Saako synnytyksen jälkeen ........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tietämätön"

Vieras
Saako synnytyksen jälkeen vaihtaa omat vaatteet päälle, jos ottaa mukaan vaikka oman topin ja jotkut löhöily housut? JA saako vauvalle pukea omat vaatteet, vai onko pakko oleilla koko sairaala aika niissä kaavuissa?

Kaipa saa, mutta miksi haluaisit? Musta oli kätevää, kun sai vaihdettua kaapua aina tarvittaessa, se eritteiden määrä synnytyksen jälkeen on melkoista... Vaatteet sotkeentuu siis helposti.

En tiedä saako viiä omia vaatteita, en kyllä keksi miksi ei sais. Mut en mä omia siellä halua käyttää, mulla ainaki sotkeentuu maitoon ja vereen vaatteet sillon eka päivinä enkä halua kantaa niitä kotiin pestäväksi. Samaten vauvan vaatteet on kiva vaan jättää muiden pestäviksi :)

Hauan ehdottomasti, jos en oo niin huonossa kunnossa hanuri tikattuna etten pääse sängystä ylös. Mut mielellää olisin omalla oloasulla, verkkareilla tms siellä :) Mut jos nyt on kauheet tuskat ja kivut jälkeenpäin niin sitte tuskin jaksaa mitää vaatteita aatellakkaa..

Saa, ainakin Tyksissä.

Minä oon pitänyt mielelläni sairaalan pyjamaa. Mutta alushousut ja imetysliivit oli omia, sukat myös. Vauvoilla oon pitänyt sairaalan vaatteita ja omat tossut/sukat ja lakin, tms.

Saa olla, mutta ei niitä omia kannata sotkea...kun on jälkivuotoa ja sen sellasta. Sairaalan vaatteet oli minusta tosi mukavat päällä, vaikkei maailman kauneimmat olekaan.

No ei varmaan monikaan välitä tosiaan siitä mut kyllä mä mielummin omassa oloasussa siellä olisin :) Jotenki itelle mukavampi ajatus, omat on aina omat ja ne on mun mielestä mukavat. Pieni pyykki ei mua haittaa :)) Eli taidanki pakata muutamat omat oloasut mukaan :))

Minä ainakin hikosin koko ajan. Senku vaan sairaalan uudet vaatteet päälle. Miks laittaa mies raahaamaan edestakaisin likapyykkiä, kun minä joutuisin ne itse pesemään kuitenkin kotia päästyäni.
Mutta saa siellä omia vaatteita käyttää!

No ei varmaan monikaan välitä tosiaan siitä mut kyllä mä mielummin omassa oloasussa siellä olisin :) Jotenki itelle mukavampi ajatus, omat on aina omat ja ne on mun mielestä mukavat. Pieni pyykki ei mua haittaa :)) Eli taidanki pakata muutamat omat oloasut mukaan :))
Määrittele "pieni" ja "muutamat"? :snotty:

(muistelen vaan, että ekoina päivinä piti vaihtaa ainakin housuja viidesti päivässä)

Synnytyksen jälkeen sun viimeisin ajatus on mitkä vaatteet sulla on päällä, oikeesti! :D Ja ne kaavut on just rennot ja mukavat :) Vauvalla meillä kyllä oli jo seuraavana päivänä omat vaatteet (ei siis sairaalan). Sairaalassa oltiin viikko.

mulle joka kerta oli aivan sama mikä on päällä:D ja miten pahempi näytän niin on parempi, kaikki sitten tietä kuinka paljon olen kärsinyt:D

saa varmaankin mutten nähnyt tarpeelliseksi, tosin omat imetysliivit otin mukaan - en tiedä voiko sairaalasta saada liivejä ollenkaan (?) mut ne ihanat verkkoalkkarit saa kyllä jalkaan ;)

En ole varma että tarkotetaanko sillä "tunnit täynnä" sitä että ainakin meijän sairaalassa vauvan piti olla 2vrk ikäinen ja kaiken muutenkin ok että kotia pääsi.

[QUOTE="hihi";25888706]Mahtuuko se jättivaippa edes omiin pikkuhousuihin? :D[/QUOTE]
Ei mahdu :D mutta mulla oli myös omat siteet mukana kun tokan muksun sain. Jättivaippoja pidin tyyliin ekat 2 vrk.

Mulla oli aluks kaks jättivaippaa pöksyissä, ja silti vaihtelin lakanoita ja vaatteita :D Et mä en vois olla omissa vaatteissa, en omista niin isoja pöksyjä et kahet vaipat saisin sinne. Mut jos ei vuoda ku niagara ja omat olovaatteet mahtuu päälle ni mikäs siinä. Mulle ei siis synnytyksen jälkeen hetkeen mahu ees omat verkkarit jalkaan ku paisun aina raskausaikana ku syöttöporsas.

Mulla oli kans kamala hikoilu, rinnat vuosi ja vuoto meni ohi. Eli omat vaatteet olis ollu likaisena aika nopeasti ( sairaalassa olin 5vrk). Tuolla saa liata ihan ihan rauhassa sen kaavun ja voi vaan hakea puhtaan tilalle.

Joku sairaalan rintsikoista. Siellä saa halutessaan semmosen verkkoliivin (vähän samantapaista vekkoa, kun ne sairaalan verkkoalkkarit) ja niihin tungetaan jotain liinaa. Ei kovin miellyttävät, mutta ehkäiseepä sottaamasta vaatteita maidolla.

Yhteistyössä