saako suoristusraudalla kiharoita, oikeesti..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en sit tiiä niin en
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en sit tiiä niin en

Vieras
kun siskoni kävi valmistujaisiinsa kampauksen kampaajalta, niin se oli vetäny suoristusraudalla hiuksia päältä alas ja ne oli kihartunu.. ite joskus kokeilin mut suorinahan nuo pysy..

kun oon kyl kuullu ja kokeillu, että ku kierittää sormen ymrpäri ja irrottaa siten että painaa sen sykkyrän suoristusraudan levyjen väliin aj pitää aikansa, tulee kiharoita..

saa. Suoristusraudan väliin otetaan hiustupsun latva ja sit pyöritetään, ihan niinkuin paplarille, se hiustupsu raudan ympäri tonne juureen saakka, sitten vaan vedetään rautaa alaspäin ja voilá!

Alkuperäinen kirjoittaja kekkis:
saa. Suoristusraudan väliin otetaan hiustupsun latva ja sit pyöritetään, ihan niinkuin paplarille, se hiustupsu raudan ympäri tonne juureen saakka, sitten vaan vedetään rautaa alaspäin ja voilá!

en kyllä ymmärrä.. jos otetaan latva väliin ja rullataan tyveen. sit vetäistään, niin eihän se kulje, ja jos kulkiskin, niin muut rullatut hiuksethan on raudan ulkopuolella, miten ne siinä vois kihartua''?

Saa kyllä :) Ei tehdä siis mitään sykkyröitä sormilla ja niitä levyjen väliin, vaan kuten kekkiskin kuvaili niin hiussuortuva raudan väliin (samoin kuin otat silloin kun suoristat ) ja sitten vaan käännät rautaa 180 astetta (hiusten latvat ikäänkuin osoittavat samaan suuntaan kuin juuret ) ja sitten vain vedät niinkuin suoristaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja fsa:

en kyllä ymmärrä.. jos otetaan latva väliin ja rullataan tyveen. sit vetäistään, niin eihän se kulje, ja jos kulkiskin, niin muut rullatut hiuksethan on raudan ulkopuolella, miten ne siinä vois kihartua''?

Kyllä se vaan kulkee, ja kiharoita tulee, toki joutuu hieman voimakkaammin rautaa vetämään, kuin esim. pelkästään suoristaessa. Ja ne kihartuu raudan kuumuudesta, kokeile vaikka jos et usko :)
Kampaaja tän kikan joskus mulle näytti ja teki kiharat, siitä lähtien oon ite tehny samanlailla.

Kyllä se vaan kulkee, ja kiharoita tulee, toki joutuu hieman voimakkaammin rautaa vetämään, kuin esim. pelkästään suoristaessa. Ja ne kihartuu raudan kuumuudesta, kokeile vaikka jos et usko :)
Kampaaja tän kikan joskus mulle näytti ja teki kiharat, siitä lähtien oon ite tehny samanlailla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saa kyllä :) Ei tehdä siis mitään sykkyröitä sormilla ja niitä levyjen väliin, vaan kuten kekkiskin kuvaili niin hiussuortuva raudan väliin (samoin kuin otat silloin kun suoristat ) ja sitten vaan käännät rautaa 180 astetta (hiusten latvat ikäänkuin osoittavat samaan suuntaan kuin juuret ) ja sitten vain vedät niinkuin suoristaessa.

Tai en nyt tiedä tarkoittiko kekkis siis samaa kuin minä, mutta rauta laitetaan samalla tavalla hiusten juurien lähelle alussa kuin suoristaessa. Sitten kun suortva on välissä, niin rautaa käännetään 180 astetta ja sitten vain vedetään alas saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, näin mullekin kampaaja neuvoi.
Tuota Kekkiksen tapaa en ole kokeillut, eikö siinä ehdi latvat kärähtää?

minä en ainakaan saa kiharoita jos kiepsutan latvasta lähtien hiukset raudan ympärille. Itse otan hiustukon juuresta raudan väliin ja liu'utan hiuksia latvoja kohti samalla rautaa pyörittäen. Ja tulee hyvät kiharat. Mitä isompi hiustukko, sen loivemmat kiharat. Ja suoja-ainetta kannattaa suihkuttaa ensin hiuksiin. Itsellä noi vaaleat, kuivat raidat eivät tahdo oikein luistaa raudan läpi, niskatukka soljuu paljon helpommin.

Hahahhaha

anteeksi että nauran, mutta Kekkis, ei niitä niin voi tehdä että kieritetään latvasta tyveen kuin paplari ja vedetään, ei tosiaankaan! Vaan otetaan tyvestä kiinni, aivan kuin oltaisiin suoristamassa, käännetään ja vedetään läpi. Eli hius tekee "lenkin", ei kieritetä ympäri.

Vaan siis näin:
http://www.youtube.com/watch?v=oyw8Y5XRWBE

Alkuperäinen kirjoittaja V-ivian:
Hahahhaha

anteeksi että nauran, mutta Kekkis, ei niitä niin voi tehdä että kieritetään latvasta tyveen kuin paplari ja vedetään, ei tosiaankaan! Vaan otetaan tyvestä kiinni, aivan kuin oltaisiin suoristamassa, käännetään ja vedetään läpi. Eli hius tekee "lenkin", ei kieritetä ympäri.

Vaan siis näin:
http://www.youtube.com/watch?v=oyw8Y5XRWBE

Meidän koneella ei jostain syystä toimi youtube videot. Kerrotko vielä, että mihin suuntaan käännät? Mulla ei järki luista yhtään, että osaisin hahmottaa tämän homman....

No latvoja saa taivutettua joko ylös tai alaspäin, kumpaan suuntaan sitten haluaakaan. Koko hiusta on hankala kihartaa. Ottaa raudalla hiuksen juuresta kiinni ja liu'uttaa rautaa hiuksia pitkin alas ja latvassa kääntää rautaa sinne suuntaa hiukan mihin haluaa hiusten kääntyvän.
Varsinkin minisuoristusrauta on siihen kätevä. Tavallinen suoristusrauta on sitten enemmänkin suoristamiseen eikä kihartamiseen.

Kyllä miekin oon tällä tavalla saanu tytölle tehtyä kiharat. Ja hyvin ne hiukset siinä luistaa/kulkee vaikka on raudan ympärillä.

Ja suorat hiukset rautakäsiteltynä (siis jos ei kiharra tai käännä latvojakaan) tai ei on vähän sama kuin trikoopaita suoraan narulta tai silitettynä.

Raudalla käsiteltynä pinta on sileämpi ja kiiltävämpi kuin vain föönattuna. Huolitellumpi eikä mulla rasvoitu niin nopsaan.

Täällä kans yks suoristusraudalla kihartaja. Heitän tolla vanhalla kihartajalla kohta vesilintua, ihan kamala kapistus. Tukka jää takkuna kiinni siihen ja käristyy. Yyh.

Se tukka vedetään suoristusraudan välistä niinkuin lahjapakkauksen nauha saksien välistä. Se muuten ei tee tukalle mitään hyvää, mutta on nopea tapa korjata ennestään kiharaa kampausta tai laittaa muutama irtosuortuva kiehkuralle.