Saako rivitalon takapihalle perustaa kasvimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmu"

Vieras
Aloin tässä miettiä... sormet syyhyäisi oman pienen kasvimaan perään, mutta ei ole muuta paikkaa mihin sellaista edes miettiä kuin tämä rivarin takapiha. Kukkaistutuksista tuskin tulisi mitään sanomista, mutta kuinkahan ois tuollaisen "hyötypuutarhan" laita... lähinnä salaattia ja herneitä haaveilisin kasvattavani. Meillä ei takapihalle juuri muutakaan käyttöä ole.

Tottakai saa perustaa, mutta perusta kaunis ja vaikka samettikukkia ympärille ja rivien väleihin (ne estää tuholaisia) ja moni yrtti ja hyötykasvikin on kaunis. Tee vaikka puusta/kivestä sellainen rajattu koholla oleva alue.

Sun vaan pitää hankkia sinne kunnon uusi multa. Se vanha voi olla ruohonleikkurin bensalla kyllästettyä tai maa haettu jostain yhteiskuntajätekompostista missä raskasmetalleja.

Mulla täs vuokra paritalon takapihalla kasvaa kesäisin tomaatteja, kurkkuja jne... samaten pihaan oon istuttanut viinimarjapensaita ja nyt tulevana kesänä haaveilen kääpiöidytä omenapuusta ja kirsikkapuusta...Herneetkinhän voi laittaa kukkaruukkuun kasvamaan, niin mulla oli viimekesänä. Ja tuskimpa tosta mitään sanomista tulee jos pienen kasvimaan pykäset...