Mä käytän. Siinä lukee, ettei suositella raskaana, mut neuvolan lääkäri sitä mulle määräs. Sanoi, että siinä lukee niin, koska ei ole voitu tutkia, onko turvallista. Mutta sanoi, että on vuosia jo käytetty raskaana olevilla ilman mitään negatiivisia kokemuksia. En tiedä, saako ilman reseptiä, koska mulla oli resepti.
en tiä saako nexiumia, mutta samanveroista omeprazolia saa ilman reseptiä ja sitä olen käyttänyt raskauden aikana. voithan soittaa teratologiseen tietopalveluun ja kysyä mikä noista tehokkaimmista närästyslääkkeistä olisi turvallisin.
Nämä tärkeät kysymykset on aina turvallisinta kysyä palstaämmiltä eikä koskaan lääkäriltä! Täältä saa työttömien, yksinhuoltajien, siwan kassatätien ja muiden älyn jättiläisten luotettavimmat googletuksiin ja arvailuihin perustuvat vastaukset niin kätevästi, nopeasti ja ammattitaidolla!
Mulla oli aiemmin käytössä zolt ja/tai nexium, ja teratologisesta palvelusta ne sanoivat että voi käytää, mutta suosittelevat ennemmin omeprazolia, josta on enemmän kokemuksia (vanhempi lääke). Vaihdoin sitten seuraavalla lääkärikäynnillä omeprazoliin, ja hyvin sekin on toiminut.