:n päivät on kuitenkin todella pitkiä ja voi alkaa jo ennen kuutta. En näe asiassa mitään pahaa. Ja kai ne hoitolapsetkin ajan kanssa alkaa aika "omilta" tuntumaan. Hoitaja varmasti tietää miten kukin lapsi nukkuu. Joskus juttelin erään hoitajan kanssa ja hän totesi että ei kukaan voi ymmärtää tuon työn rankkuutta ennen kuin on sitä itse tehnyt. Siinä olen kyllä samaa mieltä. Joten arvostetaampas heidänkin työtään ja luotetaan että he osaavat tehdä työnsä asianmukaisesti :)

Yhteistyössä