Saako rivitaloyhtiön pihalla yöpyä teltassa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tieätjiaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tieätjiaks

Vieras
Lapset ovat mankuneet sitä, että saisivat yöpyä yhden yön teltassa kesällä. He eivät halua telttaa ihan ulko-ovellemme, vaan haluaisivat yöpyä hieman kauempana (n 10m päässä pihastani) jotta saisivat olla "rauhassa". Tämä tarkoittaisi teltan pystyttämistä yhteiselle taloyhtiön piha-alueelle, tosin syrjään eikä olisi kenenkään edessä.

Jos laitan teltan illalla ja puran seuraavana aamupäivänä, onko se sallittua? Vai kerjäänkö vain valituksia...?
 
[QUOTE="Veera";29970360]No en jaksa uskoa että ketään haittaa jos lapset yöpyy yhden yön pihalla, eiköhän tommoset säännöt oo sitä varten että esim iso suku ei ilmeisty pihalle ja leiriydy moneksi viikoksi.[/QUOTE]

Ei pidä olettaa! Minulla lapsi yöpyi kaverinsa kanssa yhden yön teltassa terassimme vieressä (kokosimme teltan lauantai-iltana klo 18.30). Ja jo sunnuntaiaamuna klo 10 maissa oli yksi asukas ovella aloittaen "teltta on taloyhtiön pihamaalla!"... Olin siis just laittamassa pyykkejä aikomuksenani mennä sen jälkeen laittamaan teltta pois.
 
[QUOTE="Veera";29970360]No en jaksa uskoa että ketään haittaa jos lapset yöpyy yhden yön pihalla, eiköhän tommoset säännöt oo sitä varten että esim iso suku ei ilmeisty pihalle ja leiriydy moneksi viikoksi.[/QUOTE]

En sitä tarvitse naapureiden sietää. Eli jos jotakuta haittaa, siihen on ihan täysi oikeus. Mihin sitten vedetää raja? Saako siinä olla kolme teltallista lapsia. Entä sukulaisia teltallinen? Grillata?
Ap:n kannattaa kysyä niiltä naapureilta että haittaako.
 
Sanoisin lapsille, että teltta laitetaan omalle pihalle tai ei ollenkaan. Melko varmasti tulee sanomista, jos taloyhtiön pihalle alkaa pystyttämään telttää. Vieraiden lasten aiheuttama häiriö on monella liikaa ihan periaatteesta.
 
Jos haluat olla kohtelias naapuri, voit ilmoittaa lasten kokeilevan yhden yön telttailua. Tai laittaa lapset kirjoittamaan naapureille pieni viesti, mistä on kyse ja kuinka pitkäksi ajaksi. Mielestäni suurimman osan aikuisista täytyisi ymmärtää telttailun olevan jännää ja kokeiluhan jää usein lyhyeksi :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29970422:
En sitä tarvitse naapureiden sietää. Eli jos jotakuta haittaa, siihen on ihan täysi oikeus. Mihin sitten vedetää raja? Saako siinä olla kolme teltallista lapsia. Entä sukulaisia teltallinen? Grillata?
Ap:n kannattaa kysyä niiltä naapureilta että haittaako.

Kun naapurimme lapset rakensivat hienon pihamajan ja ihastelin sitä, nimenomaan kyseisten lasten omat vanhemmat pelottelivat lapsiaan kuinka suuttuisin siitä lapsille. Se oli aivan järkyttää asennekasvastusta, koska arvostin lasten ahkeruutta ja miten he tekivät muutakin kuin huusivat kurkku suorana pitkijn pihamaata. Kovin hiljaa ne sitä tekivät ja leikkivätkin hiljaa, joten se oli aivan ihana kesäpuuha koko taloyhtiölle.
 

Yhteistyössä