Saako sun lasta komentaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä

Vieras
Uimahallissa tänään pieni ehkä alta 2v lapsi ja äiti vauvan kanssa. Äiti istuu altaassa vauva sylissä ja tää pieni laskee mäkeä ja mun lapsi jonottaa siellä sen takana mäkeen. No se pieni jää siihen mäen alle polskimaan eikä äiti kutsu lasta tai lapsi (ymmärrettävästi) älyä itse olevansa vaarassa kun istuu mäen alla. No minä sanon tälle pienelle et mee tuohon kauemmas että seuraava pääsee laskemaan ettet jää alle. Niin äiti mulkoilee tosi pahasti, eikä edelleen sano mitään sille lapselle.
Minusta oli asiallista sanoa Ihan nätisti sille lapselle ja kyllä mun omalle saa sanoa vastaavassa tilanteessa, mut tää äiti käyttäyty kuin olis jotenki loukannu häntä :o mulkoili koko loppuajan kulmat kurtussa :o

Miten sinä olisit toiminu?

Tottakai saa, mutta ei yhtäaikaa minun kanssani. Mua raivostuttaa ihmiset, jotka komentaa ja pätee vaikka minä pidän jo jöötä. Mutta ilman muuta tuollaisessa tilanteessa saa ja pitää komentaa.

Olisin noin pienen nostanut, että varmasti olisi turvaan päässyt.

Jos et olisi puuttunut tilanteeseen ja joku olisi laskenut lapsen päälle, ko. äiti olisi varmaan valittanut, mikset tehnyt mitään...

Juu no eipä se haittaa jos mulkoilee :D mut ihme hommaa tollanen eihän noin pieni ees ymmärrä olevansa vaarassa, ni luulis että äiti olis komentanu itse katseli vaan siinä sen lapsen touhuja sen eikä sanonu mitään sille :o

Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Siinä tapauksessa saa jos mä en ole ite huomannut tilannetta.

Kyllä tämä äiti huomasi tilanteen koska katsoi koko ajan sitä lastaan, mutta vaan istu siinä altaassa eikä kyllä kommentoinu mitenkään asiaa vaikka takuulla näki. Ja sitte käyttäyty kuin minä olisin tehnyt jotenki rumasti tjtn. kun hänen kullannupulleen ihan nätisti sanoin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Siinä tapauksessa saa jos mä en ole ite huomannut tilannetta.

Kyllä tämä äiti huomasi tilanteen koska katsoi koko ajan sitä lastaan, mutta vaan istu siinä altaassa eikä kyllä kommentoinu mitenkään asiaa vaikka takuulla näki. Ja sitte käyttäyty kuin minä olisin tehnyt jotenki rumasti tjtn. kun hänen kullannupulleen ihan nätisti sanoin.

Aika erikoista kyllä :o

No kyllä tossa tilanteessa saa. Yleensäkin jos asiat vaikuttaa toisiinkin. Tosin eihän toi nyt mitään varsinaista komentamista edes ollut.

Joskus musta on hassua, kun jotkut "komentaa" meidän lasta meillä jostain asiasta, mikä meillä ei ole kiellettyä tai meillä tehdään toisin kun komentajan mielestä pitäisi.

No joo ehkä hän oli jotenki väsyny tjtn suihkussa olivat samaan aikaan niin tää istu penkillä vauva sylissä ja se pieni kampesi samaan suihkuun mun lasten kanssa :D no ei tuo häirinny mutta ehkä olisin omani käskeny pois jos ne olis kammennu jonku vieraan lapsen suihkunalle ilakoimaan. Tää ei oikeesti reagoinu mitenkään istu vaan :/

Kyllä mä esim. puistossa sanon toisten lapsille, että väistykääs sieltä liukumäen alta, jotta muutkin pääsee laskemaan. Mutta en siinä tapauksessa, jos niiden lasten äidit on jo huomanneet tilanteen ja komentaneet lapsiaan. Jos kukaan ei pienen odottelun jälkeen asiaan puutu, niin minä puutun. Ja mun lastani saa myös komentaa, jos en itse tilannetta huomaa. Mutta jos mä jo komennan, niin muiden ei tarvitse puuttua enää asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Kyllä mä esim. puistossa sanon toisten lapsille, että väistykääs sieltä liukumäen alta, jotta muutkin pääsee laskemaan. Mutta en siinä tapauksessa, jos niiden lasten äidit on jo huomanneet tilanteen ja komentaneet lapsiaan. Jos kukaan ei pienen odottelun jälkeen asiaan puutu, niin minä puutun. Ja mun lastani saa myös komentaa, jos en itse tilannetta huomaa. Mutta jos mä jo komennan, niin muiden ei tarvitse puuttua enää asiaan.

Jeps näin minäki toimin. Mutta tässä meidän tän päiväsessä niin se äiti vaan istu ja katseli, eikä reagoinu mitenkään paitsi siihen kun minä hänen lastaan komensin niin siihen kurtisteli :/

Yhteistyössä