Saako raskaana laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylipainoinen

Vieras
Bmi on 34.7 eli ylipainoa löytyy reilusti. Olen tämän vuoden puolella laihduttanut jo 12kg ja laihdutus on hyvällä mallilla ottaen huomioon aiemmat laihdutusyritykset. Muutama päivä sitten tein positiivisen raskaustestin, e-pillerit pettivät. Kolmas lapsi oli kyllä suunnitteilla mutta vasta sitten kun olen hoikemmassa kunnossa. Ahdistaa ajatuskin käydä raskaus läpi ylipainoisena.

Älyttömällä dietillä en ole. Olen vain lisännyt liikuntaa, ruokavalio on terveellisempää kuin ennen ja herkut minimissä.

Voinko tätä jatkaa vai pitääkö alkaa tarkkailemaan ettei laihdu liikaa (viikossa saattaa lähteä 2kg)?

Mun mielestä jos ruokavalio on järkevä, ei siis minkäänlaista kituuttamista, vaan terveellistä kotiruokaa, kasviksia ja hedelmiä ja liikunta ei mitään kovaa riuhtomista ole, niin jatka samaan tyyliin.

Tervellisiä elintapoja kannattaa todellakin jatkaa!

Neuvolan ohje taitaa olla ettei laihduttaa saa, mutta pitää syödä terveellisesti ja liikkua normaalisti. Eli siis terveellisillä elämäntavoilla saa painolle tapahtua mitä tahansa, kunhan ei "laihduta".

Syö sen mukaan, mitä normaalipainoiset ihmiset syövät. Eli esim. virallisterveellisen lautasmallin mukaan.

Laihdut aivan 100% varmasti, mutta vauva saa silti kaiken tarvitsemansa.

Mutta mitään kitudiettiä/ihmedittiä/pussikeittodiettiä en missään nimessä lähtisi vetämään.

Uusimmat

Yhteistyössä