Saako sosiaalivirkailija katsoa meidän kaappeihin ja komeroihin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anski"

Vieras
Syy lastensuojeluilmoitukseen oli asunnon sotku ja meidän talous.

Aiempien käyntien perusteella pelkään, että taas katsotaan kaappeihin ja komeroihin. En tajua miksi niihin pitää katsoa jos asunto muuten siisti. Ei me ainakaan asuta kaapeissa ja komeroissa.

Muutenkin ahdistanut tuo sossun nainen ja perhetyöntekijä koska tuntuu, että meiltä vaaditaan aivan järjettömän siistiä. Monessa lapsiperheessä ei tälläinen edes toteudu. Kun ei saisi missään olla mitään. Ei saisi tietokonepöydällä olla mitään ylimääräistä, millään tasolla missään ei saisi olla mitään. Kaikki pitäisi olla täysin tiptop.

Ahdistaa jo tuleva käynti koska sanottiin, että jos siivouksen tulokseen ei olla tyytyväisiä niin lapset viedään multa pois. Voidaanko näin tehdä pelkkien kaappien ja komeroitten perusteella? Tai sen perusteella, että jossakin tasolla on jokin tavara?

Ahdistaa.
 
heita kaikki ylimääräinen krääsä pois. Kyllä aikuisen perheellisen naisen pitäisi osata kämppä pitää kuosissa. ja tottakai kaappeihin katsomien on oikeutettua, jos kyse nimenomaan on epäpuhtaudesta. aika karmeassa kunnossa taitaa sulla kämppä tosiaan olla...
 
[QUOTE="vieras";23219776]heita kaikki ylimääräinen krääsä pois. Kyllä aikuisen perheellisen naisen pitäisi osata kämppä pitää kuosissa. ja tottakai kaappeihin katsomien on oikeutettua, jos kyse nimenomaan on epäpuhtaudesta. aika karmeassa kunnossa taitaa sulla kämppä tosiaan olla...[/QUOTE]

Sä et sitten lukenut kunnolla. Asunto on kunnossa eikä me asuta niissä kaapeissa ja komeroissa. Meidän asunto on aivan kuten muidenkin perheellisten asunnot on. En vain tajua miksi meiltä vaaditaan todella siistiä asuntoa joka ei todellakaan toteude monessakaan lapsiperheessä.

Ja miksi muka on oikeus katsoa meidän kaappeihin?
 
Jos asunto on perussiisti, niin tuskin viedään lapsia pois.

Mutta eikö nyt vaikka voisi sitten samalla roudata ne kaapitkin? Jos on ongelmaa asunnon siistinäpidossa, niin eikö se pitkällä tähtäimellä helpota asiaa jos kaapitkin on kunnossa?
 
[QUOTE="mama";23219824][QUOTE="anski";23219754]Syy lastensuojeluilmoitukseen oli asunnon sotku ja meidän talous.[/QUOTE]

Mutta mistä ne sai tietää, että teillä on sotkuista, jonkunhan on täytynyt teistä ilmoittaa, jos ette itse ole olleet yhteydessä sossuun? Jonkun on täytynyt olla niin huolissaan teidän sotkusta, että on teidät ilmiantanut.
 
Pakko kysyä miksi olette sossun silmätikun alla.?! Meilläkin on välillä kauheen sotkuista ei kylläkään
likaista. Ei kai siivous ole se ykkös asia vaan, että lapsilla on kaikki ok.
 
Tuohan on aivan järkyttävää. Ja väärin. 70-80luvulla lapsia ja vaimoa sai hakata ja poliisi kävi vaan sanomassa että no no, menkäähän nukkumaan. Vaikka vaimo ja lapsi olisivat ulkona talvipakkasilla.

Mutta nyt on alettu penkoa köyhien ihmisten komeroita. Järkyttävää.
 
Mä en tykkäis jos kaappeihin tunkeuduttaisiin.
henkilökohtaiset tavarat ovat siellä.

Miten sotkuista teillä sitten on oikeasti ollut?

Oon kuullut että yleensä puuttuvat vasta kun on oikea terveysriski tai silloin kun ei rojulta kykene kävelemään.
 
[QUOTE="a p";23219826]Sä et sitten lukenut kunnolla. Asunto on kunnossa eikä me asuta niissä kaapeissa ja komeroissa. Meidän asunto on aivan kuten muidenkin perheellisten asunnot on. En vain tajua miksi meiltä vaaditaan todella siistiä asuntoa joka ei todellakaan toteude monessakaan lapsiperheessä.

Ja miksi muka on oikeus katsoa meidän kaappeihin?[/QUOTE]

No, turhaanko olette joutuneet silmätikuiksi?? kaappeihin katsovat varmaan siksi, miksi ovat tulossa tarkastuskäynnille.
 
miten ihmeessä asunnon siisteyteen voi ulkopuoliset puuttua, siis täytyis todella olla kakkaa ja hometta muutenki kuin hetkellisesti jossain, ei voi olla totta... ja jos on niin herätkää ihmiset systeemi tökki pahasti!
 
Lasten huostaanotto pitää ihan lainkin mukaan olla viimesijainen tukitoimenpide. Sitä ennen pitää siis tapahtua muitakin tukitoimia kuin sitä, että käydään kyttäämässä kaapit. Sinuna kyllä siivoaisin ne kaapitkin. Se tosiaan helpottaa järjestyksenpitoa. Mä en kyllä ole taipuvainen uskomaan, että ensinnäkään ls-ilmoitusta tehdään tai mihinkään ls-toimenpiteisiin joudutaan jos koti on tosiaankin perussiisti.
 
miten ihmeessä asunnon siisteyteen voi ulkopuoliset puuttua, siis täytyis todella olla kakkaa ja hometta muutenki kuin hetkellisesti jossain, ei voi olla totta... ja jos on niin herätkää ihmiset systeemi tökki pahasti!

peesi. Ilmoita nuo sosiaaliviranomaiset jonnekin, Niillä ei ole oikeutta pistää nokkaa teidän kaappeihin. Mene jonnekin oikeusaputoimistoon ja kysy mitä pitää tehdä.

Meillä on joka paikka romua täynnä. Kaapit, tasot, hyllyt... olen hamstraaja. En halua heittää mitään kaatopaikoille sotkemaan lasten maapalloa. Ei kuulu kenelllekään yhtään. Lapset ovat älykkäitä ja luovia. Opiskeluaikaiset mapit, kirjoja (ostan paljon poistoja kirjastoista), kaikki lasten lelut,, askartelutarvikkeita lapsille monta laatikkoa, kaikki pikkutavarat, ....
 
Mene oikeusapu toimistoon ja hanki asianajaja.
Tee nyt hyvä ihminen valitus.

Vaikka kämppä olisi uinut paskassa aiemmin. Niin siltikään kaappien ratsaus tai tietokonepöydällä tai työtasoilla olevat esineet eivät ole syy huostaanottoon. Saatikka natsismiin.

Vähän suhteellisuudentajua ihmiset.
 
Olenko mä jotenki epäselvä? Siis asunto OLI aiemmin epäsiisti ja pahasti. NYT asunto on siivottu yhdessä perhetyöntekijän kanssa.

Mutta kun aiemmilla käynneillä on virkailija heti sanonut jos on ollut vaikkapa tietokonepöydällä ylimääräistä tavaraa. Missään ei ilmeisesti saisi olla mitään. : /
 
Siis uhkasivat viedä lapset jos ei ole siistiä? Onko kyse siitä että on sekaista vai aivan järjettömän likaista? Ei tarvitse tietenkään vastata, mutta siis en oikein ymmärrä tätä kuviota ollenkaan.
Asutteko isolla vai pienellä paikkakunnalla? Nimittäin tuokin on täysin mahdollista että sossut jossain voivat olla todella törkeitä. Kaappiin katsominen on todella tunkeilevaa ja elleivät ole siihen edes lupaa kysyneet, pidän sitä aika moukkamaisena sosiaalidiktatuurina. Tavat heilläkin pitää sentään olla vaan ei aina ole.
Oletko selvillä mitä he haluavat ja onko tehty selvä asiakassuunnitelma jonka olet allekirjoittanut?
 
Lasten huostaanotto pitää ihan lainkin mukaan olla viimesijainen tukitoimenpide. Sitä ennen pitää siis tapahtua muitakin tukitoimia kuin sitä, että käydään kyttäämässä kaapit. Sinuna kyllä siivoaisin ne kaapitkin. Se tosiaan helpottaa järjestyksenpitoa. Mä en kyllä ole taipuvainen uskomaan, että ensinnäkään ls-ilmoitusta tehdään tai mihinkään ls-toimenpiteisiin joudutaan jos koti on tosiaankin perussiisti.

Näin.

Joskus ihmisillä on se tilanne sellainen, etteivät itse kykene näkemään, että se oma koti ei ole ihan tavallinen lapsiperheen koti siinä missä muutkin. Jos joku on tehnyt ilmoituksen aidosta huolesta siisteyden vuoksi, luultavasti on muutakin kuin lelut sikin sokin. Ja jos sos.työntekijät ovat sen käyneet toteamassa, että on aiheellista siivota, niin tuskin on silloinkaan kyse "tavallisesta" lapsiperheen satunnaisesta epäjärjestyksestä.

Minullakin on tällä hetkellä varmaan puolet lastenhuoneen leluista pitkin olohuonetta, mutta siisteys ja pieni epäjärjestys välillä ovat kaksi eri asiaa. Pöydät, keittiön tasot, wc yms ovat puhtaat.. no nyt huomasin kyllä, että pari murua näkyy ruokapöydän alla jos tarkkaan tiiraa.
 
[QUOTE="a p";23219955]

Mutta kun aiemmilla käynneillä on virkailija heti sanonut jos on ollut vaikkapa tietokonepöydällä ylimääräistä tavaraa. Missään ei ilmeisesti saisi olla mitään. : /[/QUOTE]

Varmaan hän ajattelee sitä, ettei tilanne pääsisi taas riistäytymään käsistä? En usko, että tuolla syyllä lapsia voisaan huostaanottaa
 
[QUOTE="a p";23219955]Olenko mä jotenki epäselvä? Siis asunto OLI aiemmin epäsiisti ja pahasti. NYT asunto on siivottu yhdessä perhetyöntekijän kanssa.

Mutta kun aiemmilla käynneillä on virkailija heti sanonut jos on ollut vaikkapa tietokonepöydällä ylimääräistä tavaraa. Missään ei ilmeisesti saisi olla mitään. : /[/QUOTE]

Luultavasti aiempi tilanne huomioon ottaen huomauttaa siksi, jotta sinne ei kertyisi heti uutta kaaosta.
 

Yhteistyössä