Saako tampereella sektion pelon takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millibona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millibona

Vieras
Ite synnyttänyt alakautta, mut kaveri pelkää synnytystä niin et haluis sektion välttämättä. Olen häntä yrittänyt kannustaa normaaliin synnytykseen ja sanoin myös että mun käsittääkseni sektiota ei taysissa ihan noin vaan saa kun vaan tahtoo. Olenkohan antanut väärää "infoo"?
Eikös ne pelkopolillakin yritä saada äitiä vaan voittamaan sen pelkonsa ja käymään faktoja läpi? Vai onko trella ees sellasta?
En halua mitään kumpi parempi- kommentteja. Tiedän kyllä riskeistä ja muustakin - itellä kolme lasta, kaikki alakautta tulleet. Haluisin vaan kysyä jos jollain parempaa tietoa asiasta. Kaverini on pelosta puhunut jo pitkään, mutta nyt vihdoin viime viikolla plussattuaan on alkanut pelkäämään tulevaa vaan enemmän.

Kyllä ne tohon varmaan tarttuu jo raskausaikana että "yritetään saada äidin pää kääntymään". Jos todellakin pelkää ja ammatti-ihmiset niin toteaa ettei siitä yli pääse niin sektioon pääsee. Mutta ei ihan vaan itse valitsemalla pääse.

Ei ne yritä saada äidin päätä siellä pelkopolilla kääntymään. Siellä keskustellaan pelosta, mistä se johtuu ja eri vaihtoehdoista. Suositellaan alatiesynnytystä, mikäli sille ei ole mitään estettä, mutta kerrotaan myös tarkkaan sektiosta. Loppujen lopuksi synnyttäjälle jää päätettäväksi miten tehdään ja nykyään aika harva kuulema pelkosynnyttäjä valitsee sektion. Itsekin päädyin alatiesynnytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkopolilla käynyt:
Ei ne yritä saada äidin päätä siellä pelkopolilla kääntymään. Siellä keskustellaan pelosta, mistä se johtuu ja eri vaihtoehdoista. Suositellaan alatiesynnytystä, mikäli sille ei ole mitään estettä, mutta kerrotaan myös tarkkaan sektiosta. Loppujen lopuksi synnyttäjälle jää päätettäväksi miten tehdään ja nykyään aika harva kuulema pelkosynnyttäjä valitsee sektion. Itsekin päädyin alatiesynnytykseen.

No just tätä tarkoitin.

Mä kävin myös pelkopolilla. Yksi käynti riitti, nyt uskallan synnyttää alateitse. Kätilö kävi niin hienosti läpi ne kaikki asiat, jotka mua huoletti, että suurin osa peloista lähti. Suosittelen tätä ystävällesi!
:wave:

mä sain pelonvuoksi sektion :) oli täysin kivuton sektio -vaikka kaikki lääkärit ym pelotteli ettei sektio ole kivuton täysin, mutta mulle se oli kyllä sitä. Sain kipupumpun yms.
mut toipuminen oli hidasta ja raskasta , mut jokaisella sektio on TÄYSIN erilainen, aivan kuten synnytyksetkin, ovat toisille miltei kivuttomia helppoja ja nopeita toisille ne ovat kaikkea muuta mahdollista!

Yhteistyössä