Saako synnärillä pitää vauvalla omia vaatteita?

HarmaaHarakka

Jäsen
09.02.2009
291
0
16
Mua kun ärsyttää ne synnärin vauvanvaatteet... Siis ku siellä on vauvoille ne semmoset kietasupaidat, mitkä nousee kainaloon ja sit en pidä niistä housuista, jotka pitää riisua ihan ylhäältä saakka, jotta vaipan voi vaihtaa. Ni saisko sinne ottaa vauvalle omat vaatteet mukaan ja pukea sen siellä niihin?

Kyllä ainakin KYS:issä sai olla. Tai eka iltana vanha hoitaja sanoi että "Sairaalassa sairaalan vaatteet", mutta seuraavana aamuna kysyin nuoremmalta hoitajalta ja sanoi että ilman muuta saa laittaa omat =)
Minusta oli ihana pukea lämpimät ja pehmoiset vaatteet vauvalle, ne on niin kovia käppyröitä ne sairaalaan froteiset pesujen jäljiltä.

eikö se ole ihan sama, mitä vaatteita pitää vauvalla pari päivää? eitarvi itse pyykätä vauvan vaatteita, kun on sairaalan vaatteet. veikkaanpa ettei saa pitää omia vaatteita.. mietipä, miten se käytännössä toimisi.. ainakin oysissa kun niitä vaippoja ja vaatteita saatetaan vaihdella monessa eri paikassa..

Alkuperäinen kirjoittaja j:
eikö se ole ihan sama, mitä vaatteita pitää vauvalla pari päivää? eitarvi itse pyykätä vauvan vaatteita, kun on sairaalan vaatteet. veikkaanpa ettei saa pitää omia vaatteita.. mietipä, miten se käytännössä toimisi.. ainakin oysissa kun niitä vaippoja ja vaatteita saatetaan vaihdella monessa eri paikassa..

Hyvinkäällä on ne paidat käytössä ja on mun mielestä tosi epäkäytännölliset ku on koko ajan vauvan kainaloissa se paita. Ja ne housut on ne sallaset potkarit mitkä napitetaan olkapäista kiinni ja on riisuttava ylhäältä saakka, jotta vaipan pystyy vaihtamaan... Ja lisäksi Hyvinkäällä on täysi vierihoito, joten ainoa paikka, jossa vauvan vaatteita ja vaippoja vaihdetaan on se oma huone ja ainoa vaihtaja olen minä... Olisi vaan niin kiva pukea vauva pehmoisiin ja käytännöllisiin vaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Alkuperäinen kirjoittaja j:

Hyvinkäällä on ne paidat käytössä ja on mun mielestä tosi epäkäytännölliset ku on koko ajan vauvan kainaloissa se paita... Ja lisäksi Hyvinkäällä on täysi vierihoito, joten ainoa paikka, jossa vauvan vaatteita ja vaippoja vaihdetaan on se oma huone ja ainoa vaihtaja olen minä... Olisi vaan niin kiva pukea vauva pehmoisiin ja käytännöllisiin vaatteisiin.

juu kyllä oulussakin vierihoidon nimeen vannotaan,m utta toisinaan vauvan kanssa ollaan hoitohuoneessa, kun kätilö on katsonut vauvaa tms. ja silloin se on puettu ja vaipatettu siellä. joskus vauva on ollut yön hoitajilla tai osan yöstä ja hoitajat ovat myös vaihtaneet vaippaa.. viisi vuotta sitten oli oulussakin käytössä nuo froteiset "kylpytakit", mut nyt ainakin pari vuotta ollu ns. normaalivaatteita.